Gjest mareks Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 Hei Nils Håvard. Jeg er en 35 år gammel mann som desverre har utviklet ganske sterk sosial angst- det dreier seg om undervisningssituasjoner og andre arenaer der jeg står foran mange mennesker. Min jobb innebærer daglig slike situasjoner og jeg står i dem daglig, det ser ikke ut til at gjentatt eksponering (det går jo alltid bra) får bort angstreaksjonen. Jeg klarer det med medikamenter, og bruker 40 mg Sobril som angstdempende middel og 40 mg Pranorol betablokkere for å dempe de fysiske reaksjonene på panikkangst.Dette er daglige doser på jobbdager, 5 dager i uka. Har brukt dette ca 5 måneder. Jeg blir selvsagt noe trøtt og litt sløvere av dette, men klarer fint jobben. Det er jeg lurer på er effektene av denne typen medikamentbruk. Jeg har tidligere trent ganske mye og ønsker å fortsette med det. Er det noen fare forbundet med å trene når jeg bruker disse medikamentene? Bør jeg vente til virkningen er helt ute av kroppen, eller kan jeg trene før virkningen har gitt seg? Er det noen større belastning for hjertet å trene med betablokkere og angstdempende midler i kroppen,og får jeg evt mindre ut av treningen? Håpe rdu kanhjelpe meg med noen svar. Mvh Mann, 35. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 Det er ingen fare forbundet med å trene mens du bruker disse medisinene. Dog blir din fysiske kapasitet klart begrenset nå du bruker betablokker (Pranolol). Om du vil bort fra Pranolol og/eller Sobril, finnes det god psykologisk hjelp for dette om du finner en kompetent behandler. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.