Gå til innhold

Klokkeslett og datoer.

Madelenemie

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er svært opptatt av datoer og klokkeslett, jeg glemmer derfor ikke avtaler, for jeg lever på en måte litt skjematisk inni hodet mitt.

Går alt etter planen har jeg det bra.

Nå er det imidlertid skjedd at noen trodde jeg hadde glemt en avtale i dag, jeg fikk en sint sms, alt er oppklart nå, jeg skal dra i juleselskapet. Jeg trodde imidlertid ikke vi hadde avtalt et klokkeslett, det hadde vi ikke, slik at jeg ville av den grunn ikke mase og avtalte å gå på et sykebesøk i kveld. Noe jeg nå flytter på.

Jeg ble så OPPRØRT inni meg at jeg bare sank sammen på en benk på senteret der jeg skulle gjøre noen ærend, jeg klarte ikke gjøre noe for jeg husket ikke hvorfor jeg hadde kommet dit, og måtte kjøre hjem. Jeg tenkte på når jeg satte meg i bilen etter at det verste innvendige raset var over, at hva er det med meg og klokkeslett og datoer, de er så fastlagte og ingen feil må liksom skje, nå ble det forandring og jeg fortviler over det inni meg.

En gang har det skjedd på 4 år at jeg har ringt og avlyst en avtale da fordi jeg ble 10-15 min for sen pga av en spesiell krise i familien. Jeg tenkte ikke da at jeg kunne komme 10-15 min for sent, det trodde jeg ikke gikk an, men det hadde vist også godt an fikk jeg høre.

Å jeg er så sliten av at det skal så lite til.

Jeg lurer på hva man gjør når klokkeslett og avtaler blir så fastlagte og hellige at man kollapser på innsiden av den minste lille forandring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

''Jeg lurer på hva man gjør når klokkeslett og avtaler blir så fastlagte og hellige at man kollapser på innsiden av den minste lille forandring?

''

Så kjedelig å få en sms som opprørte deg sånn. Kanskje ikke vedkommende vet at du kan bli veldig opprørt over noe sånt? Eller kanskje meldingen var ment som en påminnelse?

Hjelper det å tenke på hva som er konsekvensen av å flytte på en avtale eller å komme for sent? Hvis man skal rekke et tog eller fly, risikerer man jo å mistet toget eller flyet. Men er det en middagsavtale regnes det vel som bedre å komme 10 min for sent enn 10 minutter for tidlig (mange vertinner/verter blir stresset og satt ut hvis gjestene kommer før tiden og alt ikke er klart). Hvis den som venter på deg står ute i -15*C og fryser, er det litt dumt, men hvis vedkommende sitter på en kafe eller hjemme i sin egen stue, går det ofte bedre. Og man kan alltid sende en sms om at man er forsinket eller må flytte en avtale. Kan du prøve å senke skuldrene og tenke "det ordner seg nok, ingen skade skjedd"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kanksje det kan hjelpe

Kan det hjelpe å sette seg ned og skrive en ny dagsplan over hvordan den nye dagen blir når det blir endringer. Så lager du deg en ny plan rett og slett og får det ned på et papir slik at det blir tydelig og oversiktlig. En gang lagde du den gamle planen, så du må rett og slett lage en ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det hjelpe å sette seg ned og skrive en ny dagsplan over hvordan den nye dagen blir når det blir endringer. Så lager du deg en ny plan rett og slett og får det ned på et papir slik at det blir tydelig og oversiktlig. En gang lagde du den gamle planen, så du må rett og slett lage en ny.

Hei!

Ja jeg tror det, takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg lurer på hva man gjør når klokkeslett og avtaler blir så fastlagte og hellige at man kollapser på innsiden av den minste lille forandring?

''

Så kjedelig å få en sms som opprørte deg sånn. Kanskje ikke vedkommende vet at du kan bli veldig opprørt over noe sånt? Eller kanskje meldingen var ment som en påminnelse?

Hjelper det å tenke på hva som er konsekvensen av å flytte på en avtale eller å komme for sent? Hvis man skal rekke et tog eller fly, risikerer man jo å mistet toget eller flyet. Men er det en middagsavtale regnes det vel som bedre å komme 10 min for sent enn 10 minutter for tidlig (mange vertinner/verter blir stresset og satt ut hvis gjestene kommer før tiden og alt ikke er klart). Hvis den som venter på deg står ute i -15*C og fryser, er det litt dumt, men hvis vedkommende sitter på en kafe eller hjemme i sin egen stue, går det ofte bedre. Og man kan alltid sende en sms om at man er forsinket eller må flytte en avtale. Kan du prøve å senke skuldrene og tenke "det ordner seg nok, ingen skade skjedd"?

Hei!

Min familie pleier å være sånn egentlig, jeg føler meg ofte utrygg med dem fordi de er uforutsigbare.

I blant vil jeg flytte langt bort, men jeg får vel prøve å finne en vei å leve med det. Glad jeg har min mann som hjelper meg. Det skal egentlig en del til før jeg blir lei meg, men det er måten man behandler andre på i min familie, jeg nok ikke forstår eller venner meg til, den er ganske røff og tøff, og sier man at man blir lei seg, blir man ledd av. Jeg blir sliten av at det er sånn, men jeg må kanskje være mere forberedt på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...