Svimern Skrevet 25. desember 2010 Skrevet 25. desember 2010 Hei, Jeg har lest mye om SSRI på nett og i mange forskjellige forum også i utlandet. Det er mye snakk om at SSRI slutter å fungere etter et visst antall år. Snakker vi om at medisinen vil slutte å fungere uansett etter noen år? Hvor mange år snakker vi eventuelt om? Hva er alternativet da?? Jeg forsøker å se fremover i livet mitt og lurer på hva som skjer dersom SSRI ikke fungerer om to år? Vil de begynne å fungere igjen? Finnes det mennesker som har gått på en og samme SSRI i over ti år og at medisinen har virket så lenge? Slutter alle SRI å virke om en type slutter å virke på en pasient? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 25. desember 2010 Skrevet 25. desember 2010 Hos noen får en en "fading" av effekten. Det gjelder kun et mindretall. Første tiltak er da å øke dosen. Om doseøkning ikke er tilstrekkelig, kan en skifte til SNRI elller Wellbutrin. Deretter finnes det enda mange muligheter. Ikke bruk din tankekraft på å bekymre deg om dette :-) 0 Siter
Svimern Skrevet 26. desember 2010 Forfatter Skrevet 26. desember 2010 Hos noen får en en "fading" av effekten. Det gjelder kun et mindretall. Første tiltak er da å øke dosen. Om doseøkning ikke er tilstrekkelig, kan en skifte til SNRI elller Wellbutrin. Deretter finnes det enda mange muligheter. Ikke bruk din tankekraft på å bekymre deg om dette :-) Takk;) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.