Gå til innhold

Har du hatt en fin jul?

Gjest klarinetten_hos_fru_frantzen

Anbefalte innlegg

Gjest klarinetten_hos_fru_frantzen
Skrevet

Siden "winda" skrev et innlegg med "Gleder du deg til jul?"

Så måtte eg lage oppfølgeren. Har du hatt en fin jul?

Eg tok frem julepynt + juletre den 22. Men lille-juleaften gikk dette samme vei tilbake til boden.

Denne formiddagen satt ungene og eg i ring på gulvet på et teppe, og hadde grøtkos + snop ved peisen. Åpnet presanger og lekte litt ordspill. De ble hoppende glade for presangene. Etterpå gikk vi en laaaang tur med bikkja, før de ble kjørt til barnefaren.

Juleaften? Såg 12 episoder av en spennings-serie, mens eg spiste snop og drakk haug med Solo. Hadde som alternativ å gå på jobb, men syntes det var kos å bli under soveposen, med hunden ved siden av. Den fikk meg av og til ut i snøen.

Mine tanker gikk til sørpa fulle foreldre, redde unger og krisesenter. Og terningkast "4" ble ikke så gale med "min" julekveld, hvis eg sammenligner.

Nå er iallefall jula over. Neste år skal ungene være med meg. Vi får lage vår eget opplegg. Det fungerer best sånn. Det blir vel god mat, varme i peisen, filmer og spill - bare uten nisser og rødt. Hmm. Kanskje et stort bål i en gapahuk i skogen?

I kveld skal eg ta et glass rødvin og tenne i peisen. :o)

Skrevet

''Nå er iallefall jula over.''

Regner du julen som over allerede 2. juledag? Jeg gjør ikke det, men jeg har hatt en fin jul så langt; takk som spør. Fortsatt god jul!

Skrevet

Har hatt en kjempefin og veldig trivelig jul så langt og har ikke det spøtt lyst til å dra på jobb i morra. :o(

Som seg hør og bør har jeg spist alt for mye godis og riskrem og er som et middels gasskraftverk i magen... *hehe*

Skrevet

Har hatt en flott jul så langt, men kunne nok ideelt sett tenkt meg noe mindre stillesitting med storfamilie og mer tid med venner, i aktivitet eller helt alene :-).

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Har hatt en flott jul så langt, men kunne nok ideelt sett tenkt meg noe mindre stillesitting med storfamilie og mer tid med venner, i aktivitet eller helt alene :-).

Dette synes jeg at jeg hører fra stadig fler. Hvorfor tør vi ikke riste av oss gamle tradisjoner som kun er til besvær?

Gjest julekule
Skrevet

Ja, det har vært en veldig koselig jul! Første gang jeg har sett såå lite på tv i jula, og vært så sosial uten at jeg synes det var slitsomt. Vært juleselskap i fire dager på rad her, og lillegutt synes det er supert å være sammen med venner og spise godteri og god mat hele dagen. Skulle gjerne vært mer ute, på ski og akebrett. Det er veldig kaldt for de små, så vi har blitt mye inne. Skal jobbe i romjula så nå er moroa over fram til nyttårshelgen. Men jula varer til over nyttår her i huset!

Skrevet

Dette synes jeg at jeg hører fra stadig fler. Hvorfor tør vi ikke riste av oss gamle tradisjoner som kun er til besvær?

Tja, godt spørsmål.

Tror både barna og besteforeldregenerasjonen er veldig glad i slike tradisjoner, hadde det bare vært opp til oss i midten hadde nok mye vært annerledes.

Selv synes jeg én kvelds "etegilde" med storfamilien er hyggelig, men tilnærmet tre fulle dager til ende blir overdose.

Gjest julekule
Skrevet

Tja, godt spørsmål.

Tror både barna og besteforeldregenerasjonen er veldig glad i slike tradisjoner, hadde det bare vært opp til oss i midten hadde nok mye vært annerledes.

Selv synes jeg én kvelds "etegilde" med storfamilien er hyggelig, men tilnærmet tre fulle dager til ende blir overdose.

