Gå til innhold

NHD- Å starte opp igjen på Cipralex

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei- Jeg har gått tilbake på Cipralex igjen etter et opphold . De ville prøve meg uten der jeg var innlagt. Noe som ikke gikk bra. har gått på den noen uker nå. Det er fortsatt ganske svart.

'

1 Er det slik at Cipralex kan virke dårligere etter et opphold på noen uker?

Er ellers på nedtrapping på Lamictal, Psykiaterer min der jeg var innlagt ville jeg skulle trappe den ned og slutte med den når jeg kom hjem.Står ellers på 2 mg Trilafon ved sterk uro, noe hun også trappet ned fra 4 mg ved hjemreise.

2 Kan det væ're Lamictalnedtrappingen som gjør at jeg føler meg dårlig?

Fikk vite ved hjemreise at hun har endret diagnosen min fra Bipolar 2 til emosjonell ustabil personlighets forstyrrelse med tilbakevendende depresjoner. Derfor mener hun at jeg ikke trenger Lamictalen.

Takknemlig for svar.

Mvh

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ja, det kan ta lengre til å få effekt når en starter opp igjen. Forverringen kan også skyldes nedtrapping av Lamictal i tillegg til at de også tok fra deg Cipralex.

Jeg er redd de tar feil. Tilbakevendende depresjon og eupf vanligvis (i virkeligheten) en feildiagnose for bipolar lidelse.

Hvor gammel var du da du hadde din første depresjon?

Skrevet

Ja, det kan ta lengre til å få effekt når en starter opp igjen. Forverringen kan også skyldes nedtrapping av Lamictal i tillegg til at de også tok fra deg Cipralex.

Jeg er redd de tar feil. Tilbakevendende depresjon og eupf vanligvis (i virkeligheten) en feildiagnose for bipolar lidelse.

Hvor gammel var du da du hadde din første depresjon?

Jeg var nitten år.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...