Gå til innhold

Utslett rundt munnen

Anbefalte innlegg

Min sønn på 3 1/2 år har astma. Bruker babyhaler daglig og forstøverapp. ved behov. Ventoline, Flutide, Pulmicort.

Siden han fikk astma-diagnosen (da han var 1 år) har han hatt "bringebær" liknende utslett rundt munnen.

Han er ikke allergisk mot noe, ingen utslag på prikktest. Har fått beskjed om at han reagerer på histaminholdige matvarer som tomat, sitrus o.l. Vi ser også en forverring når han spiser feks. makrell i tomat. Han er bedre om sommeren.

Vi har prøvd Canesten krem i mange mndr., div. fuktighetskremer, Apolar med Dekvalon i et par mndr.,Elocon 0,1% i 3 uker, Clarityn tbl. kun 1 uke og nå den siste uken Inotyol. Han er nå værre enn noen gang.

Behandlingen nå ser slik ut: Vaselin rundt munnen før han spiser. Vaskes av etter måltid. Smøres med Locobase fet krem eller Repair. Tykt lag med Inotyol når han legger seg. Han vaskes med Lactacyd.

Han er nå så rød og tørr rundt munnen at han ikke ser ut. Han plages heldigvis ikke av dette.

På tlf. med astma/allergi-legen i dag sa han at vi skulle fortsette med overnevnte behandling men være flinkere til å smøre med Vaselin.

Dette godtar ikke jeg, da sønnen min bare blir værre. Noen tips om annen behandling, kremer?

Håper inderlig på svar. Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/35843-utslett-rundt-munnen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

Kjære JoNi

Dette er et nokså vanlig problem for barn med allergi -de reagerer ofte på mat og sikkel som alltid vil følge måltidene hos så små barn. Selv har jeg god erfaring med å vaske godt etter måltidet og smøre med Mildison, vente 10 minutter og smøre med fuktighetskrem. Andre som har noen gode råd?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/35843-utslett-rundt-munnen/#findComment-137650
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...