Gå til innhold

Hvordan forholde seg til dette?

Gjest hva gjør man......................

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter på 23 år har vært psykisk syk noen år. Hun har noe udefinertbart, vært innom bipolar, shizofreni, men er fortsatt usikker. Hun har vertfall har mye i sitt unge liv og vi forledre har ikke skjønt hva som vat galt med henne.

Hun sa i går noe som har gått svært mye inn på meg. Hun fortalte at hennes 3 år eldre bror (min sønn) i barndommen har begått seksuell utnytting av henne. Hun fortalte dette i påhør av hennes yngre søster tilstede (hun har ikke vært utsatt). Datteren min sier det har vært så flaut. Hun tror det kan ha noe med at de to ikke har særlig godt forhold. Hun sa at hun ikke tenkte på dette tidligere som seksuell utnytting, men at det var noe mellom barn (lek) siden de to var mye sammen som barn. Samtidig sier hun at hun husker hun ikke likte dette noe særlig. Hun sier videre at hun ikke vet om hun ønsker si noe til han, mener det blir for vanskelig for henne.

Hvordan skal jeg som mor forholde meg til dette? Min sønn har selv dessverre vært utsatt for overgrep av en ung mann utenom familien fra han var ca 7 til han var 12 år. Dette har vært ett svært vanskelig tema for han.

Skrevet

Synes dere bør oppsøke profesjonelle hjelp. Alle må kanskje gå hver for seg. Bup? Dere voksne kan også få komme å prate alene.

Skrevet

Synes dere bør oppsøke profesjonelle hjelp. Alle må kanskje gå hver for seg. Bup? Dere voksne kan også få komme å prate alene.

Datteren min er 23 og sønnen er 27 i dag. Synes dette er så innmari vanskelig akkurat nå på hvordan jeg skal forholde meg både til datteren og sønnen min. Begge er hjemme på julebesøk, og sønnen min vet ikke at jeg vet dette nå. Han er pr i dag en ressursperson, høyt utdannet og klarer seg tilsynelatende bra. Verre er det med datteren min.

Skrevet

Datteren min er 23 og sønnen er 27 i dag. Synes dette er så innmari vanskelig akkurat nå på hvordan jeg skal forholde meg både til datteren og sønnen min. Begge er hjemme på julebesøk, og sønnen min vet ikke at jeg vet dette nå. Han er pr i dag en ressursperson, høyt utdannet og klarer seg tilsynelatende bra. Verre er det med datteren min.

Blir en helt surrealistisk situasjon for deg kan jeg tenke meg. Forsøk å støtte dem begge hvis mulig, din sønn har jo som du skriver også blitt seksuelt misbrukt tidligere.

Din sønn virker uberørt av dette nå?

Jeg foreslår også profesjonell hjelp!

Skrevet

Blir en helt surrealistisk situasjon for deg kan jeg tenke meg. Forsøk å støtte dem begge hvis mulig, din sønn har jo som du skriver også blitt seksuelt misbrukt tidligere.

Din sønn virker uberørt av dette nå?

Jeg foreslår også profesjonell hjelp!

Ja han virker uberørt. Han vet ikke noe om det min datter har fortalt da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...