Gå til innhold

Fødte og kvalte baby på flyplasstoalett.

Mandolaika

Anbefalte innlegg

http://www.dagbladet.no/2010/12/28/nyheter/barnedodsfall/dubai_airport/14866541/

Fy søren så sykt. Hun gjorde det sikkert fordi hun ikke hadde noe valg, når det er forbudt ved lov å føde barn utenfor ekteskap så.... Det burde heller vært forbudt å bli gravid utenfor ekteskapet da, for man må jo nesten føde barnet ut når fødselen starter... Nå har hun isteden begått et drap.

Hva er dette for noe? Religion, kultur og politikk i en salig sammenflettet blanding? Jeg er rystet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mandolaika

18

• Dorthe

9

• Sør

6

• Lillemus

5

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

''Det burde heller vært forbudt å bli gravid utenfor ekteskapet da, for man må jo nesten føde barnet ut når fødselen starter...''

Avskaff hele loven sier nå jeg - det er da virkelig ikke noe myndighetene har noe som helst med.

En tragedie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det burde heller vært forbudt å bli gravid utenfor ekteskapet da, for man må jo nesten føde barnet ut når fødselen starter...''

Avskaff hele loven sier nå jeg - det er da virkelig ikke noe myndighetene har noe som helst med.

En tragedie.

Blanding av religion, politikk og kultur, eller andre konservative miljøer. Ofte vanskelig. En tragedie er det uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet du forresten om det er mange land i verden hvor det overhodet ikke er tilgang på prevensjon? Uavhengig av befolkningens økonomi altså. Til og med i Norge, hvor jeg vil påstå at de fleste har penger til prevensjon, kan man få gratis kondomer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du forresten om det er mange land i verden hvor det overhodet ikke er tilgang på prevensjon? Uavhengig av befolkningens økonomi altså. Til og med i Norge, hvor jeg vil påstå at de fleste har penger til prevensjon, kan man få gratis kondomer.

''Vet du forresten om det er mange land i verden hvor det overhodet ikke er tilgang på prevensjon?''

I strengt katolske land kanskje? Ser ikke katolikkene på prevensjon som synd? *uvitende*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Vet du forresten om det er mange land i verden hvor det overhodet ikke er tilgang på prevensjon?''

I strengt katolske land kanskje? Ser ikke katolikkene på prevensjon som synd? *uvitende*

Paven er vel i mot prevensjon ja, men i visse spesiell tilfeller så kan det godtas å bruke det, for å hindre smitte, ikke graviditet. Sier paven....

Jeg tenkte også at det kanskje ikke er så lett å få tak i prevensjon i en del u-land, men vet ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er vel de som har dårligst råd og mest bruk for det som får gratis kondomer. Jeg har delt ut kondomer og det er flott at det er gratis til unge, narkomane og prostituerte. Skjønner ikke helt hvorfor homofile kommer i den gratispotten, men det gjør de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er vel de som har dårligst råd og mest bruk for det som får gratis kondomer. Jeg har delt ut kondomer og det er flott at det er gratis til unge, narkomane og prostituerte. Skjønner ikke helt hvorfor homofile kommer i den gratispotten, men det gjør de.

Jeg forstår heller ikke hvorfor homofile skal få gratis kondomer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår heller ikke hvorfor homofile skal få gratis kondomer.

''Jeg forstår heller ikke hvorfor homofile skal få gratis kondomer.''

Ikke jeg heller. Og siden det vil bli vanskelig å motbevise det så kan jo alle påberope seg å være homofile for å få gratis kondomer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, Paven og kirken gjør det, men prevensjon er brukt/tilgjengelig i de fleste katolske land.

Problemet er dog både uvitenhet rundt bruken, og at det faktisk koster en god del penger hvis man er lutfattig.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo opplagt, men de kan da betale for kondomene selv?

Hei,

I like stor grad som heterofile/bifile? Kondomer gis ut gratis både for å forhindre graviditet, og sykdomssmitte.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

I like stor grad som heterofile/bifile? Kondomer gis ut gratis både for å forhindre graviditet, og sykdomssmitte.

Med vennlig hilsen

Homofile har nok samme evne til å kunne betale for kondomene sine selv, i likhet med bifile og heterofile ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Med vennlig hilsen

Jeg forstår selvfølgelig hvorfor/grunnen til at kondomer gis ut gratis.... Jeg er ikke en komplett idiot.... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Homofile har nok samme evne til å kunne betale for kondomene sine selv, i likhet med bifile og heterofile ja.

''Homofile har nok samme evne til å kunne betale for kondomene sine selv, i likhet med bifile og heterofile ja.''

Det er jo ren stigmatisering av de homofile som en gruppe med svært dårlig råd, sånn i bunn og grunn. ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...