Gjest robertha Skrevet 28. desember 2010 Del Skrevet 28. desember 2010 Har diagnosene PTSD, emsjonell ustabil PF (Impulsiv/borderline), spiseforstyrrelser og drikker som en svamp. I over et år har behandleren min snakket om innleggelse på en rusinstitusjon... Men jeg ser ikke på rusen som hovedproblemet mitt. Heller at det er angsten, traumer og en ekstremt dyp utrygghet som gjør at jeg sulter og drikker vekk følelser. Jeg har sagt flere ganger "Søk plass på rusbehandling da". Men ingenting skjer. Blir så frustrert over at hun ikke får ut fingeren. I tilegg tar det jo gjerne flere måneder før en får plass. Jeg har to samtaler i måneden. Å tiden går og går. Ble også henvist for noen mnd siden til et ernæringsfysiolog, men ikke hørt et kvekk der i fra heller. Jeg er i jobb og prøver å gjøre alt riktig, men denne uroen og rastløsheten har jeg ikke kontroll over. Og det å være undervektig og alkis koster mye krefter. Er det fordi jeg "tross alt" greier meg fint det ikke skjer noe? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cathlin Skrevet 28. desember 2010 Del Skrevet 28. desember 2010 Skrev ikke du nettopp at du hadde fått plass på rusinnleggelse? Du skriver en del innlegg som av og til motsier seg selv litt:-) Gjør ikke noe for min del, altså, men du skifter en del i hva du skriver om hvordan du har det osv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest robertha Skrevet 28. desember 2010 Del Skrevet 28. desember 2010 Skrev ikke du nettopp at du hadde fått plass på rusinnleggelse? Du skriver en del innlegg som av og til motsier seg selv litt:-) Gjør ikke noe for min del, altså, men du skifter en del i hva du skriver om hvordan du har det osv. Nei, som jeg skriver er det evig snakk om det. men det er ikke søkt en gang... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 28. desember 2010 Del Skrevet 28. desember 2010 '' Er det fordi jeg "tross alt" greier meg fint det ikke skjer noe? '' Jeg tror kanskje mer det har sammenheng med at motivasjonen din varierer sterkt. Behandlingsforsøk har ofte liten virkning hvis ikke motivasjon og evne til å holde ut er tilstede. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest roberha Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 '' Er det fordi jeg "tross alt" greier meg fint det ikke skjer noe? '' Jeg tror kanskje mer det har sammenheng med at motivasjonen din varierer sterkt. Behandlingsforsøk har ofte liten virkning hvis ikke motivasjon og evne til å holde ut er tilstede. Jeg har problemer med utholdenhet når jeg absolutt ikke ser noe poeng med at jeg sitter i et glassbur og personalet er mer optatt av å kose seg på jobb, ha trubadurkveld og mer opptatt av å følge med på fotbalkamper enn pasienter. Ja.... det skjer konstant og jeg orker ikke skape noen revulsjon for å endre dette. Men motivert er jeg ja. Har takket ja til alt som er av timer, tilbud og opplegg, og fulgt dette til siste sekund. Men jeg har vel en såkallet dobbeltdiagnose... og dermed faller jeg mellom to stoler. Jævlig provosrende å bli innlagt på rusinstitusjon og høre etter tre dager at jeg heller burde være på psykiatrisk når jeg har ventet et halvt år på plassen. Aaaaaaaaaaaaaaa! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 Be om å få kopi av alle henvisninger. Da vet du sikkert om/hva som er blitt gjort. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.