Gå til innhold

Sjalusi

Anbefalte innlegg

Gjest sjalu-kone
Skrevet

Hei! Mannen min og jeg har vært gift i snart ett år nå, og vi har en liten gutt på tre måneder... Mannen min var å jobbet i utlandet i tre måneder mens jeg gikk gravid, og når han kom hjem igjen; merket jeg at jeg var veldig sjalu på alt og alle! (Andre kvinner). Jeg får direkte vondt inni meg så fort det er en dame på TV, og jeg ser på blikket til mannen min; bare får å se at han ikke ser på litt mer "private deler". Jeg stoler 130% på han, han er verdens snilleste, og han gir meg komplimenter HELE tiden, så derfor føler jeg meg så urimelig når jeg reagerer sånn... Når det er andre damer på TV, føler jeg at han kanskje heller vil at jeg skal se sånn ut; Innerst inne, selvom jeg vet at han elsker hvordan jeg ser ut, og han gir meg komplimenter for det stadig vekk! Men jeg forstår heller ikke hvorfor han sier det til meg. Jeg kan også tru at det har noe med graviditeten og gjøre, fordi jeg føler jeg mistet kroppen min veldig underveis, selvom den er på veg tilbake; kunne jeg ønske den ble AKKURAT som før med en gang igjen. Mannen min har også sagt at han føler han må passe veldig på hva han sier, fordi han er redd jeg blir sjalu. Han sier ikke ting for å gjøre med sjalu, men jeg kunne faktisk ønske jeg kunne tørre å si til han at : Hu var pen! - men det klarer jeg ikke, fordi jeg er så redd han skal gå å tenke over det i lang tid! Jeg tenker også veldig på de han har vært med før, og hvordan de så ut, og hvordan de var i forhold til meg. Jeg er redd for at han skal se noen av de i etterkant; og tenke: Oi, hu var blitt fin! Bare tanken gjør meg kvalm... Mannen min er verdens snilleste, og gjør alt for at jeg ikke skal bli såret eller sjalu! Og alle odds strider imot at jeg skal bli det! Så hva kan jeg gjøre for å slutte å være det? Hvordan kan jeg tenke annerledes? Jeg kan også legge til at vi har hatt et veldig turbulent år; med graviditet, flytting og bryllup. Og at vi kunn var sammen i 5mnd før vi ble forlovet! Mannen min er også en skikkelig kjekkas ;) Hilsen en veldig psykisk, sliten kone :)

Gjest Hulderen
Skrevet

Barnet ditt er bare tre måneder. Du har sikkert hormonene i ulage enda etter graviditeten, og har gått gjennom store forandringer. Det å ha fått et lite menneske som er helt avhengig av deg, tar også på.

Jeg vil tro at når babyen har blitt større og kroppen din er mer tilbake i gammelt gjenge, så kommer selvtilliten din tilbake og sjalusien vil minke.

Du bør si i fra til mannen din at dette antagelig er et midlertidig fenomen. Prøv å holde sjalusien for deg selv, så du ikke dytter ham fra deg. Du har en lekker mann, og han er din. Prøv å glede deg over det.

Gjest Hulderen
Skrevet

Barnet ditt er bare tre måneder. Du har sikkert hormonene i ulage enda etter graviditeten, og har gått gjennom store forandringer. Det å ha fått et lite menneske som er helt avhengig av deg, tar også på.

Jeg vil tro at når babyen har blitt større og kroppen din er mer tilbake i gammelt gjenge, så kommer selvtilliten din tilbake og sjalusien vil minke.

Du bør si i fra til mannen din at dette antagelig er et midlertidig fenomen. Prøv å holde sjalusien for deg selv, så du ikke dytter ham fra deg. Du har en lekker mann, og han er din. Prøv å glede deg over det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...