Gå til innhold

Min gale far...

Gjest oppgitt datter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette var min mening ikke hans! Og når en er villig til å selge en nyre i USA for å kjøpe en seilbåt skor en seg ikke akkurat på offentlige midler!!! Har du drukket eller?

''Og når en er villig til å selge en nyre i USA for å kjøpe en seilbåt skor en seg ikke akkurat på offentlige midler!!!''

Sa du ikke akkurat at din far har kræsjet 2 seilbåter med vilje for å få igjen på forsikringen?

Ikke at jeg har noe med det, men din far virker sprek til å være syk.

Gjest oppgitt datter
Skrevet

Du beskriver selv din far som kriminell, så han er en av de som bør straffes hardere. Jeg er forøvrig helt enig i dette med strengere straffer.

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/11/12/482662.html

Og så har de mye uflax da frp-erne

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/11/12/482662.html

Det er forskjell ¨på å true noen til å betale 4 mnd. skyldig lønn etter alt annet er prøvd og begå hærverk på en parkeringsautomat enn å misbruke barn og barnebarn gjennom generasjoner, drepe små barn mot 10 år bak murene eller at ti voldteksforbrytere går fri io frykt for å starffe en uskydlig med et års fengsel. Til og med der jenter har blitt voldtatt foran åpent kamera, forbryteren er identifisert... så får han ikke en krone i bot en gang, Mens her i bygda håvet politiet inn titusener på å holde fartskontroll midt på natta i en 60sone. Men jeg gidder ikke diskutere mer med deg. var ikke dette saken handlet om i det hele tatt.

Gjest oppgitt datter
Skrevet

''Og når en er villig til å selge en nyre i USA for å kjøpe en seilbåt skor en seg ikke akkurat på offentlige midler!!!''

Sa du ikke akkurat at din far har kræsjet 2 seilbåter med vilje for å få igjen på forsikringen?

Ikke at jeg har noe med det, men din far virker sprek til å være syk.

Ja, han er fysisk rimelig sprek. Men her snakker vi om forsikringspenger ikke NAV...

Skrevet

Ja, han er fysisk rimelig sprek. Men her snakker vi om forsikringspenger ikke NAV...

''Ja, han er fysisk rimelig sprek. Men her snakker vi om forsikringspenger ikke NAV.''

Det er også kriminelt.

Jeg skjønner godt at du er oppgitt.

Gjest oppgitt datter
Skrevet

''Ja, han er fysisk rimelig sprek. Men her snakker vi om forsikringspenger ikke NAV.''

Det er også kriminelt.

Jeg skjønner godt at du er oppgitt.

Dine svar provoserer meg fordi en elsker sin far uansett hvor gal han er. Men jeg vet at han ikke er i stand til å fungere i en fast jobb. Han har slitasje i ryggen, en hjertefeeil som gjør at han har hatt noen infeksjoner i hjertet og må unngå harde fysiske anstrengelser og har sikkert tilbringet minst to år sammenlagt på psykiatrisk siden min mor døde, hatt en del selvmordforsøk, (Lenge siden nå heldigvis) så du har ingen rett til å dømme en mann ut i fra så få opplysninger. Det sier seg selv at han ikke er god når han heller velger å selge en kroppsorgan enn å jobbe et års tid å spare opp penger.

Jeg har ingen andre enn han å støtte meg til, så jeg er grisebekymret for at han skal drukne over atlanteren. Men å begynne å blande inn frp og trygdemisbruk synes jeg er ganske respektløst av deg med så få opplysninger.

Skrevet

Jo, både han og jeg stemmer fremskrittspartiet. Hva har dette med saken å gjøre? Jeg stemmer FrP fordi jeg er for delvis privatisering og dermed forbedring av hjelpeapparatet, for deres strenge utelandspolitikk, for bruk av mer oljepenger og for at de er de tydeligste på at pedfolfile, voldsteksforbrytere og mordere må straffes hardere her i samfunnet. Las VG i går om en norsk kvinne som hadde blitt brutalt voldtatt i USA. Hovemannen fikk livsvarig fengsel! Å hva skjer i Norge? 99 prosent slipper unna, de som blir dømt får MAKS 5 år. Jeg ble misbrukt, voldtatt som 5 og 6 åring. Hele barndommen var et mareritt og jeg sliter 20 år etter. Vedkommende ble straffet, funnnet skyldig på alle punkter og retten fant ingen formidlendes omstendigheter. Å hva ble straffen? 20 mnd. fengsel. Voldtekt mot voksne streaffest oftes hardere. I dag jobber han med unge jenter og idrett. Har advart ledelsen, men de trodde meg ikke. Så hurra for Norge. men dette var helt annet tema.

