Gå til innhold

Død i 2011 NHD og andre

Anbefalte innlegg

Gjest Framegtildeg

Dere har fått flere meldinger av meg den siste tiden om hvor vanskelig jeg har hatt det.

Da har jeg blant annet nevnt overvåkingen osv..

Jeg nevnte også at ved nyttår skulle jeg slutte å spise å drikke.

Noe jeg holder fast ved.

Har ikke drukket noe siden i går kveld og har spydd opp den lille maten jeg fikk i meg i dag tidlig.

Så jeg regner vel med at jeg er død i løpet av en uke eller 2 hvis jeg ikke svimer av før den tid og folk finner meg.

Jeg er bare så lei.

Da jeg skulle se på rakettene som ble skutt opp begynte jeg å gråte.. jeg grudde meg til å gå inn i det nye året. fordi jeg vet hvor forferdelig dette året kommer til å bli.. akkurat som andre år.

Jeg er bare så lei av å måtte være redd for at noen overvåker meg og at djevelen er ute etter meg.

Jeg synes synd på dere som har valgt å lese mine kjedelige innlegg.

Men jeg skal love dere en ting og det er at jeg har gjort det dere har sagt. Jeg har ringt legevakten når dere har bedt meg om det osv..

Men det virker som om helsevesenet ikke bryr seg.

De mener jeg ikke vil bli bedre av å være på sykehus.. at jeg har et bedre opplegg hjemme.. men jeg har jo ikke psykolog eller psykiater en gang.. jeg har bare tilbud om legetime en gang i uken.

Men hun er på ferie nå og jeg er nok død når hun kommer tilbake om jeg ikke begynner å spise å drikke straks.

Det som irriterer meg er at når jeg forteller hvordan jeg har det til helsepersonell får jeg beskjed om at jeg er syk.. men hvorfor får jeg da ikke hjelp?

Og det som gleder meg er at når jeg dør i løpet av en uke eller 2 så slipper jeg alle disse plagene.

Er det rett at jeg bare skal gi slipp på livet.. eller er det noen som kan hjelpe meg?

Er det andre sykehus som kan ta i mot meg eller noe?

Hvor lenge kan jeg holde ut uten væske og mat?

Blir jeg sonde ernært om jeg fortsetter slik, eller intravenøst?

Håper på svar!!

Klem meg

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/358487-d%C3%B8d-i-2011-nhd-og-andre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke helt hva jeg skal si til deg- Men er du klar over at du er veldig syk akkurat nå, og ikke tenker rasjonelt?

Du trenger hjelp. Det virker som om du både er veldig deprimert og psykotisk.Du trenger innleggelse straks. Kontakt Legevakten i dag. Kan du få noen til å følge deg?Det er viktig at du ikke bagatelliserer situasjonen hos legevakten, men sier det slik du beskriver situasjonen her.

Det er sykdommen som gir deg vrangforestillinger. Vi kan ikke hjelpe deg her, annet enn å si at du nå må kreve å få hjelp.

Mvh

Gjest Skal bli glad igjen

Uten væske tar det kanskje en uke.... Uten mat kan en leve i noen måneder....

Trist at du har det slik...

Husk at uansett hvor ille du har det akkurat nå, så blir det bedre tider viss du bare får den rette hjelpen.

Hør på rådet til NHD.

Har det ille selv for tiden. Men nå skal jeg spise godt, dagens lyspunkt:) Hva er det beste DU vet? Her blir det laks til middag(nydelig) og etterpå en kopp med god varm sjokolade.

Dette greier du! Tusen gode ønsker og varm klem

fra

Annonse

Jeg opplever deg kanskje litt dobbel i det du skriver, for du sier du vil gi opp nå - stryke med av væskemangel. Det tar noen dager, og er en langsom og smertefull prosess. Jeg har selv vært nær ved å dø av dehydrering (følge av fysisk sykdom), og det var fælt.

Du vil nok heller gi opp fordi du ikke opplever at du får hjelp. Egentlig vil du kanskje ha hjelp - siden du skriver at du ikke blir tatt alvorlig ved legevakt og slikt. Frustrasjon over mangel på hjelp kan kanskje også gjenspeile en dypt begravd lyst til å leve - få det bedre.

Det er fritt sykehusvalg, men dessverre ikke under akuttbehandling. Alternativet måtte da være å kontakte en privat legevakt og høre der om de kunne få deg inn på psyk om den offentlige legevakta ikke hører på deg. Ellers skal fastlegen din ha en stedfortreder under ferie når man ser vekk fra helligdager.

Med de symptomene du skriver at du har synes jeg faktisk det virker helt kørka at du ikke har noen psykiater til å hjelpe deg! Noen nevner legebytte her. Kanskje det er en ide? Enkelte leger er rett og slett ikke så gode på psykiatri.

Sonde og IV næring vil kunne iverksettes mot din vilje dersom du er underlagt tvunget psykisk helsevern. Ikke ellers

Jeg det snur for deg og at 2011 blir et godt år! Om du har noen som kan følge deg til lege/legevakt, kan det væe gull verdt. Ikke bagatelliser, smør heller lett på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...