Gå til innhold

På julaften formiddag

Parasoll

Anbefalte innlegg

Kom plutselig på noe: noen jeg kjenner møtes i skogen der de bor med noen naboer og venner og har julegrøt med mandel og marsipangris til vinneren på julaften formiddag. Jeg har alltid syns det høres koselig ut, men når vi nesten alltid har skullet bort på julaften har det ikke vært tid til å savne noe sånt. Men i år skal vi være bare oss, hjemme, på julaften, og da hadde det faktisk vært litt fint å komme seg ut en tur. Men det blir nok ikke noe når vi bare er oss, litt mye styr å dra ut og tenne bål og greier, og så må ribba i ovnen og sånt.

Har dere noen sånne tradisjoner på julaften formiddag? Kirka, skogen, venner, familie, naboer osv? Jeg har alltid bare hatt en stille og rolig morgen/formiddag, før man må skifte og pakke seg i bilen og komme seg av gårde, eller en sjelden gang stå og koke og brase for å få besøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette skogsprosjektet høres da jævla kaldt ut. Her er det rundt 20 minus nå. Kan jo ende opp med lungebetennelse av mindre.

Jeg har et rituale: Etter å ha spist frokost åpner jeg en iskald juleøl! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skogsprosjektet høres da jævla kaldt ut. Her er det rundt 20 minus nå. Kan jo ende opp med lungebetennelse av mindre.

Jeg har et rituale: Etter å ha spist frokost åpner jeg en iskald juleøl! :)

Amen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi synes det er godt å bare roe ned hjemme. Vi koker risengrynsgrøt som vi spiser i 13-14-tiden. Den har en skåldet mandel i seg, og det er like spennende hvert år hvem som får den :)

Ellers består tradisjonen i å se mye på TV på julaften før julen ringes inn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er alltid hjemme julaftens formiddag. Det tar tid å forberede middag og dessert, samt at det er koselig å se tv og kanskje ta en liten høneblund på sofaen i løpet av dagen :)

Julegrøten gjorde vi unna til kvelds igår - og restene av risen brukes til riskrem i kveld:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år har jeg en julaftens formiddag av de sjeldne - jeg er alene hjemme og bare slapper av til kjæresten kommer hjem fra jobb i 12:30-tiden. :o) Utpå dagen drar vi til eksen min for feiring der, ikke skal vi ha noe storbesøk i helgen heller så vi tar det helt piano, men vi har ordnet og pyntet litt da, satt opp juletre og sånt. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...