Gå til innhold

Min penis

Anbefalte innlegg

Gjest Gunnar54
Skrevet

Ja han sliter. Jeg forsøker å komme over det, men det er vanskelig.

Hva kan jeg gjøre for at min penis kan trives? Er det livsstilsforandringer jeg kan gjøre, eller er det enklere enn det?

Min penis er en del av meg selv, helt klart. Det er viktig for meg at han trives, men hvordan kan jeg hjelpe?

Jeg har vært i kontakt med en psykolog, men han bare feide meg av. Han trodde at jeg var gal.

Nå er jeg tilbake på nullpunktet, og er ganske fortvilet.

Kan du hjelpe meg?

Skrevet

Jeg skulle gjerne viftet en tryllestav for å få futt i sakene for deg, men dessverre... Det er nok ikke alltid lett.

Ereksjonsproblemer handler virkelig ikke om å være gal. Jeg tror nok det er temmelig vanlig, men like fullt vondt for alle som sliter med det. Noen kan få det som bivirkning av medisiner, f.eks. antidepressiva (SSRI/SSNRI). Det kan og være andre fysiske årsaker, så jeg synes det er lurt å ta opp sånt med legen sin. Leger er vant til slikt. Nå er jeg jente, men jeg fikk en seksuell bivirkning av medisin - kunne ikke få "høydearen." Da jeg skulle ta opp dette med psykiateren min, satt jeg der og stammet. Hun skjønte meg og sa rett ut at "seksuelle bivirkninger er veldig vanlig." Jeg sluttet med den medisinen og begynte på noe helt annet" Jeg vil tro at en allmennlege har sett mye av dette og, sjekk om du kan få komme til en mannlig lege dersom du har en kvinnlig fastlege det føles ukomfortabelt å ta det opp med. Kanskje føles det ubehagelig, men er det ikke vel så ubehagelig å gå der og gruble på forfor penisen din ikke har det bra? Eller hva som kan gjøre det bedre for deg?

Jeg føler jeg ikke kan gi konkrete råd om livsstil utover at en vanlig anbefalt sunn livsstil med godt kothold og rikelig fysisk aktivitet er viktig for hele vår helse.

Jeg håper du finner ut av det, for det må jo være vondt for deg å ha det slik!

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du kan i hvert fall stelle godt med kroppen din. En normalvektig og trent kropp som i tillegg får sunn kost og nok og regelmessig søvn, er en meget god basis for en penis som trives. Ingen røyk og moderat med alkohol er en forutsetning.

I tillegg trives de vanligvis i omgang med hyggelige, vennlige og emosjonelt stabile kvinner.

Gjest Det går an
Skrevet

Du kan i hvert fall stelle godt med kroppen din. En normalvektig og trent kropp som i tillegg får sunn kost og nok og regelmessig søvn, er en meget god basis for en penis som trives. Ingen røyk og moderat med alkohol er en forutsetning.

I tillegg trives de vanligvis i omgang med hyggelige, vennlige og emosjonelt stabile kvinner.

Hahaha!!!

Skrevet

Hei!

Kanskje du skulle begynne å se på den som en kroppsdel du har kontroll over og ikke som en egen personlighet.

Hvis du sitter og syns synd på den blir jo vanskelig, du burde heller gjøre noe for din egen del og ikke lage deg illusjoner om at en kroppsdel er en person.

Hvis jeg ikke skulle få orgasme snakker jeg ikke om min vagina som et hunkjønn uavhengig av meg, det er en kroppsdel jeg rår over. Med penis er det akkurat på samme måte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...