Gå til innhold

Fargekombinasjoner, stue

Gjest inspirert og søvnløs

Anbefalte innlegg

Gjest inspirert og søvnløs

Hei i natten! Har akkurat ryddet ferdig stuen, etter en familiesammenkomst, og ble skikkelig inspirert til å pusse opp. Tanken har vært der lenge, men ikke inspirasjonen, så den er velkommen. Har svart sofa, mørkt gulv, lyse vegger og mørk panel i tak, dør- og vinduskarmer, og bord, sjenk osv er mørk brunt. Tenker å male dør- og vinduskarmene hvite, og kanskje taket?? Spørsmålet er taket, fordi det er veldig fint som det er. Men mørkt. Kan det bli fint med sånn "gjennomsiktig" hvitfarge, et eller to strøk? Hva bruker en da? Og bør jeg bytte gardiner, da også de er helt lyse? Hva med bordene (tv- og sofabord) som nå er mørk brune, samt skjenken? Bør de også bli lyse? Evt mørkere, nesten svart? Trenger litt hjelp her, og tar imot tips med takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Personlig er jeg ikke glad i den "gjennomsiktige" hvitfargen i taket.. Jeg ville malt tak og karmer helt hvite. Med lyse gardiner og lyse vegger, så mener du hvite? I så fall ville jeg latt det være slik og heller beholdt møblene som de er. Når alt annet blir hvitt, så vil du se at møblene kommer mye mer til sin rett enn de gjør nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gjort som togli foreslår. Hvitt tak åpner opp rommet på en helt annen måte, jeg er sikker på du føler du har fått større stue om du maler taket hvitt :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taket bør enten være som det er,eller males hvitt. Ikke noe sånne gjennomsiktige hvitbeisgreier. Du vil bare ende med å male over etterpå, så det blir dobbel jobb. Hvitt tak er flott! Skjønner ikke at du orker med mørkt tak, og det gjør nok ikke du heller etter at ditt også har blitt hvitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har helt hvit stue (eggehvit), både vegger, tak og karmer. Da kan man ha hva som helst av møbler. Farger på gardiner, møbler og puter osv kan man endre som man vil.

Det ser veldig lyst og fint ut hos meg, og mange som beundrer deg og sier de ønsker de hadde maken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...