Gå til innhold

PC treg bare av å stå?

GoodTimes

Anbefalte innlegg

Har en laptop, ca tre år gammel, som er lite brukt. Har aldri vært tilknyttet internett, fordi jeg ikke har giddet å ha brannmur og annet slikt på den, ettersom den mest har stått på hytta der det ikke er nett-tilgang.

Men nå skal jeg få sikret den på alle bauger og kanter, for å ha den med til sørligere breddegrader, der jeg skal sitte og jobbe i noen uker. Men den er blitt så treg! Den viser rimelig greit fram Word, og jeg fikk også installert Norton på den, men så bare står den der og suser og bruker evigheter på å hente fram programmer. Kan en pc bli treg bare av å stå? Jeg har kanskje skrevet til sammen 1000 sider på den i løpet av denne tida - og altså ikke vært på nettet.

Det er en Dell, om merket betyr noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

tror mer på at det var installeringen av virusprogrammet som gjorde den treg jeg. Norton er et stort og tungt program som krever sitt har jeg forstått...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Klinkekula

tror mer på at det var installeringen av virusprogrammet som gjorde den treg jeg. Norton er et stort og tungt program som krever sitt har jeg forstått...

Tiltredes. Norton suger big time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreslår atdu avinstallerer Norton og installerer en av de gratis antivirusprogrammene AVG eller Avira.

Noen hundrekroner på en RAM-brikke er den beste investeringen du kan gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norton opp til versjon 2009 var slik.

Nyere versjoner av Norton bruker langt færre systemressurser.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høyreklikk på "Min Datamaskin" og se hvor mye RAM du har. Hvis det er mindre enn 2 GB, bør du kjøpe ekstra. Det koster et par hundre kroner. Hvis du bruker Windows XP så kan du ha maks 3 GB.

Dette vil trolig fikse mye.

Ev kan du avinstallere Norton, og installere Microsoft Security Essentials fra http://www.microsoft.com/security_essentials/

Det er et gratis sikkerhetsprogram fra Microsoft, som har fått gode karakterer.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Klinkekula

Norton opp til versjon 2009 var slik.

Nyere versjoner av Norton bruker langt færre systemressurser.

Med vennlig hilsen

Har de skrevet hele kildekoden på nytt, eller har de bare fikset litt på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...