Gå til innhold

En varm tanke...

Anbefalte innlegg

Gjest til alle
Skrevet

Sendes alle de som ikke er så heldige å få dele julen med noen...

Skrevet

Fint mer varme tanker... Men jeg synes det er litt trist at alle har det for seg at det er så fælt å være alene på jualften. Det er så mange som kunne tenke seg å være hjemme alene og slappe av, men av plikt ovenfor foreldre, søsken o.s.v. stiller vi opp og piner oss gjennom kvelden. Å hoy for et styr det er å arrangere jul også... Alle løper rundt småpanisk i dag på butikkene...

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Fint mer varme tanker... Men jeg synes det er litt trist at alle har det for seg at det er så fælt å være alene på jualften. Det er så mange som kunne tenke seg å være hjemme alene og slappe av, men av plikt ovenfor foreldre, søsken o.s.v. stiller vi opp og piner oss gjennom kvelden. Å hoy for et styr det er å arrangere jul også... Alle løper rundt småpanisk i dag på butikkene...

Støttes :-)

Skrevet

Enig med deg, Rose. Jeg skal være hjemme alene i år, og jeg må bare si at jeg ser fram til det. Har vært alene hjemme på flere nyttårsaftener også - bare helt nydelig.

Jeg må si at alt dette maset om stakkars dem som er alene er ganske irriterende. Føler meg påtvunget en rolle som sær fordi jeg setter pris på det.

Jeg tenker ikke på din melding her, til alle, jeg leser varme og omsorg i den.

Likevel synes jeg offentligheten burde kunne moderere seg litt og vise fram nyansene. Man blir ikke mindre ensom når man stadig leser overalt hvor synd det er på en når ALLE ANDRE koser seg i varme fellesskap.

Gjest "til alle"
Skrevet

Enig med deg, Rose. Jeg skal være hjemme alene i år, og jeg må bare si at jeg ser fram til det. Har vært alene hjemme på flere nyttårsaftener også - bare helt nydelig.

Jeg må si at alt dette maset om stakkars dem som er alene er ganske irriterende. Føler meg påtvunget en rolle som sær fordi jeg setter pris på det.

Jeg tenker ikke på din melding her, til alle, jeg leser varme og omsorg i den.

Likevel synes jeg offentligheten burde kunne moderere seg litt og vise fram nyansene. Man blir ikke mindre ensom når man stadig leser overalt hvor synd det er på en når ALLE ANDRE koser seg i varme fellesskap.

Dette engasjerer ser jeg:) Jeg tenker på de som er ensomme, ikke de som koser seg alene.

Skrevet

Dette engasjerer ser jeg:) Jeg tenker på de som er ensomme, ikke de som koser seg alene.

Jeg vet det, og jeg anerkjenner deg for å gjøre det. :)

Likevel måtte jeg få ut litt etter å ha lest spaltemeter på spaltemeter i avisene om hvor ensomme de som er alene er.

God jul!

Skrevet
:) Jeg har alltid undret meg over hvor mange som faktisk er alene i julen .. Er det såå mange som det virker som når man leser avisene, eller er det bittelitt overdrevent ..? Personlig kjenner ingen som sitter alene på julaften, om jeg hadde ville vedkommende vært invitert hjem til meg ...
Skrevet

:) Jeg har alltid undret meg over hvor mange som faktisk er alene i julen .. Er det såå mange som det virker som når man leser avisene, eller er det bittelitt overdrevent ..? Personlig kjenner ingen som sitter alene på julaften, om jeg hadde ville vedkommende vært invitert hjem til meg ...

Det kan jo være en del som ikke sitter alene men som føler seg alene likevel. Så er det de som er alene og trives med det. Så er det de som er alene og ensomme. Så er det de ensomme paranoide grinebiterne. Så er det en gjeng som ikke husker hvilken dag det er uansett.

Skrevet

Det kan jo være en del som ikke sitter alene men som føler seg alene likevel. Så er det de som er alene og trives med det. Så er det de som er alene og ensomme. Så er det de ensomme paranoide grinebiterne. Så er det en gjeng som ikke husker hvilken dag det er uansett.

Og SÅ er det de som skulle ønske at de var alene men ikke er det. Ja. Nå svarte jeg meg selv igjen. Men vi må også tenke på dem, cathlin.

Skrevet

Men egentlig litt merkelig at de ensomme nesten bare tenkes på ved juletider ... Er man ensom i julen er man trolig det resten av året også ...

Skrevet

Men egentlig litt merkelig at de ensomme nesten bare tenkes på ved juletider ... Er man ensom i julen er man trolig det resten av året også ...

Kanskje ikke de ensomme ønskes å bli tenkt på. Kanskje de bare ønsker å være i fred. Men de ensomme er nok neppe en homogen gruppe, så mye kan nok sies om dette uten at det gir så mye mening. Her må kanskje en ensom stå frem til et intervju.

hidi, the scorpion
Skrevet

''Men egentlig litt merkelig at de ensomme nesten bare tenkes på ved juletider ... Er man ensom i julen er man trolig det resten av året også ...''

