JoNi Skrevet 25. september 2001 Del Skrevet 25. september 2001 Min sønn på 3 1/2 år har astma. Bruker babyhaler daglig og forstøverapp. ved behov. Ventoline, Flutide, Pulmicort. Siden han fikk astma-diagnosen (da han var 1 år) har han hatt "bringebær" liknende utslett rundt munnen. Han er ikke allergisk mot noe, ingen utslag på prikktest. Har fått beskjed om at han reagerer på histaminholdige matvarer som tomat, sitrus o.l. Vi ser også en forverring når han spiser feks. makrell i tomat. Han er bedre om sommeren. Vi har prøvd Canesten krem i mange mndr., div. fuktighetskremer, Apolar med Dekvalon i et par mndr.,Elocon 0,1% i 3 uker, Clarityn tbl. kun 1 uke og nå den siste uken Inotyol. Han er nå værre enn noen gang. Behandlingen nå ser slik ut: Vaselin rundt munnen før han spiser. Vaskes av etter måltid. Smøres med Locobase fet krem eller Repair. Tykt lag med Inotyol når han legger seg. Han vaskes med Lactacyd. Han er nå så rød og tørr rundt munnen at han ikke ser ut. Han plages heldigvis ikke av dette. På tlf. med astma/allergi-legen i dag sa han at vi skulle fortsette med overnevnte behandling men være flinkere til å smøre med Vaselin. Dette godtar ikke jeg, da sønnen min bare blir værre. Noen tips om annen behandling, kremer? Håper inderlig på svar. Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/35843-utslett-rundt-munnen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im Skrevet 26. september 2001 Del Skrevet 26. september 2001 Kjære JoNi Dette er et nokså vanlig problem for barn med allergi -de reagerer ofte på mat og sikkel som alltid vil følge måltidene hos så små barn. Selv har jeg god erfaring med å vaske godt etter måltidet og smøre med Mildison, vente 10 minutter og smøre med fuktighetskrem. Andre som har noen gode råd? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/35843-utslett-rundt-munnen/#findComment-137650 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.