Gå til innhold

En varm tanke...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er stor forskjell på å føle seg ensom og være alene! Det er når en er omringet av mennesker en virkelig kan kjenne ensomhetsfølelsen...

Det tror jeg var godt sagt.

Skrevet

Fint mer varme tanker... Men jeg synes det er litt trist at alle har det for seg at det er så fælt å være alene på jualften. Det er så mange som kunne tenke seg å være hjemme alene og slappe av, men av plikt ovenfor foreldre, søsken o.s.v. stiller vi opp og piner oss gjennom kvelden. Å hoy for et styr det er å arrangere jul også... Alle løper rundt småpanisk i dag på butikkene...

Jeg må innrømme at jeg kjenner følelsen av på en måte å være fanget... Fanget av forventninger, tradisjoner, kjernefamilie og familie ellers...

Har aldri bodd alene - noen ganger høres det helt fantastisk ut å kunen være helt for seg selv, og også være alene i jula.

Men jeg er jo uhorlvelig glad for de jeg har rundt meg, det er jo ikke det... Men jeg føler meg som sagt av og til litt fanget...

Skrevet

Men egentlig litt merkelig at de ensomme nesten bare tenkes på ved juletider ... Er man ensom i julen er man trolig det resten av året også ...

Enig! Og rart at folk skal være så "varme og snille" i julen, hvorfor ikke bry seg om hverandre året rundt?

Bare reagerer, litt forvirrende....

Skrevet

Tenkte på dette da jeg spiste frokost, hvor godt vi har det. Hadde nesten dårlig samvittighet fordi vi har masse mat, alle er friske (vel, nesten ihvertfall), og jeg tenkte på alle som sulter, fryser og ikke har noen sammen med seg.

Kanskje jeg "kjøper" en julegave til meg selv idag, tenkte på et nytt fadderbarn :). Jeg kan jo ikke redde verden, men jeg kan jo hjelpe det jeg kan.

Skrevet

Fint mer varme tanker... Men jeg synes det er litt trist at alle har det for seg at det er så fælt å være alene på jualften. Det er så mange som kunne tenke seg å være hjemme alene og slappe av, men av plikt ovenfor foreldre, søsken o.s.v. stiller vi opp og piner oss gjennom kvelden. Å hoy for et styr det er å arrangere jul også... Alle løper rundt småpanisk i dag på butikkene...

Jeg er ikke noe glad i det. Jeg pleier å være alene fra første juledag og til andre nyttårsdag nesten hvert år og jeg synes det er kjipt. Jeg synes egentlig at jeg blir nesten litt rar av å være så mange dager alene uten å snakke med et menneske.

Jeg er ikke alene i år, skal bare være alene fire dager og det er ganske greit siden det er så få dager.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...