Gå til innhold

Sos grusomt magevirus eller noe

Gjest mathewmarkandmaria

Anbefalte innlegg

Gjest mathewmarkandmaria

Jeg har nå i hele dag vært helt elendig syk.Sånn at jeg nesten føler jeg holder på å dø. Jeg kaster opp hele tiden og er så utrolig kvalm.Jeg klarer ikke å holde på noe i det hele tatt. Kaster opp vann og alt jeg drikker. Samtidig er jeg så utrolig tørst at jeg blir gal. Jeg har forsøkt å drikke sånn bare 1 munnfull også vente. Men det kommer opp også.

Er det her legevakt greie eller må jeg bare satse på at jeg blir bedre seinere?

Finnes det medisiner som gjør at jeg kan få drikket litt uten å kaste opp. Jeg vet ikke om jeg kan dessuten dra på legevakten for jeg må ha en bøtte med meg hele tiden fordi jeg kaster opp så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er grusomt å være så syk.

Har du kokt vannet du drikker?

Kok vann, og drikk bare en teskje om gangen - vent 10-15 minutter mellom hver gang.

Når du har beholdt litt kokt vann en stund, kan du ha noen saltkorn i og litt sukker i det kokte vannet, og fortsette med bare en teskje om gangen. Når du tåler det, kan du etterhvert gå over til en blanding av farris og eplejuice, hvis du har.

Hadde ikke orket å dra til legevakt når er er så dårlig. Er du alene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Modern77

Man får ofte væskemangel ved slik omgangssyke og det viktigste er å få i seg væske. som du sier går det bare ut igjen, slik har jeg hatt det selv.

men du kommer over den kneiken slik at du klarer å holde på maten, bare ta det gradvis.

Bland eplemost og farris og ta en bitteliten sup. Ligg i ro i sofaen.

Prøv å slappe av mest mulig. Når du ser du tåler den bittelille slurken, kan du etter en stund prøve en liten en. Så øker du på ettersom du ser hva du tåler.

Etterhvert kan du prøve med noe lett, loff uten skorper med hvitost pleier å være godt.

Få i deg salt, potetskruer ble redningen min da jeg hadde omgangssyke.

Men i starten er det ikke lett å holde på noe, så ta det gradvis til magen blir vant til mat igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...