Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er en mann på 34 år. Jeg har nylig begynt å klø veldig i huden. Fikk først en kraftig forkjølelse med mye hosting. Etter noen dager begynte kløen. Det klør over hele kroppen, på bena, magen, lysken, armene osv. Det klør i perioder og ikke hele tiden. Der jeg klør er det små blemmer. Kan det være sammenheng mellom forkjølelsen og kløen? Lurte litt på om det kunne være elveblest? Var i syden da kløen kom.

Takknemlig for svar

Jeg lurer også på en annen ting. Dette er så pinlig at jeg ikke ønsker å ta dette opp med min allmennlege.

Etter avføring så jeg en lang brun tråd på papiret. Denne var sikkert 10 cm lang og mørkebrun. Den var like tykk som en tynn ulltråd. Kan dette være en form for orm? Jeg har sett dette før også. Jeg spiser godt men har alltid vært tynn.

Takknemlig for svar

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/35838-elveblest/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

Kløen og utslettet kan være elveblest. Elveblest kan forårsakes av virus deriblant forkjølelsesvirus.

"Tråden" du har observert kan være spolorm. En laboratorieundersøkelse av om avføringen vil kunne avklare spørsmålet. Iblant velger man å behandle utelukkende på "mistanke".

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/35838-elveblest/#findComment-137518
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...