Gå til innhold

Kongens Nyttårstale

Anbefalte innlegg

Finner ingen tråd om det.

Aldri før har en tale trengt seg så inn i hjernen min. :) Han sa så mye bra!

Se bare på denne: "Hva om vi møttes i spørsmålet: hva kan jeg gjøre for at du skal ha det best mulig?"

Jeg skal ikke gjengi hele talen. ;)

Talen: http://nrk.no/nyheter/norge/1.7441698

Ha et Godt Nytt År dere! Kanskje vi kan begynne å bry oss litt mer om hvem som er naboene osv. Hører mange si de ikke kjenner til hvem naboene er..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/358515-kongens-nytt%C3%A5rstale/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

ShitDiddelyDo

Hørte på litt av den- men ikke hele.

Hørte på statsministeren i dag, og likte den talen. :-)

Taler statsministeren 1. nyttårsdag? Hmm. Han gjør kanskje det.

Jeg orker ikke høre på Jens Stoltenberg. Når han åpner kjeften begynner jeg alltid å vurdere et annet parti, men han er fortsatt det minste av mange onder. Håper han ønsket seg en god kommunikasjonsrådgiver til jul - og at han fikk det. ;)

Gjest Hulderen

Skulle bare mangle. Han er da ikke så gammel ennå, selv om jeg mener han sleit med kølla for noen år siden. Husker ikke helt hva det var, men han er vel ikke den eneste eldre mannen som har problemer med den.

Kølla? Kongen hadde kreft i urinblæren I 2003, det er kanskje det du tenker på?

Jeg synes det er vanskelig å ta på alvor det kongen sier. Han og hans familie er så priviligerte og har så liten kontakt med "det normale livet" (selvom de og mange med dem tror det motsatte) at hva han lirer ut av seg i en festtale, er egentlig lite troverdig.

Men en ting skal han ha: han er veldig flink til å sitere hva andre har sagt...

Annonse

Fikk ikke med meg den, men kanskje jeg skal høre den i kveld.

Jeg drømte forresten en natt nylig at jeg stod på talerstolen sammen med Mette-Marit. Og at jeg forsvarte henne. Sa ting hun var for høflig til å si. Så dro vi der fra. Hun møtte familien sin, Håkon og barna og gikk sammen med dem, mens jeg hadde sykkel, og skulle en annen vei.

Hva betyr det?

Fikk ikke med meg den, men kanskje jeg skal høre den i kveld.

Jeg drømte forresten en natt nylig at jeg stod på talerstolen sammen med Mette-Marit. Og at jeg forsvarte henne. Sa ting hun var for høflig til å si. Så dro vi der fra. Hun møtte familien sin, Håkon og barna og gikk sammen med dem, mens jeg hadde sykkel, og skulle en annen vei.

Hva betyr det?

Hei Cathlin. :)

Først nå så jeg spørsmålet ditt.

Har gjort en kjapp undersøkelse av drømmen din.

Prinsessen står for egoisme, hengivenhet, begjær, lyst og ønske. At du forsvarer dette (henne) kan komme av en underliggende smerte du kanskje har i ditt våkne liv. Du blir ikke forstått? Du blir forsøkt overtalt til noe du ikke vil gjøre?? Du kan stole på vennene dine, lytt til råd derfra. Sykkelen indikerer at du er klar for å få (mental) balanse i ditt liv.

Får du noe ut av dette? Du trenger ikke legge ut detaljer. ;)

Hei Cathlin. :)

Først nå så jeg spørsmålet ditt.

Har gjort en kjapp undersøkelse av drømmen din.

Prinsessen står for egoisme, hengivenhet, begjær, lyst og ønske. At du forsvarer dette (henne) kan komme av en underliggende smerte du kanskje har i ditt våkne liv. Du blir ikke forstått? Du blir forsøkt overtalt til noe du ikke vil gjøre?? Du kan stole på vennene dine, lytt til råd derfra. Sykkelen indikerer at du er klar for å få (mental) balanse i ditt liv.

Får du noe ut av dette? Du trenger ikke legge ut detaljer. ;)

Tusen takk, pekkaline:-) Likte det med sykkelen, og alt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...