Sånn for å rette litt på dette:

1) Det er AP som har gjort strafferammen for grov voldtekt den samme som for drap. Lovens strengeste straff i Norge. (Da Frp var støttespillere til den borgerlige regjeringen gjorde de intet.)

(At voldtektsforbrytere ikke straffes hardere er en skandale, men skyldes rettsapparatet, ikke politikerne.)

2) Frp har en person og ordfører som selv har sagt seg skyldig i "maktmisbruk" og hadde sex med en 16-åring.

3) http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/11/12/482662.html

Med vennlig hilsen

Skrevet

Godt innlegg. Ja til hardere straff for de som forgriper seg på andre!

Denne tråden handler om noe annet, men din kunnskapsløshet er foruroligende.

Det var AP-regjeringen som økte strafferammen for grov voldtekt til 21 års fengsel. De borgerlige, med Frp som støtteparti, gjorde INTET.

Frp bagatelliserer overgrep og maktmisbruk.

Gjest Hrrmmmfff
Skrevet

''På den siste dag angrer de fleste på det de ikke gjorde''

Angre på at vi ikke uføretrygdet oss for å leve livet? Angre på at vi ikke kræsjet båter for å få igjen penger på forsikringen? Angre på at vi ikke solgte en nyre for å kunne seile jorden rundt?

Neppe!

Overskriften på dette innlegget passer bra.

Kort innpå.... Hørtes ut som du mente at 'å uføretrygde seg' er noe hvem som helst kan bestemme seg for? Det er nok en grunn til at de fleste er uføretrygda, det det betyr er vel egentlig uskikket for arbeidslivet. Iallefall for arbeidslivet her i Norge. Burde hete noe annet enn uføretrygd. Høres ut som en må være invalid for å få det. Folk som er invalide og sitter i rullestol kan jo være svært arbeidsdyktige de, men ofte får heller ikke de jobb, siden arbeidslivet ikke er tilrettelagt for 'slike' heller. Så blir det uføretrygd da, for noe må de jo ha å leve av de også...

Akkurat som de som mottar fødselspenger, arbeidsledighetstrygd, sykepenger, (ja, vet det er nye betegnelser på det nå), både av oss innbarka nordmenn og våre 'nye landsmenn'. For ikke å snakke om den utbetalingen som blir gitt til bønder og sikkert andre grupper for at de skal ha noe/nok å leve av.

'

Så hvorfor i svarte er det alltid oss uføretrygda som skal henges ut!? Og du mente det kanskje ikke slik, men er så lei av slike slengbemerkninger.

Gjest litt på siden, men..
Skrevet

Betaler de virkelig så mye for en nyre at man kan kjøpe seg seglbåt? Ble nesten fristet til å selge en selv jeg nå:-p

Skrevet

Betaler de virkelig så mye for en nyre at man kan kjøpe seg seglbåt? Ble nesten fristet til å selge en selv jeg nå:-p

Den vurderer jeg også... kanskje jeg kan selge en lunge også, siden jeg har to? Spørs bare om livskvaliteten blir den samme etterpå :

Skrevet

Dine svar provoserer meg fordi en elsker sin far uansett hvor gal han er. Men jeg vet at han ikke er i stand til å fungere i en fast jobb. Han har slitasje i ryggen, en hjertefeeil som gjør at han har hatt noen infeksjoner i hjertet og må unngå harde fysiske anstrengelser og har sikkert tilbringet minst to år sammenlagt på psykiatrisk siden min mor døde, hatt en del selvmordforsøk, (Lenge siden nå heldigvis) så du har ingen rett til å dømme en mann ut i fra så få opplysninger. Det sier seg selv at han ikke er god når han heller velger å selge en kroppsorgan enn å jobbe et års tid å spare opp penger.

Jeg har ingen andre enn han å støtte meg til, så jeg er grisebekymret for at han skal drukne over atlanteren. Men å begynne å blande inn frp og trygdemisbruk synes jeg er ganske respektløst av deg med så få opplysninger.

Men det er ikke sikkert at han ville ha fått uføretrygd dersom det var FRP som bestemte....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...