Gå til innhold

Min gale far...

Gjest oppgitt datter

Anbefalte innlegg

Gjest oppgitt datter
Skrevet

Han har siden moren min døde og huset ble solgt aldri hatt egen leilighet annet enn noen måneder, men da var han aldri hjemme. Han bor delvis hos bestemoren min, her og to damer det er av og på med hele tiden. Men mest av alt har han bodd i seilbåter. Det er nå et par år siden... begge båtene gikk til helvete i ulykker som jeg tror var planlagt fra hans side for å få igjen penger på forsikringen. Nå skal han ut på de syv hav igjen. Han har seilet i store deler av verden, stort sett alene. Nå skal han ha seg båt igjen. Greier ikke slå seg til ro på land sier han. Faren min er uføretrygdet. Han prøvde tidligere å presse meg for de skarve sparepengene jeg har. Men nå har han planen klar. Han skal til Florida, finne seg en båt der og finasiere den ved å selge en nyre!!!

Er det ikke en viss risiko med å gi fra seg en nyre? En annen sak er at jeg som alle andre er redd for om vi i det ehle tatt ser han igjen når han skal krysse atlanteren alene i en liten seilebåt. Lillesøsteren min vil gjerne bli med... Men jeg vil helst beholde dem begge, og hun vet ikke hvor laaaange dagene kan bli når en krysser et verdenshav med en stort sett taus far.

Er min far virkelig gal? Det er nok ikke noe jeg kan gjøre for å stoppe han, men jeg vil helst beholde han og min søster...

Skrevet

Går det i det hele tatt an å selge en nyre? Hva får man i så fall for sånt?

Skrevet

Han er ikke uføretrygdet pga. noe som truer helsen hans såpass at han trenger begge nyrene, da? Hvis han mot formodning har en lege han hører på, kan du kanskje ta en prat med vedkommende?

Det er selvfølgelig en viss risiko ved å leve uten en nyre, men det går stort sett bra - vel å merke dersom man ellers er frisk og har full funksjon i den nyren man har igjen. Selve operasjonen innebærer også en viss risiko.

Det er jo en viss sjanse for at disse planene går i vasken underveis, slik at han kommer hjem med halen mellom beina og evt. en nyre mindre. I mellomtiden synes jeg du skal la være å låne / gi ham penger og konsentrere deg om å hindre søsteren din i å bli med på galskapen.

Skrevet

Går det i det hele tatt an å selge en nyre? Hva får man i så fall for sånt?

70.- 80.000 i USA visst nok... Så har han allerede lagt ut bilen sin for salg...

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Din far er nok mer opptatt av å legge liv til årene enn år til livet :-)

På den siste dag angrer de fleste på det de ikke gjorde.

Skrevet

70.- 80.000 i USA visst nok... Så har han allerede lagt ut bilen sin for salg...

Da antar jeg vi snakker om et illegalt marked? Høres jo vannvittig ut hvis man kan selge kroppsdeler lovlig.

Sånn bortsett fra dette synes jeg faren til trådstarter høres mer rastløs ut enn gal. Noen kan ikke sitte stille, og det er kanskje på sjøen han lever.

Gjest oppgitt datter
Skrevet

Men å selge et organ for å kjøpe seg seilbåt? Er ikke det mer galskap? Han er en stor eventyrer ja... Plutselig kan han være på andre siden av kloden... Men han har også veldig mange planer og ideer det aldri blir noe av... Han er typen som feks. har ramponert en parkeringsautomat etter å ha fått bot, rivd trafikkbøter i småbiter rett foran politiet og vist dem fingeren... kommet hjem med et stjålet stetoskop etter sykehusinnleggelse...

Men han gjør også alt for oss ungene. Har opptredd som torpedo da søsteren min ikke fikk lønn fra en restaurant.... Jaget de mest hardbarkede narkissene i byen...

Han gjør som han vil, men var rimelig normal A4 da moren min levde.

Gjest oppgitt datter
Skrevet

Da antar jeg vi snakker om et illegalt marked? Høres jo vannvittig ut hvis man kan selge kroppsdeler lovlig.

Sånn bortsett fra dette synes jeg faren til trådstarter høres mer rastløs ut enn gal. Noen kan ikke sitte stille, og det er kanskje på sjøen han lever.

Han sier det selv... at der på sjøen han greier å slappe av. Og så hater han snø. Har det med å dra på hopp på turer til syden hyppig på vinterstid...

Skrevet

''På den siste dag angrer de fleste på det de ikke gjorde''

Angre på at vi ikke uføretrygdet oss for å leve livet? Angre på at vi ikke kræsjet båter for å få igjen penger på forsikringen? Angre på at vi ikke solgte en nyre for å kunne seile jorden rundt?

Neppe!

Overskriften på dette innlegget passer bra.

Skrevet

Men å selge et organ for å kjøpe seg seilbåt? Er ikke det mer galskap? Han er en stor eventyrer ja... Plutselig kan han være på andre siden av kloden... Men han har også veldig mange planer og ideer det aldri blir noe av... Han er typen som feks. har ramponert en parkeringsautomat etter å ha fått bot, rivd trafikkbøter i småbiter rett foran politiet og vist dem fingeren... kommet hjem med et stjålet stetoskop etter sykehusinnleggelse...

