Gå til innhold

Kinkig spørsmål

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

Det er normalt at brystene har litt ulik størrelse, ettersom de to kroppshalvdelene aldri er helt like.

Hvis det ene brystet er betydelig større enn det andre, kan det rettes på ved en operasjon. Ofte innbærer det at legen opererer inn en silikonpute i det minste brystet, og "heiser opp" eller minsker størrelsen på det største.

Ettersom tilstanden er medfødt, kan man få utført operasjonen gratis ved et offentlig sykehus. Hvis forskjellen mellom brystene er liten, må man bekoste operasjonen selv ved en privat klinikk.

Gjest anonym jeg også

Hallo

Jeg har samme problem som deg, jeg har ikke ønsket å tatt operasjon. Bruker protese, skallprotese dvs. en protese som bygger opp det minste brystet slik at det blir på størrelse med største.

Protesen er av silikon og puttes i bh'n (samme metode som brukes av de som har fått fjernet brystet pga. kreft)

Det synes ikke at jeg bruker protese og det er også vanskelig å kjenne forskjellen, min x fant ikke ut at jeg hadde protese da han tok på mine bryster utenpå bh'en. Protesene blir dekket av trygdekontoret, du må første gang ha rekvisisjon fra lege. Håper du finner en løsning som passer for deg, enten operasjon eller protese.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...