Gå til innhold

Hva bør en gjøre om en ser en hai?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søster mi skal til Sharm el Sheik, og er redd for haier.

Hvis man er i vanner og ser en hai, hvordan bør en sikre seg selv best mulig?

Skrevet

Dette skulle på åpent forum, men det kan jo være greit å få den psykiatrisk siden av det også.. Hvordan unngå å få panikk?

Skrevet

Da skal du nyte synet av den, og har du undervannskamera bør du knipse noen bilder.

Det eneste du bør huske på er at du er på haiens hjemmebane, og at du derfor ikke bør plage den med å kaste steiner, stikke fingeren bort på nesa hans og si nænænænænæ, osv.

Skrevet

I følge en dykker jeg kjenner, så er disse haiene stort sett svært fredelige og noe man skal nyte synet av.

Skrevet

I følge en dykker jeg kjenner, så er disse haiene stort sett svært fredelige og noe man skal nyte synet av.

Tenker du da også på hvitsnippet hai og makrellhai?

Skrevet

Da skal du nyte synet av den, og har du undervannskamera bør du knipse noen bilder.

Det eneste du bør huske på er at du er på haiens hjemmebane, og at du derfor ikke bør plage den med å kaste steiner, stikke fingeren bort på nesa hans og si nænænænænæ, osv.

Ja søstera mi lurte litt på om hun skulle filme det. Om hun så ble drept så ble det god film i hvertfall. Da hadde hennes dødsfall ikke vært forgjeves ;))

Skrevet

''

Hvis man er i vanner og ser en hai, hvordan bør en sikre seg selv best mulig?''

Tja, haier opptrer sjeldent på land, så hun er nok sikker hvis hun kommer seg dit.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Tenker du da også på hvitsnippet hai og makrellhai?

Jeg tenker på den typen hai som drepte en dame før jul i det området du omtalte.

Skrevet

Jeg tenker på den typen hai som drepte en dame før jul i det området du omtalte.

Blir det litt selvmotsigende ;) Var det ikke noe med at disse var matet og dermed hadde unaturlig adferd?

Skrevet

Ja søstera mi lurte litt på om hun skulle filme det. Om hun så ble drept så ble det god film i hvertfall. Da hadde hennes dødsfall ikke vært forgjeves ;))

Haien er normalt ikke farlig, så det er nok liten fare for at hun blir spist. :)

Skrevet

Blir det litt selvmotsigende ;) Var det ikke noe med at disse var matet og dermed hadde unaturlig adferd?

De blir jo matet med turister! ;-)

Med vennlig hilsen

Gjest ikke signatur i dag
Skrevet

Haien er normalt ikke farlig, så det er nok liten fare for at hun blir spist. :)

Sjansen for å komme ut for en unormal hai er jo alltid tilstede.

Skrevet

Sjansen for å komme ut for en unormal hai er jo alltid tilstede.

Ja, men statistisk er faren omtrent på nivå med at du får et piano i hodet neste gang du går til butikken.

Jeg ville også vært skeptisk i farevann med Hvithai, men det tror jeg det er dårlig med utenfor Egypt. Og selv i farevann med Hvithai, som f.eks. Australia, bader millioner av mennesker hvert år.

Gjest ikke signatur i dag
Skrevet

Ja, men statistisk er faren omtrent på nivå med at du får et piano i hodet neste gang du går til butikken.

Jeg ville også vært skeptisk i farevann med Hvithai, men det tror jeg det er dårlig med utenfor Egypt. Og selv i farevann med Hvithai, som f.eks. Australia, bader millioner av mennesker hvert år.

I løpet av den siste måneden har jeg ikke hørt om noen som har fått et piano i hodet (dette gjelder hele verden), men jeg har lest om at fire - fem mennesker er blitt angrepet av hai i og rundt Sharm-el-Sheik (dette er bare en turistplass av mange i hele verden).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...