Hvor lenge varer juleselskapene? I min familie varer de gjerne sånn 3-5 timer og det synes jeg er passe. Da har man mulighet for å bruke formiddagen ute, eller slappe av på sofaen om kvelden. I samboerens familie holder de sammen hele dagen og til langt på natt. Det blir slitsomt!

Skrevet

Høres ut som dere har hatt det ok. Men skjønte ikke hvorfor juletreet måtte tilbake til boden. Kanskje du hadde lyst til å finne på noe litt annet?

Nå er jula over for min del og jeg har overlevd fint, selv om jeg blir ganske emosjonelt sliten av å være med en dysfunksjonell familie og de frustrasjonene det følger med seg, og det ender alltid med at jeg blir sint, skuffa, lei meg og til slutt får skikkelig dårlig samvittighet, så blir jeg lei meg igjen fordi det fungerer så dårlig.

Men nå skal jeg prøve å ha litt fri før neste semester begynner.

Skrevet

Har hatt en veldig fin jul så langt. Mye god mat og hyggelig selskap samt en skitur i dag. Tre dager med familie jeg er glad i og trives med går fint :-)

Skrevet

Jeg har hatt en kjempefin jul. Lillejuleaften spiste jeg lutefisk sammen med min eksmann, hans kone og våre to døtre. Juleaften var vi tre jeg og døtrene mine og i går dro de til sin far og hans kone om kvelden. Den ene kom ikke sent hjem og satt og så på tv sammen med meg og pratet. Den andre stakk innom en venninne. I dag dro de begge to midt på dagen og vår felles julefeiring er over. En rolig hjemmejul med alle våre tradisjoner. I kveld sitter jeg alene med tv'n og synes det er godt. I morgen blir det jobb i noen timer, kafebesøk med venner og videre lesing av julebøker.

Skrevet

Hvor lenge varer juleselskapene? I min familie varer de gjerne sånn 3-5 timer og det synes jeg er passe. Da har man mulighet for å bruke formiddagen ute, eller slappe av på sofaen om kvelden. I samboerens familie holder de sammen hele dagen og til langt på natt. Det blir slitsomt!

Jeg er vant til det samme som du fra tidligere, mens min mann synes det skal være som hos din mann ;)

Skrevet

Tja... Vet ikke helt hva jeg synes om denne jula. Vi har det vedig fint innimellom, men ikke alt er idyll.

Først det positive:

Vi sover lenge om morgenen, ungene kommer og koser i senga, vi har sein frokost i 11 tida sammen (noen dager spiser ungene i stua foran tv'en), vi har et fint julepyntet hus.

Været er nydelig, og i dag hadde vi en flott tur på skøyter.

Veldig koselig å være sammen med mine foreldre juaften og i dag. I dag var vi hos dem, og der var min søster og barna og. Ble en mye hyggeligere etermiddag enn forventet.

Negativt:

Vi synes det er leit at svigermor ble sittende alene juaften. HUn var invitert, men orket ikke reise så langt. Vi gleder oss til vi skal til henne, men er litt spent fordi det ofte blir litt anspent stemning...

julaften ble litt kaotisk sammen med min søster og hennes familie..

.....

Skrevet

For meg/oss har jula såvidt begynt, her har alle fri til over nyttår. Så vi nyter late dager, med seeeen og laaaaang frokost, snop, TV-titting, brettspill og middag på kvelden.

I dag ble det utevær også, helt herlig, så ungene lekte i snøen i 3 timer før de kom inn og hoppet rett i badekaret (noe de vel ikke har gjort på nesten et år).

Vi håper på deilig temp også i morgen, da blir det skitur og bålbrenning og raclette til kvelds, det hadde vært supert. Blir det iskaldt igjen har vi nok ved og flere spill, så vi skal nok klare oss. :-)

Vi er veldig julemennesker, og råkoser oss hjemme. :-)

Skrevet

Ja, vi har hatt en fin jul :) Har kost meg med mye god mat, kjærlig familie og mange flott presanger.

Skrevet

Ja, jula i år ble over all forventning, tross mye kaos, frustrasjon, motløshet og tristhet i forkant.

Huset fult, med barn, foreldre, bonusforeldre og eksmann julaften, min nye kjæreste og hans barn og mine foreldre og bonuser 1. dag og i tillegg min nye svigermor 2. dag...