Men han gjør også alt for oss ungene. Har opptredd som torpedo da søsteren min ikke fikk lønn fra en restaurant.... Jaget de mest hardbarkede narkissene i byen...

Det er helt klart uvanlig å selge en nyre.

Skrevet

Unnskyld meg, men hvorfor er denne mannen uføretrygdet?

Han stemmer ikke tilfeldigvis fremskrittspartiet og vel?

Gjest FRP for fremskritt!
Skrevet

''Han stemmer ikke tilfeldigvis fremskrittspartiet og vel?''

Og hva er galt med det da?

Skrevet

''Han stemmer ikke tilfeldigvis fremskrittspartiet og vel?''

Og hva er galt med det da?

Jeg tenker på det at han er så "uheldig" stakkars.

Gjest oppgitt datter
Skrevet

Jo, både han og jeg stemmer fremskrittspartiet. Hva har dette med saken å gjøre? Jeg stemmer FrP fordi jeg er for delvis privatisering og dermed forbedring av hjelpeapparatet, for deres strenge utelandspolitikk, for bruk av mer oljepenger og for at de er de tydeligste på at pedfolfile, voldsteksforbrytere og mordere må straffes hardere her i samfunnet. Las VG i går om en norsk kvinne som hadde blitt brutalt voldtatt i USA. Hovemannen fikk livsvarig fengsel! Å hva skjer i Norge? 99 prosent slipper unna, de som blir dømt får MAKS 5 år. Jeg ble misbrukt, voldtatt som 5 og 6 åring. Hele barndommen var et mareritt og jeg sliter 20 år etter. Vedkommende ble straffet, funnnet skyldig på alle punkter og retten fant ingen formidlendes omstendigheter. Å hva ble straffen? 20 mnd. fengsel. Voldtekt mot voksne streaffest oftes hardere. I dag jobber han med unge jenter og idrett. Har advart ledelsen, men de trodde meg ikke. Så hurra for Norge. men dette var helt annet tema.

Skrevet

Du har rett - det er ikke noe du kan gjøre. Han er en voksen mann og har rett til å leve sitt liv som han vil så lenge han ikke skader noen eller er til ulempe for noen.

Jeg ville dog prøvd hardt å overtalt søster til å være hjemme.

Gjest FRP for fremskritt!
Skrevet

Jo, både han og jeg stemmer fremskrittspartiet. Hva har dette med saken å gjøre? Jeg stemmer FrP fordi jeg er for delvis privatisering og dermed forbedring av hjelpeapparatet, for deres strenge utelandspolitikk, for bruk av mer oljepenger og for at de er de tydeligste på at pedfolfile, voldsteksforbrytere og mordere må straffes hardere her i samfunnet. Las VG i går om en norsk kvinne som hadde blitt brutalt voldtatt i USA. Hovemannen fikk livsvarig fengsel! Å hva skjer i Norge? 99 prosent slipper unna, de som blir dømt får MAKS 5 år. Jeg ble misbrukt, voldtatt som 5 og 6 åring. Hele barndommen var et mareritt og jeg sliter 20 år etter. Vedkommende ble straffet, funnnet skyldig på alle punkter og retten fant ingen formidlendes omstendigheter. Å hva ble straffen? 20 mnd. fengsel. Voldtekt mot voksne streaffest oftes hardere. I dag jobber han med unge jenter og idrett. Har advart ledelsen, men de trodde meg ikke. Så hurra for Norge. men dette var helt annet tema.

Godt innlegg. Ja til hardere straff for de som forgriper seg på andre!

Gjest oppgitt datter
Skrevet

Du har rett - det er ikke noe du kan gjøre. Han er en voksen mann og har rett til å leve sitt liv som han vil så lenge han ikke skader noen eller er til ulempe for noen.

Jeg ville dog prøvd hardt å overtalt søster til å være hjemme.

Ja, skla nok greie det. Hun ser for seg kokosdrinker på dekk og lange hvite strender. Men sannheten er at seiling kan være en tålmodighetsprøvelse av dimensjoner. jeg seilet til Shetland en gang.... Kloret meg fast i tre døgn og har aldri vært så redd i mott liv. Storm, vind fra alle kanter, teknisk utstyr sviktet.... Gråt mange liter med tårer under veis. Tok flyet hjem. Ha ha

Skrevet

Jeg kunne tenke meg det:)

''for deres strenge utelandspolitikk, for bruk av mer oljepenger''

Nemlig! Han vil ha en større del av oljepengene selv, uten å jobbe, men leve i sus og dus. Kjenner typen.

Gjest oppgitt datter
Skrevet

Nemlig! Han vil ha en større del av oljepengene selv, uten å jobbe, men leve i sus og dus. Kjenner typen.

Dette var min mening ikke hans! Og når en er villig til å selge en nyre i USA for å kjøpe en seilbåt skor en seg ikke akkurat på offentlige midler!!! Har du drukket eller?

Skrevet

Du beskriver selv din far som kriminell, så han er en av de som bør straffes hardere. Jeg er forøvrig helt enig i dette med strengere straffer.

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/11/12/482662.html

Og så har de mye uflax da frp-erne

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/11/12/482662.html

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...