Gå til innhold

Spise sunnere...

meg__123!

Anbefalte innlegg

Første dagen nå hvor jeg prøver å spise sunt..

Spiste en halv biff og en kotelett med blomkål og brokkoli mos med en dæsj mager bacon ved siden av til middag.. En time senere var jeg sulten igjen og skjærte meg noen skiver med pæreskinke..

Jeg føler jeg sulter ihjel , men vet ikke hva jeg skal spise.. :/

Spiser jeg for mye kjøtt og grønnsaker så blir jeg fort lei...

Tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 77
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• meg__123!

17

• Mirabell

15

• Lillemus

11

• candyqueen_83

6

candyqueen_83

Jeg ville enten lagt til litt mer karbohydrater som f.eks linser/bønner, eller lagt til mye mere fett. Vanlig bacon, en fet saus osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville enten lagt til litt mer karbohydrater som f.eks linser/bønner, eller lagt til mye mere fett. Vanlig bacon, en fet saus osv.

Men vet jeg ikke klarer sånn lavkarbo i mer enn tre dager. Da er det dumt å dytte innpå med masse fett vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Men vet jeg ikke klarer sånn lavkarbo i mer enn tre dager. Da er det dumt å dytte innpå med masse fett vel?

Da kan du legge til litt bønner f.eks da? Eller koke linser. Det metter bra,og holder blodsukkeret noenlunde stabilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan du legge til litt bønner f.eks da? Eller koke linser. Det metter bra,og holder blodsukkeret noenlunde stabilt.

Er ikke det litt tørt å bare spise det? kjøpes det i vanlig matbutikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

candyqueen_83

Er ikke det litt tørt å bare spise det? kjøpes det i vanlig matbutikk?

Surr det i stekepanna med litt creme fraiche,og ha det som tilbehør til middagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Du får begynne å snuse. Da fristes du ikke til småspising allerede en time etter middag. Hva med en kopp kaffe eller te? Uten småkaker til.

Jeg blir sliten bare av å lese denne tråden. Linser og bønner og gode greier. Sånt tar tid. Gjør det så enkelt som mulig.

Et enkelt mellommåltid kan f.eks. være noen sunne nøtter. Tar deg ca. 3 sekunder å åpne posen. Enkelt, godt og relativt sunt.

Kompliserte ting kommer aldri til å fungere over tid (med mindre man synes det er utrolig gøy å styre med mat).

Og drikk mye vann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Du får begynne å snuse. Da fristes du ikke til småspising allerede en time etter middag. Hva med en kopp kaffe eller te? Uten småkaker til.

Jeg blir sliten bare av å lese denne tråden. Linser og bønner og gode greier. Sånt tar tid. Gjør det så enkelt som mulig.

Et enkelt mellommåltid kan f.eks. være noen sunne nøtter. Tar deg ca. 3 sekunder å åpne posen. Enkelt, godt og relativt sunt.

Kompliserte ting kommer aldri til å fungere over tid (med mindre man synes det er utrolig gøy å styre med mat).

Og drikk mye vann!

Og koke noen linser til middag tar da ikke så lang tid. Man kan koke mye om gangen og fryse ned også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og drikk mye vann!

Hehe, tror ikke det er mer sunt å snuse men :P

Forslag til sunne nøtter da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surr det i stekepanna med litt creme fraiche,og ha det som tilbehør til middagen.

men er det egentlig bra å ha creme fresh til middagen og spise fedon brød til kvelds? Da blir det jo fett og karbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Og koke noen linser til middag tar da ikke så lang tid. Man kan koke mye om gangen og fryse ned også.

Til middag gjør man man gjerne litt mer ut av måltidet. Det er alle de andre måltidene som fort blir problemet.

Hun over har spist en halv biff (vet ikke om den veide 50 gram eller 300 gram), en kotelett og diverse. Jeg tviler på at noen linser fra eller til ville gjort susen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ShitDiddelyDo

Hehe, tror ikke det er mer sunt å snuse men :P

Forslag til sunne nøtter da?

Nja, egentlig ikke, jeg pleier bare å kjøpe en blanding jeg synes er god, og akkurat nå går det i en blandingspose fra First Price (tror jeg). Den kjøpes på Rimi og er lillaaktig. Masse gode, og vil jeg tro, sunne, nøtter. Litt for mye rosiner, dog, men de må man ikke spise. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Har ikke noen konkrete råd til deg.

Men jeg ville fortelle at jeg egentlig samme problem med kjøtt. Blir tung i magen, men ikke nødvendigvis mett.

Tenker også at jula spiller en rolle nå- kanskje både for deg og meg? At vi har spist godt- og nå skal redusere? Klart er litt ubehagelig i starten..

Frokost + lunch + mellom var OK. Middag ble jeg også mett av (en karbonade + et stykke rugbrød + salat). For en halvannen time siden tok jeg et fat fylt med bær tilsatt litt kesam og en banan samt biolayougert. Følte meg litt fylt- men ikke mett- og er sulten igjen nå. :(

Så hva gjør man da? Jo jeg koker egg, og tar et rugsprø med egg på. Alternativet er verre (skapene fulle av marsipan og godteri-rester etter jula....)

Hold ut- det blir bedre om noen dager. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Til middag gjør man man gjerne litt mer ut av måltidet. Det er alle de andre måltidene som fort blir problemet.

Hun over har spist en halv biff (vet ikke om den veide 50 gram eller 300 gram), en kotelett og diverse. Jeg tviler på at noen linser fra eller til ville gjort susen.

Men spiser man ikke karbohydrater til måltidet,metter som regel ikke kjøtt så mye uten å tilsette fett heller. Så hun må nesten bestemme seg for hva slags kosthold hun vil ha. Jeg ga to alternativer. Enten mer karbohydrater i form av f.eks bønner,eller mer fett til måltidet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noen konkrete råd til deg.

Men jeg ville fortelle at jeg egentlig samme problem med kjøtt. Blir tung i magen, men ikke nødvendigvis mett.

Tenker også at jula spiller en rolle nå- kanskje både for deg og meg? At vi har spist godt- og nå skal redusere? Klart er litt ubehagelig i starten..

Frokost + lunch + mellom var OK. Middag ble jeg også mett av (en karbonade + et stykke rugbrød + salat). For en halvannen time siden tok jeg et fat fylt med bær tilsatt litt kesam og en banan samt biolayougert. Følte meg litt fylt- men ikke mett- og er sulten igjen nå. :(

Så hva gjør man da? Jo jeg koker egg, og tar et rugsprø med egg på. Alternativet er verre (skapene fulle av marsipan og godteri-rester etter jula....)

Hold ut- det blir bedre om noen dager. :)

Rugsprø med bare egg? eller har du noe under?

Så kjedelig å spise mat man ikke syns er noe særlig :P hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, egentlig ikke, jeg pleier bare å kjøpe en blanding jeg synes er god, og akkurat nå går det i en blandingspose fra First Price (tror jeg). Den kjøpes på Rimi og er lillaaktig. Masse gode, og vil jeg tro, sunne, nøtter. Litt for mye rosiner, dog, men de må man ikke spise. :)

Ok, trodde slike nøtter var usunne jeg.. Men er vel ikke meninga at man skal spise masse av det... Og det er vel sunnere enn å dytte i meg sjokolade:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Trenger ingenting under. Men det blir enten kaviar eller røkt ørret oppå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Du må nesten bestemme deg for om du skal spise sunt som i betydning av lavkalori,eller lavkarbo. Vanskelig å gi tips uten åvite hva du egentlig vil. Jeg vet hva jeg velger. www.lavkarbo.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...