Etter å ha satt grenser for hvor mange dager jeg ønsker julebesøk, blir jeg i morgen alene i heimen

Tross god stemning og selskap juledagene, skal romjula kun tilbringes med ungene.

-Kanskje kjæresten får ta seg en tur.. hvis jeg orker besøk ;o))

Alenetid for meg, er kvalitetstid etter juleselskaper og vertinneoppgaver 3 dager til ende :o)

Ha en fin romjul alle :o)

Gjest Vi er mange som ikke tør
Skrevet

Kan ikke du og kollegaene lage et opplegg av et eller annet slag med det temaet der da, så kan dere fortelle folk at det er helt normalt å ønske tid alene i julen, og da tør kanskje folk si hva de mener.

Skrevet

Jeg har bare besøk av ungene mine på julaften, det er ikke noe som helst tvang å komme flere dager. I år ble minstemann hjemme til i dag og så kom faren og hentet ham og jeg regner ikke med å se mer unger før etter nyttår.

Da ungene var små var vi hos moren og faren min både julaften og første dag til brunch, det var ikke tvang, men mora hadde bestandig så utrolig god mat. Jeg har spurt om ungene har lyst at jeg skal lage brunch, men de synes det holder med julaften.

Skrevet

Vi har hatt ei fin jul :)

Julaften kom pappaen til barna, en av mine tanter som bor alene og mine foreldre. Det ble en koselig kveld for oss alle åtte:)

1.juledag var mine søstre med familier, barna mine og jeg på vår tradisjonelle julefrokost (som varer hele dagen ;-)) hos mamma og pappa. Der går diskusjonene for fullt, og midt oppi hele greia er de ni unger som lager show med sang, dans, dramatiseringer etc.... og man må snakka ganske høyt for å bli hørt *hehe* (vi ser nok ut som en gresk-italiensk familie ;-))

Barna overnatta hos far til igår morges, og jeg fikk litt alenetid hjemme - godt det også :) I går formiddag dro vi på romjulscup i fotball fordi barna ville se pappaen spille. Følte meg ikke helt pigg... og skjønte vel at spysjuka var på vei (de andre i fam hadde det før jul..). Vel hjemme hang jeg over doskåla :-/ Sov så i fire timer og ungene "raida" kjøleskapet fordi jeg ikke orka å si annet enn "ja"..... ;)

Idag er jeg i bedre form og noen venninner har visst bestemt at jeg skal være med på romjulsdans i kveld, så vi får se ;)

Imorgen skal ungene og jeg på julebowling og onsdag først på jobb, så på barnejuletrefest - så her skjer det mye koselig:)

Skrevet

Vi har hatt ei fin jul :)

Julaften kom pappaen til barna, en av mine tanter som bor alene og mine foreldre. Det ble en koselig kveld for oss alle åtte:)

1.juledag var mine søstre med familier, barna mine og jeg på vår tradisjonelle julefrokost (som varer hele dagen ;-)) hos mamma og pappa. Der går diskusjonene for fullt, og midt oppi hele greia er de ni unger som lager show med sang, dans, dramatiseringer etc.... og man må snakka ganske høyt for å bli hørt *hehe* (vi ser nok ut som en gresk-italiensk familie ;-))

Barna overnatta hos far til igår morges, og jeg fikk litt alenetid hjemme - godt det også :) I går formiddag dro vi på romjulscup i fotball fordi barna ville se pappaen spille. Følte meg ikke helt pigg... og skjønte vel at spysjuka var på vei (de andre i fam hadde det før jul..). Vel hjemme hang jeg over doskåla :-/ Sov så i fire timer og ungene "raida" kjøleskapet fordi jeg ikke orka å si annet enn "ja"..... ;)

Idag er jeg i bedre form og noen venninner har visst bestemt at jeg skal være med på romjulsdans i kveld, så vi får se ;)

Imorgen skal ungene og jeg på julebowling og onsdag først på jobb, så på barnejuletrefest - så her skjer det mye koselig:)

Jeg synes ikke du skal på dans i kveld, man er vel generelt smittefarlig inntil 48 timer etter siste oppkastrunde...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...