Gå til innhold

NHD-Depresjonen ser ut til å slippe taket;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos Psykiater torsdag- og han endret medisinene mine. Skal trappe opp igjen Lamictalen til 700 igjen istedet for å slutte.Hadde bare et serumspeil på 13 på denne dosen før.

Ble satt på Seroquel, skal slutte med Trilafon. Skal opp i en dose på 400-600 mg Seroquel. Skal også øke Cipralexèn til 30 mg en periode. Er oppe i 50 mg nå, og det er er ikke så svart igjen på morgenen. Hadde en MADR på 41 da det ble tatt en test torsdag.

1 Er det vanlig at Seroquelen virker så raskt på depresjon? Har tatt 50 mg bare i to dager.

2 Glemte å spørre psykiateren når jeg skal ta dosen. Han skrev bare " Etter avtale" på resepten. Er det best å ta hele dosen på kvelden, eller bør jeg dele det opp i løpet av dagen?

Opplevde å bli tatt på alvor av Psyiateren jeg var hos som er tilknyttet Dpsèt jeg går til nå. Stiller et stort spørsmål på hvorfor Psykaieten der jeg var innlagt ville ta bort alt av medisiner når jeg var så langt nede. Hun sa heller ingenting på at jeg skrev meg ut før jul når jeg var så deprimert. Det var riktig som du sa at det var lurt å avslutte behandlingene med henne. Hadde nok bare blitt dårligere.

Har aldri vært så langt nede før. Skal aldri tilbake til stedet jeg var innlagt.

Mvh

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

1. Det er ikke uvanlig med så rask virkning når det kommer på toppen av annen medisinering som virker i samme retning.

2. Seroquel tar du i en dose om kvelden.

Meget bra at du har kommet til en kompetent behandler :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...