Gjest Tirana Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 Altså at gaven skal kunne ha noen funksjon, kunne brukes til noe? Fyllte 30 for kort tid siden. Av tante og Onkel fikk jeg en julenisse+et gavekort. Av min kusine fikk jeg tilsendt to små røde baller med grønt blomstermotiv. Det er også en snor til dem,så jeg går vel ut i fra de er ment til å være på juletreet. Min kusine er forøvrig voksen. Jeg er ingen eksklusiv person. Jeg blir glad for en fin kopp jeg. Eller en symbolsk gave til kirkens nødhjelp er også fint å få. Men hva gjør jeg med en julenisse når jula er over og juletreet er borte? jeg bor på 14 kvadrat, så jeg har ikke all verdens plass til å oppbevare slike ting. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nemlig-hemlig Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 Tror vel de fleste gir noe de selv synes er fint og som de tror mottaker vil like, og ikke noe som skal være til misnøye hos mottaker. At mottak blir misfornøyd kan ikke giver stå til ansvar for. Forøvrig bryr jeg meg ikke noe om dersom mine mottakere velger å bytte sine gaver i noe annet. Jeg gjorde mitt beste men å snakke høylydt om det og klage til andre synes jeg fint lite om. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hekta Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 Ja, helt klart! Gavene må ha en nytteverdi. Jeg er selv sååå lei av å få pynteduppeditter. I mine øyne er det kun støvsamlere. Jeg fikk en nisse en gang, den står framme året rundt :-p Glad i gavekort jeg 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tirana Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 Tror vel de fleste gir noe de selv synes er fint og som de tror mottaker vil like, og ikke noe som skal være til misnøye hos mottaker. At mottak blir misfornøyd kan ikke giver stå til ansvar for. Forøvrig bryr jeg meg ikke noe om dersom mine mottakere velger å bytte sine gaver i noe annet. Jeg gjorde mitt beste men å snakke høylydt om det og klage til andre synes jeg fint lite om. Men likevel. gir du julepynt i bursdagspresang? Spesielt når det er rundt år.. Akkurat det synes jeg er litt sært. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tirana Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 Ja, helt klart! Gavene må ha en nytteverdi. Jeg er selv sååå lei av å få pynteduppeditter. I mine øyne er det kun støvsamlere. Jeg fikk en nisse en gang, den står framme året rundt :-p Glad i gavekort jeg jeg tenker også at det er bortkastede penger for den som gir gaven, hvis det er noe personen ikke har kan bruke til noe. Og ikke minst for miljøet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 Nei, gaver behøver ikke være funksjonelle (hva du nå legger i det). En bør selvfølgelig bestrebe seg på å finne noe en tror mottaker vil like, men det er ikke bestandig så lett. Pyntegjenstander bør en imidlertid være forsiktig med å gi i gave. Jeg synes ikke det er så rart å gi julepynt til noen som har bursdag i advent. En liten eske julepynt er vel hyggelig å ha selv om bor trangt. Og du får forhåpentlig noe mer plass etterhvert. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tirana Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 Nei, gaver behøver ikke være funksjonelle (hva du nå legger i det). En bør selvfølgelig bestrebe seg på å finne noe en tror mottaker vil like, men det er ikke bestandig så lett. Pyntegjenstander bør en imidlertid være forsiktig med å gi i gave. Jeg synes ikke det er så rart å gi julepynt til noen som har bursdag i advent. En liten eske julepynt er vel hyggelig å ha selv om bor trangt. Og du får forhåpentlig noe mer plass etterhvert. ''En liten eske julepynt er vel hyggelig å ha selv om bor trangt. Og du får forhåpentlig noe mer plass etterhvert. '' Nå fikk jeg julenisse av dem i fjor også, så nå føler jeg at jeg har nok julepynt;) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 ''En liten eske julepynt er vel hyggelig å ha selv om bor trangt. Og du får forhåpentlig noe mer plass etterhvert. '' Nå fikk jeg julenisse av dem i fjor også, så nå føler jeg at jeg har nok julepynt;) Hehe, enig i at det høres litt spesielt ut, men skjønner ikke helt at det er noe å henge seg sånn opp i. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cathlin Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 Jeg syns du høres bortskjemt og klagete ut. