Gjest Nettopp Skrevet 30. desember 2010 Del Skrevet 30. desember 2010 Hvorfor hater du religion NHD ? Synes du det skader pasienter ? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hvorfor skjer dette?? Skrevet 30. desember 2010 Del Skrevet 30. desember 2010 Hvor har han sagt at han hater religion? Link? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 30. desember 2010 Del Skrevet 30. desember 2010 Et merkverdig spørsmål. Mannen er psykiater. Det er jobben hans å kurere folk med vrangforestillinger. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gåten Skrevet 30. desember 2010 Del Skrevet 30. desember 2010 Han tror bare ikke på det...tror jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gåten Skrevet 30. desember 2010 Del Skrevet 30. desember 2010 Et merkverdig spørsmål. Mannen er psykiater. Det er jobben hans å kurere folk med vrangforestillinger. Er relgion vrangforestillinger? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 30. desember 2010 Del Skrevet 30. desember 2010 Tenker du på innlegget "Religionsmas"? Jeg blir forbannet når noen prøver å fortelle syke mennesker at de er syke fordi de ikke har den riktige tro. Det finnes intet fornuftig grunnlag for en slik påstand. Det er også å legge sten til byrdene for de som allerede er syke. Selv om jeg er ateist, er jeg bedre inne i Skriften enn de fleste. Slik jeg leser den, er Jesus minst å betrakte som et forbilde. Jeg kan ikke se noe sted at det er i Jesu ånd å gjøre livet vanskeligere for de syke. Meg bekjent er kjærlighet og tilgivelse sentralt i troen. Det burde flere kristne merke seg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest billaa Skrevet 30. desember 2010 Del Skrevet 30. desember 2010 Tenker du på innlegget "Religionsmas"? Jeg blir forbannet når noen prøver å fortelle syke mennesker at de er syke fordi de ikke har den riktige tro. Det finnes intet fornuftig grunnlag for en slik påstand. Det er også å legge sten til byrdene for de som allerede er syke. Selv om jeg er ateist, er jeg bedre inne i Skriften enn de fleste. Slik jeg leser den, er Jesus minst å betrakte som et forbilde. Jeg kan ikke se noe sted at det er i Jesu ånd å gjøre livet vanskeligere for de syke. Meg bekjent er kjærlighet og tilgivelse sentralt i troen. Det burde flere kristne merke seg. Amen! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nei nei nei Skrevet 30. desember 2010 Del Skrevet 30. desember 2010 Tenker du på innlegget "Religionsmas"? Jeg blir forbannet når noen prøver å fortelle syke mennesker at de er syke fordi de ikke har den riktige tro. Det finnes intet fornuftig grunnlag for en slik påstand. Det er også å legge sten til byrdene for de som allerede er syke. Selv om jeg er ateist, er jeg bedre inne i Skriften enn de fleste. Slik jeg leser den, er Jesus minst å betrakte som et forbilde. Jeg kan ikke se noe sted at det er i Jesu ånd å gjøre livet vanskeligere for de syke. Meg bekjent er kjærlighet og tilgivelse sentralt i troen. Det burde flere kristne merke seg. så du har fasiten???? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 30. desember 2010 Del Skrevet 30. desember 2010 så du har fasiten???? For de kristne er Bibelen fasiten. Jeg anbefaler deg å lese den. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
100%ull Skrevet 30. desember 2010 Del Skrevet 30. desember 2010 Er relgion vrangforestillinger? ''Er relgion vrangforestillinger?'' Tja...jeg tror en religion basert på menneskets evne til fantasi...derav guder,nisser, engler osv...er vrangforestilling... "En gud eller guddom er et overnaturlig vesen eller en åndskraft som ifølge religiøse og mytologiske fortellinger og forestillinger har en spesiell makt over eller betydning for verden, naturen og menneskene, og som blir tilbedt og betraktet som hellig. Det finnes en stor mengde navngitte guddommer i utdødde og levende religioner, blant annet i antikke myter og i hinduismen." 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Klinkekula Skrevet 30. desember 2010 Del Skrevet 30. desember 2010 Tenker du på innlegget "Religionsmas"? Jeg blir forbannet når noen prøver å fortelle syke mennesker at de er syke fordi de ikke har den riktige tro. Det finnes intet fornuftig grunnlag for en slik påstand. Det er også å legge sten til byrdene for de som allerede er syke. Selv om jeg er ateist, er jeg bedre inne i Skriften enn de fleste. Slik jeg leser den, er Jesus minst å betrakte som et forbilde. Jeg kan ikke se noe sted at det er i Jesu ånd å gjøre livet vanskeligere for de syke. Meg bekjent er kjærlighet og tilgivelse sentralt i troen. Det burde flere kristne merke seg. Kjenner en akademiker som er ateist også. Er akademikere for smarte for å være religiøse? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nei nei nei Skrevet 30. desember 2010 Del Skrevet 30. desember 2010 For de kristne er Bibelen fasiten. Jeg anbefaler deg å lese den. du må forklare du er bedre inne i skriften enn de fleste???? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
