Gjest spm om SF Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 Jeg kjenner flere personer som har gått i fra anoreksi til bulimi. De er i dag normalvektige. Har de i praksis blitt friske fra anoreksien men bare skiftet forstyrrelse? Hvordan forstå statistikken? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rose23 Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 En kan oppnå normalvekt, men likevel være like syk i hodet... Anorexi går ofte over til bulimi da den lave kroppsvekten blir vanskelig å opprettholde.. Begge sykdommene er like farlige. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 Ofte skjer en bedring av anorexi via at pasienten først går over fra anorexi til bulimi. Hvorfor vet jeg ikke. Ved fortsatt behandling får en oftest også behandlet bulimien, og pasienten blir kvitt sin sf. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest spm om SF Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 Ofte skjer en bedring av anorexi via at pasienten først går over fra anorexi til bulimi. Hvorfor vet jeg ikke. Ved fortsatt behandling får en oftest også behandlet bulimien, og pasienten blir kvitt sin sf. Så med andre ord: Personen kan inngå i statistikken over de som blir friske fra anoreksi, men fremdeles ha en spiseforstyrrelse? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 Så med andre ord: Personen kan inngå i statistikken over de som blir friske fra anoreksi, men fremdeles ha en spiseforstyrrelse? Korrekt :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest spm om SF Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 Korrekt :-) Hvor mange tror du det er snakk om som "bare" har skiftet forstyrrelse? Finnes det statistikk over de som har blitt helt friske også eller er de i fåtall? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.