Gå til innhold

No sleep

Gjest fuckings liv

Anbefalte innlegg

Gjest fuckings liv

Jeg greier ikke gjespe eller trekke pusten dypt fordi det stikker i hjertet. Er redd jeg skal få innfarkt om jeg trekker pusten... Kroppen og hodet er svimtrøtt, men ikke hjertet. Søvnløs, hjertebank time etter time etter time. Hadde vært enklere å drikke seg full... Lest hundre sider... men det hjelper ikke. Hjertebanken er der likevel. Føles ut som hjertet skal stanse bare det kommer et lite knepp fra ovnen. SJOKK!

Akk jeg hadde to sobril... Noen får slikt med legen, andre får ikke. Jeg er blant de siste... da jeg ikke greier å kontrollere dette heller.

Nå er neste forsøk å skru på TVen... Noen ganger er det lettere å sovne til lyder.

Hva annet kan en gjøre slike lange, ensomme og tøffe netter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har det nokså likt, personlig løser jeg det som følger;

Prøver å legge meg på det tidspunktet hvor jeg virkelig er trøtt men hvor jeg heller ikke har blitt overtrøtt.

Slår av tv,pc osv, demper lyset og tar meg en kopp te en halvtime før jeg har planer om å legge meg.

Passer på at det er riktig tempratur i soverommet ikke for kaldt eller varmt.

Ligger alltid på magen med en dyne under og en over meg, føler at jeg har best kontroll på organene mine da, av en eller annen merkelig grunn.

Slokker lyset, har ingen andre forstyrrelser enn en klokke hvor jeg kan høre sekundviseren tikke.

Bestemmer meg for at nå har jeg ikke lov å tenke på noe annet enn en skogsmann som sager et tre med håndsag.

Ved hvert tredje tikk på sekundviseren trekker jeg pusten dypt inn( nei man får ikke infarkt av å puste, det bare føles sånn)

Samtidig som jeg trekker pusten inn ser jeg får meg skogsmannen trekker sagen mot seg, når jeg jeg puster ut igjen ser jeg for meg skogmannen skyve sagen ifra seg...

Hvis jeg klarer å følge de rutinene der, og ikke tillater meg å la tankene ta en annen rettning en sekundviseren og skogsmannen, sovner jeg i løpet av relativt kort tid...

Jeg vet det kansje høres litt ja sinnsykt ut... men det er verdt et forsøk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fuckings liv

Prøver å legge meg på det tidspunktet hvor jeg virkelig er trøtt men hvor jeg heller ikke har blitt overtrøtt.

Slår av tv,pc osv, demper lyset og tar meg en kopp te en halvtime før jeg har planer om å legge meg.

Ligger alltid på magen med en dyne under og en over meg, føler at jeg har best kontroll på organene mine da, av en eller annen merkelig grunn.

Slokker lyset, har ingen andre forstyrrelser enn en klokke hvor jeg kan høre sekundviseren tikke.

Bestemmer meg for at nå har jeg ikke lov å tenke på noe annet enn en skogsmann som sager et tre med håndsag.

Ved hvert tredje tikk på sekundviseren trekker jeg pusten dypt inn( nei man får ikke infarkt av å puste, det bare føles sånn)

Samtidig som jeg trekker pusten inn ser jeg får meg skogsmannen trekker sagen mot seg, når jeg jeg puster ut igjen ser jeg for meg skogmannen skyve sagen ifra seg...

Hvis jeg klarer å følge de rutinene der, og ikke tillater meg å la tankene ta en annen rettning en sekundviseren og skogsmannen, sovner jeg i løpet av relativt kort tid...

Er ikke sykt... Har noen slike avledningsteknikker jeg også... Dyne under og over skal jeg prøve i kveld. Sovnet i syvtiden i dag tidlig og våknet 12.30. Uff... Lurer på om jeg skal sette meg i bilen og kjøre ti mil til min kjære mor sitt pilleskap... For sidenjeg sov så lenge i dag, vil jeg få enda større problemer med å sovne til kvelden igjen.... Men slik skal en vel ikke tenke. Neida. Jeg skal sove så godt i kveld :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lære deg meditasjon?

Jeg "teller" ned pusten når jeg har søvnproblemer. Gjør at jeg etter en stund slapper bedre av og det hender jeg får sove.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke sykt... Har noen slike avledningsteknikker jeg også... Dyne under og over skal jeg prøve i kveld. Sovnet i syvtiden i dag tidlig og våknet 12.30. Uff... Lurer på om jeg skal sette meg i bilen og kjøre ti mil til min kjære mor sitt pilleskap... For sidenjeg sov så lenge i dag, vil jeg få enda større problemer med å sovne til kvelden igjen.... Men slik skal en vel ikke tenke. Neida. Jeg skal sove så godt i kveld :-)

Å romstere i pilleskapet til mor vil jeg tippe er en kortvarig om ikke direkte destruktiv løsning...

Hva gjelder søvn har jeg liten tro på piller i de fleste tilfeller.

Prøv heller å innarbeid deg noen gode rutiner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg vet det kansje høres litt ja sinnsykt ut... men det er verdt et forsøk...''

Jeg synes det høres ut til at du har funnet en flott metode. En kombinasjon av fysisk velvære (organisering av dyner) og kombinert tanke/pusteteknikk som funker.

Jeg må også ligge på magen når jeg skal sove - eller ha noe - gjerne en pute mot mellomgulvet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...