Gå til innhold

NHD: OT

Gjest Miamiranda

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest høstløv

MS må være en av de.

Jeg har ikke MS, men jeg kjenner mange som lider av denne snikende, degenererende, smertefulle, lumske og invalidiserende sykdommen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ALS må være den aller værste av alle sykdommer.

Takk og pris for smertestillende medisiner ja. Min far døde av det. Jeg håper det ikke er arvelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MS må være en av de.

Jeg har ikke MS, men jeg kjenner mange som lider av denne snikende, degenererende, smertefulle, lumske og invalidiserende sykdommen.

ALS er mye verre, en i familien min døde i løpet av tre år og de tre siste mnd kunne hun ikke engang åpne øynene. Jeg tror 3 år er sånn gjennomsnittlig livslengde fra sykdomen har brutt ut og Steven Hawkinds er et unntak som ingen vet hvorfor han har levd så lenge.

Sjøl vil jeg slippe Alzheimer, kan ikke forestille meg noe verre enn å bli mer og mer borte etter som årene går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk og pris for smertestillende medisiner ja. Min far døde av det. Jeg håper det ikke er arvelig!

Stakkars din far :( Jeg håper du klarer å holde tanken vekk fra at dette er noe du skulle kunne arve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stakkars din far :( Jeg håper du klarer å holde tanken vekk fra at dette er noe du skulle kunne arve.

Han var så dopet ned på slutten at jeg tviler på at han led så mye. Det er uansett en grusom sykdom da man dør så alt for tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han var så dopet ned på slutten at jeg tviler på at han led så mye. Det er uansett en grusom sykdom da man dør så alt for tidlig.

Man dør tidlig, man dør fort og man blir frarøvet absolutt alt før man dør og er selv tilskuer til alt som skjer ved at hodet og følelser er intakte. Det må ligge mye lidelse i det, selv om slutten ble fredfull. Grusom sykdom, i likhet med mange andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest høstløv

ALS er mye verre, en i familien min døde i løpet av tre år og de tre siste mnd kunne hun ikke engang åpne øynene. Jeg tror 3 år er sånn gjennomsnittlig livslengde fra sykdomen har brutt ut og Steven Hawkinds er et unntak som ingen vet hvorfor han har levd så lenge.

Sjøl vil jeg slippe Alzheimer, kan ikke forestille meg noe verre enn å bli mer og mer borte etter som årene går.

Sykdommen ALS kjenner jeg ikke så veldig mye til, men Alzheimer er en nådeløs sykdom, det skal jeg være enig i.

Det ender opp med at vi finner mange fler enn 5 sykdommer som er verst å få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykdommen ALS kjenner jeg ikke så veldig mye til, men Alzheimer er en nådeløs sykdom, det skal jeg være enig i.

Det ender opp med at vi finner mange fler enn 5 sykdommer som er verst å få.

Da er vi tilbake til det jeg pleier å si, jeg vil heller være meg enn veldig mange andre. Hvis jeg sammenligner så vil jeg egentlig ikke bytte og jeg synes jeg har vært veldig heldig hvis jeg først skulle feile noe.

Selvfølgelig ville jeg helst vært frisk og rask men så lenge det ikke er noe alternativ så er det best å være meg ;o)

Nevrologiske sykdommer er noe dritt, rett og slett, og det er lite man får gjort og noen er verre enn andre. Så det vil jeg i hvert fall ikke ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest høstløv

Da er vi tilbake til det jeg pleier å si, jeg vil heller være meg enn veldig mange andre. Hvis jeg sammenligner så vil jeg egentlig ikke bytte og jeg synes jeg har vært veldig heldig hvis jeg først skulle feile noe.

Selvfølgelig ville jeg helst vært frisk og rask men så lenge det ikke er noe alternativ så er det best å være meg ;o)

Nevrologiske sykdommer er noe dritt, rett og slett, og det er lite man får gjort og noen er verre enn andre. Så det vil jeg i hvert fall ikke ha.

Ja, en vet hva en har og har lært seg å forholde seg til denne sykdommen, men en vet ikke hva en kan få, hvis en skulle bytte, dog ville jeg gjerne ha sluppet unna en del av smertene, det går an å leve med funksjonshemningen, men det er smertene som tapper meg for krefter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, en vet hva en har og har lært seg å forholde seg til denne sykdommen, men en vet ikke hva en kan få, hvis en skulle bytte, dog ville jeg gjerne ha sluppet unna en del av smertene, det går an å leve med funksjonshemningen, men det er smertene som tapper meg for krefter.

Det hadde jeg i 20 år, men fikk tilslutt riktig medisiner og nå har jeg sjelden vondt. De første 10 årene hadde jeg ikke vondt og heller ikke de siste 10 og det utgjør en kjempeforskjell. Det hender som sagt at jeg får vondt så jeg har ikke glemt hvordan det er ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...