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tirana Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 Jeg syns du høres bortskjemt og klagete ut. Og ALT er teit og galt. er galt !! Driver og pakker presanger og det ser bare rart og teit ut alt sammen. Tror jeg dropper jula i år... Men dette var egentlig ment som en undring fra min side, om hva folk tenker om presanger. Skal de være nyttige eller ikke? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cathlin Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 Og ALT er teit og galt. er galt !! Driver og pakker presanger og det ser bare rart og teit ut alt sammen. Tror jeg dropper jula i år... Men dette var egentlig ment som en undring fra min side, om hva folk tenker om presanger. Skal de være nyttige eller ikke? Du slår ikke meg. Jeg har nettopp drept et egg. Det er det dødsstraff for. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 Og ALT er teit og galt. er galt !! Driver og pakker presanger og det ser bare rart og teit ut alt sammen. Tror jeg dropper jula i år... Men dette var egentlig ment som en undring fra min side, om hva folk tenker om presanger. Skal de være nyttige eller ikke? Mange av oss har sånne dager der vi fokuserer mer på det negative enn det positive 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nemlig-hemlig Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 Men likevel. gir du julepynt i bursdagspresang? Spesielt når det er rundt år.. Akkurat det synes jeg er litt sært. Hadde vedkommende bursdag oppunder jul så hadde det ikke vært helt utenkelig, nei. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 Jeg har, for en ukes tid siden, gitt bort to små nisser i bursdagsgave... Mottaker syntes heldigvis de var helt skjønne og de har nå hedersplassen på pianoet hennes. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nemlig-hemlig Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 Og ALT er teit og galt. er galt !! Driver og pakker presanger og det ser bare rart og teit ut alt sammen. Tror jeg dropper jula i år... Men dette var egentlig ment som en undring fra min side, om hva folk tenker om presanger. Skal de være nyttige eller ikke? Nei, presanger trenger slett ikke være nyttige. Tenk så deilig å få i gave den unyttige tingen du synes er helt super, men ikke har tatt deg råd til selv, nettopp fordi den ikke gikk under nyttig-kategorien. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 Nei, presanger trenger slett ikke være nyttige. Tenk så deilig å få i gave den unyttige tingen du synes er helt super, men ikke har tatt deg råd til selv, nettopp fordi den ikke gikk under nyttig-kategorien. ''Tenk så deilig å få i gave den unyttige tingen du synes er helt super, men ikke har tatt deg råd til selv, nettopp fordi den ikke gikk under nyttig-kategorien.'' Enig! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 Nei, presanger trenger slett ikke være nyttige. Tenk så deilig å få i gave den unyttige tingen du synes er helt super, men ikke har tatt deg råd til selv, nettopp fordi den ikke gikk under nyttig-kategorien. ''Tenk så deilig å få i gave den unyttige tingen du synes er helt super, men ikke har tatt deg råd til selv, nettopp fordi den ikke gikk under nyttig-kategorien'' *nikker* Nemlig! De aller, aller koseligste gavene er jo de ungene har laget selv, evt. kjøpt selv, og de er slettes ikke av den nyttigste sorten alltid! :-D 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 ''Tenk så deilig å få i gave den unyttige tingen du synes er helt super, men ikke har tatt deg råd til selv, nettopp fordi den ikke gikk under nyttig-kategorien'' *nikker* Nemlig! De aller, aller koseligste gavene er jo de ungene har laget selv, evt. kjøpt selv, og de er slettes ikke av den nyttigste sorten alltid! :-D ''*nikker* Nemlig! De aller, aller koseligste gavene er jo de ungene har laget selv, evt. kjøpt selv, og de er slettes ikke av den nyttigste sorten alltid! '' Jeg var også enig i uttalelsen, men må innrømme at det var ikke først og fremst kunsten fra barna jeg tenkte på! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gåten Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 Samme hva jeg får, om det kan brukes eller ikke. Var kjekkest når ungene var små, at de laget noe til meg på skole/ barnehage varmet hjertet mitt, ting er jeg i grunn lite glad i. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 Var julenissen stor da? Har du litt bodplass, eller kan du legge nissen innerst i klesskapet ditt til neste jul? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.