Gå til innhold

Religionsmas

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal be for deg, slik at du endrer mening. :P

Jeg klarer å be for meg selv, ellers takk;-)

Skrevet

''Jeg har faktisk blitt så mild med årene at når folk sier/skriver at de ber for meg så sier jeg takk. Og er ferdig med det...''

Enig med deg, Dorthe. Med mindre det blir påtrengende eller forkynnende, velger jeg å se på det som en genuin omtanke. Føler ingen trang til å forkynne det motsatte for andre heller....

Da jeg var yngre så hadde jeg nok sagt tydelig fra at det var uønsket. Tok noen år før jeg skjønte at de sa det fordi de brydde seg og mente å være hyggelige. Ingen vits i å ødelegge gleden deres ved å føle at de gjør noe godt ;o)

Skrevet

Æsj, det er så forbanna respektløst, typisk relgiøse henger seg rundt halsen på deg så fort de får nyss om at du kansje ikke har det så bra ...

Nei, det er ikke typisk "religiøse". Det er et svært få som oppfører seg på denne måten. De aller fleste kristne oppfører seg akkurat sånn som deg, altså helt normalt. (Over halvparten av mine venner vet ikke engang at jeg tror på Gud)

Skrevet

Jeg syns du skal si fra at du ikke vil høre om dette flere ganger, at det på sett og vis gjør deg dårligere og at du ikke tror på det. Blir han snydens fornærmet, ja så har han bare godt av det.

(Jeg tror på Gud og Jesus og sånn, men respekterer at andre ikke gjør det)

Skrevet

Jeg hadde nok tatt en variant av "takk, nå har jeg fått det med meg og foreslår at vi skifter tema". Akkurat som jeg gjør hvis noen er helt fanatiske på et annet samtaleemne som interesserer meg midt i ryggen og høflige forsøk ikke nytter.

Skrevet

Nei, det er ikke typisk "religiøse". Det er et svært få som oppfører seg på denne måten. De aller fleste kristne oppfører seg akkurat sånn som deg, altså helt normalt. (Over halvparten av mine venner vet ikke engang at jeg tror på Gud)

Ok da... kan jeg få lov til i si at det er typisk for de forkynnende religiøse da?

Skrevet

Ok da... kan jeg få lov til i si at det er typisk for de forkynnende religiøse da?

;o) Ja, det kan du gitt.

tzatziki1365380058
Skrevet

Jeg synes personen oppfører seg respektløst og påtrengende, og hadde nok sagt klart i fra om at jeg ikke ønsket verken å bli bedt for eller å høre mer om livssynet til denne personen.

Men når du skriver dette: "Religion har ikke hjulpet meg en skit, tvertimot vil jeg si at det fungerer som ansvarsfraskrivelse og en falsk trygghet for mennesker som er redde for død, sykdom og fordervelse. "

Så synes jeg det er en tåpelig påstand. Min erfaring er at religiøse mennekser langt fra har et passivt forhold til eget liv, eller er spesielt redd for "død, sykdom og fordervelse" som du skriver. De finnes, naturligvis, men det gjør det jammen blant ikke-religiøse også.

En annen tåpelig påstand jeg ofte hører, er at det ikke hadde vært krig og uro på jorden om ikke religioner fantes. Som om nord korea, kina og gamle sovjetunionen (for eksempel) er de mest fredselskende statene, liksom.

Skrevet

Jeg pleier bare å jatte med. for jeg var selv kristen før, og det var ett helvette. da det blandet seg så sterkt med psykdommen, og mye av mine vrangforestillinger og tvangstanker var knyttet til Satan/Gud Jesus o.l.

Jeg ble faktisk ikke friskere før jeg parkerte kristentroen, og nå finner jeg den helt uintressant.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...