Gå til innhold

Svimmelhet og flyskrekk

Anbefalte innlegg

I går var min andre flytur etter terroraksjonen i USA. Jeg reiste fra Oslo til Trondheim, og på tur opp opplevde jeg noe jeg aldri har opplevd før. Plutselig begynte bare alt å gå rundt - akkurat som etter at du har kjørt karusell.

Jeg gjorde min sidemann oppmerksom på at jeg var uvel i tilfelle jeg skulle bli verre. Så begynte jeg å stirre på et punkt på stolen foran meg - og det hjelp etter ca. 5 - 10 minutter. Hvis jeg flyttet øynene opp eller mot vinduet begynte det å snurre igjen.

Jeg har flyskrekk som har forsterket seg etter terrororen i USA, men forsøker å være rolig og si til meg selv at dette går bra....

Jeg er også forkjølet (og det har jeg vært mange ganger i fly) men har aldri opplevd noe lignende tidligere. Jeg følte meg helt tom og ekstremt sliten etter denne opplevelsen.

Jeg flyr en del gjennom jobben, og sa til min kone i går at nå skal jeg aldri mer opp i fly, men det er ikke så veldig realistisk i dette lange landet. Hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/35862-svimmelhet-og-flyskrekk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

Jeg har ikke annet forslag enn at du ser om plagene gradvis avtar i tiden framover f.eks. ved at du de første gangene du flyr bruker "knepet" du oppdaget - eventuelt i kombinasjon med et beroligende middel.

For en sikker vurdering av om symptomene kan ha en annen årsak må du nok rådføre deg med legen din.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...