Gå til innhold

Meldekort...

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg skal sende inn meldekort i helga, men uten den fordømte mobilen min kan jeg ikke logge meg inn med kode sendt på sms.... Hva kan jeg gjøre da? Når er absolutt siste frist? Hørt folk tape 10.000 kr på å være for sent ute med meldekort. NAV er nådeløse der...

Skrevet

Stikk bort til noen med mobil og pc og bruk deres nummer?

Gjest Klinkekula
Skrevet

Tror man har en hel uke på seg til å sende det inn. Du har kanskje fått mobilen til da?

Skrevet

Hei! Du har ei uke på deg for å sende meldekortet, pengene kommer etter to virkedager. Ta evt kontakt med NAV på mandag og forklar situasjonen, de har mulighet til å registrere kortet manuelt om du trenger pengene kjapt.

Godt nytt år fra

Skrevet

Du ringer Nav mandag, så gjør de det manuelt for deg. Det har de i alle fall gjort for meg, da jeg var i lignende situasjon.

Skrevet

Hei! Du har ei uke på deg for å sende meldekortet, pengene kommer etter to virkedager. Ta evt kontakt med NAV på mandag og forklar situasjonen, de har mulighet til å registrere kortet manuelt om du trenger pengene kjapt.

Godt nytt år fra

Jeg får ikke ringt NAV og koden blir sendt til mitt mobilnummer. Men får mest sannsynlig mobilen når posten kommer i 12tiden mandag. Trodde siste frist for å unngå trekk var mandag morgen etter det jeg har lest. Kan møte opp på NAV mandag morgen... Eller sende en mail kanskje :-)

Skrevet

Du har mange dager på deg til å sende inn kortet, bare sjekk neste gang du er inne.

Ta det helt med ro. Dette er ikke krise. Hvis du er helt desperat, får du få lånt deg en telefon mandag morgen og ringe NAV med.

Skrevet

Ville dratt ned til Nav mandag om du ikke har fått mobilen i posten da. Evt lånt en mobil, og ringt Nav og fått de til å gjøre det manuelt. Utrolig hvor avhengig en blir av mobilen. Hva gjorde vi før tro uten..;)

Mvh

Skrevet

Jeg får ikke ringt NAV og koden blir sendt til mitt mobilnummer. Men får mest sannsynlig mobilen når posten kommer i 12tiden mandag. Trodde siste frist for å unngå trekk var mandag morgen etter det jeg har lest. Kan møte opp på NAV mandag morgen... Eller sende en mail kanskje :-)

Ja, send en mail.

Skrevet

http://www.nav.no/Arbeid/Arbeidss%C3%B8ker/Inntektssikring/1073750220.cms

''Sender du meldekortet for sent, vil du få trekk i neste utbetaling tilsvarende det antall dager meldekortet kom for sent. Siste frist for å sende meldekortet uten å få trekk i neste utbetaling, er kl. 23.00 mandag en uke etter du skulle ha sendt kortet.''

Tenk hadde en bedrift gjort dette mot sine ansatte... De som ikke leverer timelister for lønnstrekk..

Harde bud. Ikke at jeg er ansatt i NAV, men det er menneskelig å glemme og havne i situasjoner som dette, der en ikke får sendt det fordømte meldekortet. Men penger må en ha uansett....

Skrevet

Tenk hadde en bedrift gjort dette mot sine ansatte... De som ikke leverer timelister for lønnstrekk..

Harde bud. Ikke at jeg er ansatt i NAV, men det er menneskelig å glemme og havne i situasjoner som dette, der en ikke får sendt det fordømte meldekortet. Men penger må en ha uansett....

''Tenk hadde en bedrift gjort dette mot sine ansatte... De som ikke leverer timelister for lønnstrekk..''

Ja, det er da ikke uvanlig i bedrifter som viderefakturerer kunder, eksempelvis regnskaps- og revisjonsbedrifter.

''Harde bud. Ikke at jeg er ansatt i NAV, men det er menneskelig å glemme og havne i situasjoner som dette, der en ikke får sendt det fordømte meldekortet. Men penger må en ha uansett....''

EI UKE etter ordinær frist har man på seg. Det bør man jammen greie. Legg inn varsel på mobilen, skriv opp på kalenderen, bruk kalenderen i Outlook - eller hva som helst om man trenger huskehjelp. Det er rett og slett ansvarsfraskrivelse å ikke greie det.

Onsdag1365380628
Skrevet

Jeg har nettopp sendt meldekort, og siste frist før trekk var 10 januar. Så du har god tid enda.

Onsdag1365380628
Skrevet

''Tenk hadde en bedrift gjort dette mot sine ansatte... De som ikke leverer timelister for lønnstrekk..

''

I vår bedrift og de fleste andre steder er det slik at om man ikke leverer timelister innen en viss dato, så blir det ingen lønn.

Gjest nav.no
Skrevet

Du får ikke trekk for å glemme å levere timelister, du får trekk fordi du ikke har sagt ifra at du vil være arbeidssøker. Og når du ikke har sagt at du vil være arbeidssøker, så er du ikke arbeidssøker, og da har du ikke krav på penger. Du må være arbeidssøker for å få penger.

Dessuten har du som linken viser en hel uke på deg å å sende kortet, så det skal ganske mye til for ikke å få det til. Det er merkelig hvis du ikke på noen som helst måte klarer å kontakte nav på hele den uka.

Skrevet

Du får ikke trekk for å glemme å levere timelister, du får trekk fordi du ikke har sagt ifra at du vil være arbeidssøker. Og når du ikke har sagt at du vil være arbeidssøker, så er du ikke arbeidssøker, og da har du ikke krav på penger. Du må være arbeidssøker for å få penger.

Dessuten har du som linken viser en hel uke på deg å å sende kortet, så det skal ganske mye til for ikke å få det til. Det er merkelig hvis du ikke på noen som helst måte klarer å kontakte nav på hele den uka.

Trodde fristen var mandag morgen jeg. Skal nok få ordnet det mandag ja :-)

Skrevet

Jeg har nettopp sendt meldekort, og siste frist før trekk var 10 januar. Så du har god tid enda.

Siste fristen var i dag mandag... og ikke neste uke, slik mange her trodde. Saksbehandleren ordnet det manuellt og sa jeg var to timer fra å få trekk :-/

Skrevet

Siste fristen var i dag mandag... og ikke neste uke, slik mange her trodde. Saksbehandleren ordnet det manuellt og sa jeg var to timer fra å få trekk :-/

Da har du allerede drøyd over ditt opprinnelige meldetidspunkt. Og det er ditt og bare ditt problem.

Skrevet

''Siste fristen var i dag mandag... og ikke neste uke, slik mange her trodde. Saksbehandleren ordnet det manuellt og sa jeg var to timer fra å få trekk :-/''

Ok, men da skulle du ha sendt det i forrige uke, ikke denne helga slik du skreiv i hovedinnlegget.

Bra at NAV ordna det, men de to timene var nok meint som en advarsel :-) Ikke at det skal bli ei sovepute, men NAV kan tilbakedatere meldekort og evt spesialanvise utbetalinger etter gitte betingelser, selvfølgelig innenfor regelverket.

Gjest nav.no
Skrevet

Da skulle du ha sendt det forrige mandag :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...