100%ull Skrevet 30. desember 2010 Del Skrevet 30. desember 2010 For de kristne er Bibelen fasiten. Jeg anbefaler deg å lese den. Mener jeg har lest en plass at Bibelen er omskrevet ca. 50 ganger... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 30. desember 2010 Del Skrevet 30. desember 2010 Er relgion vrangforestillinger? Når det blir spesifikt som i Kristendommen, Islam, Jødedommen, Buddhismen, osv, så ja. Det er som å tro på spesifikke troll eller julenissen eller nøkken eller huldra eller det beryktede spagettimonsteret, og alle ville vært enige om at de som tror på noen av disse har dårlig begrep om virkeligheten. Når det i tillegg brukes negativt, som religion ofte gjør (fordømmelser, synd, osv), burde de oppfordres til å bli kurert. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sjøstjerna Skrevet 30. desember 2010 Del Skrevet 30. desember 2010 Kjenner en akademiker som er ateist også. Er akademikere for smarte for å være religiøse? Neida, det finnes akademikere som er kristne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 30. desember 2010 Del Skrevet 30. desember 2010 du må forklare du er bedre inne i skriften enn de fleste???? Det skyldes ikke min enorme kunnskap, men at det generelle kunnskapsnivået om disse ting blant nordmenn i 2010 er meget slett :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gåten Skrevet 30. desember 2010 Del Skrevet 30. desember 2010 ''Er relgion vrangforestillinger?'' Tja...jeg tror en religion basert på menneskets evne til fantasi...derav guder,nisser, engler osv...er vrangforestilling... "En gud eller guddom er et overnaturlig vesen eller en åndskraft som ifølge religiøse og mytologiske fortellinger og forestillinger har en spesiell makt over eller betydning for verden, naturen og menneskene, og som blir tilbedt og betraktet som hellig. Det finnes en stor mengde navngitte guddommer i utdødde og levende religioner, blant annet i antikke myter og i hinduismen." Å..ingen vet vel sannheten. Syns folk lever i en illusjon uansett, i sin egen lille boble. Kan nesten se det..og ingenting kan bevises eller motbevises..nei jeg skal ikke overbevise noen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gåten Skrevet 30. desember 2010 Del Skrevet 30. desember 2010 Når det blir spesifikt som i Kristendommen, Islam, Jødedommen, Buddhismen, osv, så ja. Det er som å tro på spesifikke troll eller julenissen eller nøkken eller huldra eller det beryktede spagettimonsteret, og alle ville vært enige om at de som tror på noen av disse har dårlig begrep om virkeligheten. Når det i tillegg brukes negativt, som religion ofte gjør (fordømmelser, synd, osv), burde de oppfordres til å bli kurert. Er enig i at det er mye sykt med relgion. Hvis det brukes negativt er det sykt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
100%ull Skrevet 30. desember 2010 Del Skrevet 30. desember 2010 Når det blir spesifikt som i Kristendommen, Islam, Jødedommen, Buddhismen, osv, så ja. Det er som å tro på spesifikke troll eller julenissen eller nøkken eller huldra eller det beryktede spagettimonsteret, og alle ville vært enige om at de som tror på noen av disse har dårlig begrep om virkeligheten. Når det i tillegg brukes negativt, som religion ofte gjør (fordømmelser, synd, osv), burde de oppfordres til å bli kurert. Når det blir spesifikt som i Kristendommen, Islam, Jødedommen, Buddhismen, osv, så ja. ''Det er som å tro på spesifikke troll eller julenissen eller nøkken eller huldra eller det beryktede spagettimonsteret, og alle ville vært enige om at de som tror på noen av disse har dårlig begrep om virkeligheten. Når det i tillegg brukes negativt, som religion ofte gjør (fordømmelser, synd, osv), burde de oppfordres til å bli kurert.'' Buddhismen er uten noen gud... Buddha var bare en vanlig mann som døde når han var ca. 85 år gammel... En kan høre mye om guder i buddhismen...men disse er kulurellt preget av de forskjellige land buddhismen opptrår i... Grunntanken og den buddhistiske tenkemåten er "gudefri"... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nitty-gritty Skrevet 30. desember 2010 Del Skrevet 30. desember 2010 Å..ingen vet vel sannheten. Syns folk lever i en illusjon uansett, i sin egen lille boble. Kan nesten se det..og ingenting kan bevises eller motbevises..nei jeg skal ikke overbevise noen. ''og ingenting kan bevises eller motbevises.'' Når enkelte sier dette får jeg følelsen av at de ikke helt har forstått hva det betyr. At man sier "ingenting kan bevises" handler mer om vitenskapens åpenhet og forståelsen av verdens kompleksitet enn at man likestiller troen på guder med viten om evolusjon. På en skala fra veldig sannsynlig til veldig usannsynlig, så befinner spøkelser og gud seg helt på bunnen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.