Gå til innhold

Grå hår, den spede begynnelse..

Anbefalte innlegg

Gjest Gråhår

Hei :-)

Til dere på forumet som begynner å få grått hår ( eller pigmentfritt hår som høres bedre ut hehe ) , hva gjør dere for å "dekke" det?

Jeg fikk mitt første gråe allerede som 24 åring. Nå, 8 år senere er det noe mer. Jeg har halvlangt hår, og striper det selv hjemme ca hver 6 uke.

Hva gjør dere?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/358373-gr%C3%A5-h%C3%A5r-den-spede-begynnelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Gjest høstløv

Jeg har aldri hatt fått hår. Håret mitt tapte fargen og ble hvitt, til å begynne med så det bare ut som om jeg hadde lyse striper, nå er det helt hvitt, frisøren spør om det er ekte og sier at det har en fin farge og det synes jeg også.

Begynte å få noen få som 30 åring,

er fortsatt bare noen få på toppen, så jeg bare napper de, ellers striper jeg håret.

Skulle jeg ha nappet alle de grå hårene mine hadde jeg vært nesten skallet. Når tid skal du slå deg til fred med at du blir eldre?

Annonse

Jeg gjør ingenting. Kjæresten påstår hardnakket at jeg ikke har særlig mange grå hår (bør jeg sende ham til optiker tro?) og den gangen jeg tok glansvask før jul så han det ikke engang. :o)

Så jeg lar hårfargen være som den er.

Kjemikalienes tidsalder har inntrått og jeg farger håret hos frisør hver 3 mnd ca. Og striper i tillegg. Begynte å få grå hår da jeg var rundt de 40. Nå er de så mange at det ikke lenger er morsomme. Farger så nær opp til min normale mørkblonde farge som mulig og har gylne striper. Da syns det ikke så godt om ett sølvhår skulle stikke seg frem oppi der.

Jeg har uansett farget håret siden jeg var tidlig i tjueårene, fordi jeg har verdens gørfreste naturlige hårfarge (sånn kjedelig mellomblond farge). Hår som mister pigmentet passer derfor inn i mitt ønske om å ha lysere hår, så jeg sier heller at jeg er i ferd med i bli naturlig lysblond igjen, slik som jeg var i min ungdoms vår. ;-)

Gjest Modern77

Skulle jeg ha nappet alle de grå hårene mine hadde jeg vært nesten skallet. Når tid skal du slå deg til fred med at du blir eldre?

Når jeg nærmer meg 40 kanskje :) Men da blir det nok farging... tror ikke jeg kommer til å være klar for å være gråhåret før i 50-60 års alderen. Men jeg får ikke så mange grå hår at jeg merker noe om jeg napper noen få da. Kan hende jeg blir som moren min, hun er over 60, farger aldri håret og har bare noen grå hår her og der. Kunne jo trodd hun fikk sent grått hår, men jeg husker da jeg var liten at hun stod og nappet grå hår da... så hun var nok rundt 30 da hun også begynte å få grå hår.

-På Dol av og til

Jeg har for det meste grått hår, og jeg er ikke nådd 40 engang. Grått hår er på moten nå, og det passer meg fint. :)

Jeg fikk en del grå rundt 30 års alderen. Nå over ti år senere,tar jeg glansvask en gang i måneden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...