Ingen ting kunne være mer sant, beate1234, å hjelpe andre bør være en livsstil!

Takk til deg!

hidi, the scorpion
Skrevet

Kanskje ikke de ensomme ønskes å bli tenkt på. Kanskje de bare ønsker å være i fred. Men de ensomme er nok neppe en homogen gruppe, så mye kan nok sies om dette uten at det gir så mye mening. Her må kanskje en ensom stå frem til et intervju.

'' Her må kanskje en ensom stå frem til et intervju.''

Mange har stått frem, men få har fått hjelp, så hva mener du?

Skrevet

Men det er sannsynligvis tyngre å være ensom i jula enn ellers. I minst en måned er det juleskrik overalt, og fullt fokus på familieglede og mat og feiring og hemningsløs trivsel rundt juletreet, bidrar kanskje til at de ensomme føler seg enda mer ensomme.

At det er fokus på dem i juletida bidrar i det minste til at de får et alternativ til ensomheten, for så vidt jeg vet er det steder de kan være, nettopp fordi så mange bryr seg litt ekstra i jula.

Skrevet

'' Her må kanskje en ensom stå frem til et intervju.''

Mange har stått frem, men få har fått hjelp, så hva mener du?

Hva er det du sier, har en ensom stått fram? Hvor da?

hidi, the scorpion
Skrevet

Men det er sannsynligvis tyngre å være ensom i jula enn ellers. I minst en måned er det juleskrik overalt, og fullt fokus på familieglede og mat og feiring og hemningsløs trivsel rundt juletreet, bidrar kanskje til at de ensomme føler seg enda mer ensomme.

At det er fokus på dem i juletida bidrar i det minste til at de får et alternativ til ensomheten, for så vidt jeg vet er det steder de kan være, nettopp fordi så mange bryr seg litt ekstra i jula.

''Men det er sannsynligvis tyngre å være ensom i jula enn ellers. I minst en måned er det juleskrik overalt, og fullt fokus på familieglede og mat og feiring og hemningsløs trivsel rundt juletreet, bidrar kanskje til at de ensomme føler seg enda mer ensomme.''

Må være media som er ekstra oppmerksomme....Hjemløse, er jo hjemløse, enten det er jul, påske eller sommer.

Høytider er hva man gjør dem til, jeg "feirer" jul alene (senere i dag)....

Mitt høyeate juleønske, er at alle får være sammen med noen, om det er Frelsesarmeen eller andre herlige tilbud!

Velsignet Jul til dere alle!

Juleklemmer fra

Skrevet

''Men det er sannsynligvis tyngre å være ensom i jula enn ellers. I minst en måned er det juleskrik overalt, og fullt fokus på familieglede og mat og feiring og hemningsløs trivsel rundt juletreet, bidrar kanskje til at de ensomme føler seg enda mer ensomme.''

Må være media som er ekstra oppmerksomme....Hjemløse, er jo hjemløse, enten det er jul, påske eller sommer.

Høytider er hva man gjør dem til, jeg "feirer" jul alene (senere i dag)....

Mitt høyeate juleønske, er at alle får være sammen med noen, om det er Frelsesarmeen eller andre herlige tilbud!

Velsignet Jul til dere alle!

Juleklemmer fra

Joa, media er oppmerksomme, men jeg tror det i jula er diverse steder ensomme kan spise og få litt samvær. Likevel tror jeg nok det er tøft for mange å oppsøke sånne steder.

Nå tenker jeg på ensomme - ikke nødvendigvis hjemløse. For disse aner jeg ikke om jula er hardere enn ellers. De er allerede på bånn.

Jepp - god jul!

Og her er en julesang til deg. :)

http://www.youtube.com/watch?v=ecgW9LJy7k8

hidi, the scorpion
Skrevet

Hva er det du sier, har en ensom stått fram? Hvor da?

''Hva er det du sier, har en ensom stått fram? Hvor da?''

Leser du ikke nettaviser/aviser?

Jeg leser om dem hver dag i avisene eller hører om dem på radioen.

Jesus elsker ALLE!

Skrevet

''Hva er det du sier, har en ensom stått fram? Hvor da?''

Leser du ikke nettaviser/aviser?

Jeg leser om dem hver dag i avisene eller hører om dem på radioen.

Jesus elsker ALLE!

Jaha. Det høres litt sykt ut i mine øre. Men, hidi, nå skal jeg se Csi. Jeg kan ikke tenke mer på hverken Jesus eller De ensomme.

Skrevet

Det er stor forskjell på å føle seg ensom og være alene! Det er når en er omringet av mennesker en virkelig kan kjenne ensomhetsfølelsen...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...