Gå til innhold

Øve på å gå med Niqab offentlig

Gjest dork

Anbefalte innlegg

'' I dag møttes muslimske kvinner på Grønland i Oslo for å øve på å gå med niqab offentlig. LO-nestleder Gerd Kristiansen (Ap) jubler over initiativet.''

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10020866

Flott initiativ, neste må bli et finlandshette seminar med balltre på Grønland, gjerne ispedd nazisymboler. Dette for å fremme integreringen av misforståtte høyrevridde individer med redsel for det fremmede. Ved å gå sammen på Grønland kan en få overvunnet redslen for å stå alene. La oss få mange flere slike initiativer, hva med et selvmordsmober seminar. Det må jo være fryktelig å gå rundt å spenge seg selv alene. Anbefaler også denne ap politikeren til å ta et par år med studietur til Iran, Afganistan og Saudiarabia for å få full forståelse for bruk av frigjøreende plagg som niqab og burka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

26

• Holmes

4

• ShitDiddelyDo

3

• beate1234

3

Mest aktive i denne tråden

Jøss - så mye hat du innehar bare fordi noen ønsker å kle seg annerledes.

Du og dine kollegaer bør kanskje la kvinner får velge selv, i stedet for å tre dine preferanser ned over hodet på folk.

Og legg merkel til sitatet:

''- Vi er et flerkulturelt samfunn. Det må vi bare akseptere. Jeg forstår ikke dem som velger å bruke niqab eller burka, men jeg aksepterer at de gjør det.''

Du er ikke meg, men jeg aksepterer din eksistens. Det er noe man trenger i et demokrati.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du og dine kollegaer bør kanskje la kvinner får velge selv, i stedet for å tre dine preferanser ned over hodet på folk.

''- Vi er et flerkulturelt samfunn. Det må vi bare akseptere. Jeg forstår ikke dem som velger å bruke niqab eller burka, men jeg aksepterer at de gjør det.''

Du er ikke meg, men jeg aksepterer din eksistens. Det er noe man trenger i et demokrati.

De fleste av disse kvinnene velger nok dessverre ikke dette selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste av disse kvinnene velger nok dessverre ikke dette selv...

''De fleste av disse kvinnene velger nok dessverre ikke dette selv...''

1) Det finnes andre lover mot å tvinge folk til å gå med klær de ikke ønsker.

2) I Danmark er ca 50% av brukerne av niqab faktisk etnisk danske. Det er lite som tilsier at de ikke ønsker å bruke niqab.

3) Selv om en del kvinner blir tvunget, berettiger det selvsagt ikke at samfunnet OGSÅ skal bestemme over disse kvinnene.

Likestilling får man når kvinnene får bestemme selv - selv om de velger forskjellig fra det vi måtte mene de "burde".

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du er så "liberal" regner jeg med at du syntes det er helt greit at folk går rundt i Nazi-uniform, med finlandshette (gjerne når de er i banken eller på posten) og ikke minst at nudister skal få lov til å sprade nakne rundt der de vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden du er så "liberal" regner jeg med at du syntes det er helt greit at folk går rundt i Nazi-uniform, med finlandshette (gjerne når de er i banken eller på posten) og ikke minst at nudister skal få lov til å sprade nakne rundt der de vil.

En niqab er et personlig plagg, som ikke "sier" noe mer enn at vedkommende ønsker å dekke seg til, på samme måte som de fleste av "oss" dekker oss til slik vi er komfortable med.

Nazisme-sammenligningen din er så kunnskapsløs at det knapt er verd å kommentere, men siden du trenger voksenopplæring: nazisme handler om å drepe andre. Det truer andre, og det er ingen "ikke truende" variant.

Vennligst sett deg inn i saken i stedet for å skrive så mye vås.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2) I Danmark er ca 50% av brukerne av niqab faktisk etnisk danske. Det er lite som tilsier at de ikke ønsker å bruke niqab.

3) Selv om en del kvinner blir tvunget, berettiger det selvsagt ikke at samfunnet OGSÅ skal bestemme over disse kvinnene.

