Gjest hundeieren Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 Hunden min har aldri vært redd smell og rakketter før. Men den har blitt lite trimma i det siste (Fy til meg). Er en border collie.... Å nå er den småredd uværet og smellingen. Grur meg til klokken er 24.00... Jeg later som ingenting, spiller høy musikk, traller... Men begynner å bli litt sår i ørene. Den ligger ved føttene mine og løfter ørene etter lyder. Kunne vært verre sikkert... Snakket med en kar i dag som fortalte at en hund han hadde en gang løp til fjells og var borte nesten en uke da den ble skremt av raketter. Etter dette var den aldri seg selv... Men tror dere ikke at denne redselen vil være glemt i morgen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 Ta den med deg ut og gå/løp en lang tur så den får ut litt energi og kanskje blir sliten til det verste bråket kommer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Klinkekula Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 Ta den med deg ut og gå/løp en lang tur så den får ut litt energi og kanskje blir sliten til det verste bråket kommer. Her smeller de som gale allerede nå jaffal. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hundeeieren Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 Ta den med deg ut og gå/løp en lang tur så den får ut litt energi og kanskje blir sliten til det verste bråket kommer. Det er vel det dummeste jeg kan gjøre... Det smeller i allefall utendørs.... Åpnet døren til verandaen i stad og for første gang på seks år ville ikke hunden min ut.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 I morgen er jo det meste av smellingen over, så da reagerer han nok ikke. Min løfter på ørene, og vil helst ligge inntil oss. Kl 24 tror jeg at han får ligge litt på badet som ikke har vinduer. Frem til neste års nyttårsaften kan du jo spille av fyrverkerilyder på dataen. Det kan hjelpe hunder som er engstelige. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 Det er vel det dummeste jeg kan gjøre... Det smeller i allefall utendørs.... Åpnet døren til verandaen i stad og for første gang på seks år ville ikke hunden min ut.... Tren litt med hunden inne så den får noe annet å tenke på. En border collie blir jo nesten ikke sliten av fysisk trim uansett så hjernetrim kan hjelpe veldig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hundeeieren Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 I morgen er jo det meste av smellingen over, så da reagerer han nok ikke. Min løfter på ørene, og vil helst ligge inntil oss. Kl 24 tror jeg at han får ligge litt på badet som ikke har vinduer. Frem til neste års nyttårsaften kan du jo spille av fyrverkerilyder på dataen. Det kan hjelpe hunder som er engstelige. Sover nå :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 Sover nå :-) Så bra ) Men om han blir redd kl 24 er det bare å få oppmerksomheten hans over på noe annet, samtidig som at du ikke viser at noe er annerledes enn vanlig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hundeeieren Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 Så bra ) Men om han blir redd kl 24 er det bare å få oppmerksomheten hans over på noe annet, samtidig som at du ikke viser at noe er annerledes enn vanlig. Ja, bruker ofte å ha slike runder med sitt, dekk, bli, rull rundt, spill død.... Får ta den når det braker løst... Er ikke det bedre? Vet det ikke liker dette når den er redd... Men jeg også liker kommandoer om jeg flipper ut... som "Set deg ned og ro deg ned!" 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 Ja, bruker ofte å ha slike runder med sitt, dekk, bli, rull rundt, spill død.... Får ta den når det braker løst... Er ikke det bedre? Vet det ikke liker dette når den er redd... Men jeg også liker kommandoer om jeg flipper ut... som "Set deg ned og ro deg ned!" Du kan jo starte litt før det verste braker løs.Men det er jo ikke sikkert den reagerer i det hele tatt heller ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 Ja, bruker ofte å ha slike runder med sitt, dekk, bli, rull rundt, spill død.... Får ta den når det braker løst... Er ikke det bedre? Vet det ikke liker dette når den er redd... Men jeg også liker kommandoer om jeg flipper ut... som "Set deg ned og ro deg ned!" Fra det jeg leste om det i fjor er det vesentlig at du viser at du tar ting heeeelt med ro, slik at hunden forstår fra deg at det ikke er noe å være redd for. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hundeieren Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 Du kan jo starte litt før det verste braker løs.Men det er jo ikke sikkert den reagerer i det hele tatt heller ) Virker nesten som den har vendt seg til smellene nå... Reagerer nesteen ikke lenger... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.