Likestilling får man når kvinnene får bestemme selv - selv om de velger forskjellig fra det vi måtte mene de "burde".

Med vennlig hilsen

Jeg har ikke sakt noe om hvor vidt jeg syns det er greit å lovregulere enkelte klesplagg eller ei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sakt noe om hvor vidt jeg syns det er greit å lovregulere enkelte klesplagg eller ei...

Vel, hva mener du, da?

Jeg synes det er et horribelt plagg, men jeg synes ikke at staten skal leke "imam" og bestemme hvordan kvinner skal få kle seg.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, hva mener du, da?

Jeg synes det er et horribelt plagg, men jeg synes ikke at staten skal leke "imam" og bestemme hvordan kvinner skal få kle seg.

Med vennlig hilsen

Mente ingenting bare poengterte noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nyttårsbarnet

En niqab er et personlig plagg, som ikke "sier" noe mer enn at vedkommende ønsker å dekke seg til, på samme måte som de fleste av "oss" dekker oss til slik vi er komfortable med.

Nazisme-sammenligningen din er så kunnskapsløs at det knapt er verd å kommentere, men siden du trenger voksenopplæring: nazisme handler om å drepe andre. Det truer andre, og det er ingen "ikke truende" variant.

Vennligst sett deg inn i saken i stedet for å skrive så mye vås.

Gudbedre, for et latterlig svar du kommer med her.

Verden er ikke svart-hvit, selvfølgelig er ikke disse plaggene "bare" plagg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nyttårsbarnet

Vel, hva mener du, da?

Med vennlig hilsen

Neimen hva betyr dette: Du skriver vitterlig at du ikke synes staten skal "leke imam og bestemme hvordan kvinnene skal kle seg."

Nå må du huske på at i din verden er fasiten slik at det er for det meste kvinnene selv som ØNSKER å gå med disse teltene, er jo ikke imamen som bestemmer dette for dem, ei heller deres å så liberale ektemenn-brødre-onkler-filleonklet etc.

Skal du kverulere på heldtid så får du pinadø være konsekvent:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gudbedre, for et latterlig svar du kommer med her.

Verden er ikke svart-hvit, selvfølgelig er ikke disse plaggene "bare" plagg.

Plagg er plagg, og er helt forskjellig fra symboler som har en entydig mening.

Det virker som om du har glemt at det er både religions- og ytringsfrihet nedfelt i den norske Grunnloven?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neimen hva betyr dette: Du skriver vitterlig at du ikke synes staten skal "leke imam og bestemme hvordan kvinnene skal kle seg."

Nå må du huske på at i din verden er fasiten slik at det er for det meste kvinnene selv som ØNSKER å gå med disse teltene, er jo ikke imamen som bestemmer dette for dem, ei heller deres å så liberale ektemenn-brødre-onkler-filleonklet etc.

Skal du kverulere på heldtid så får du pinadø være konsekvent:-)

Derfor skrev jeg "imam" i anførselstegn, slik at kverulanter som deg burde ha forstått det.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med vennlig hilsen

Har du ikke noe nytt å tilføye? Samme gnålet hele tiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke noe nytt å tilføye? Samme gnålet hele tiden...

Så ikke gnål om det samme, da.

Samme rallingen, som man har hørt 1000 ganger før, om hvordan andre klær seg, og "hvorfor kler de seg ikke som meg? :sutre: sutre: ".

Respekter at ikke alle ønsker å være som deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ikke gnål om det samme, da.

Samme rallingen, som man har hørt 1000 ganger før, om hvordan andre klær seg, og "hvorfor kler de seg ikke som meg? :sutre: sutre: ".

Respekter at ikke alle ønsker å være som deg.

Hahaha! Det var rette orda fra rette mannen:) Godt nytt år, Sør!:)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha! Det var rette orda fra rette mannen:) Godt nytt år, Sør!:)))

Jeg kommer selvsagt alltid med de rette ordene! ;-)

God nyttår til deg også!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...