Gjest Herr Kanin Skrevet 4. januar 2011 Skrevet 4. januar 2011 Hei, jeg er for tiden under diagnostikk for et eventuelt mageproblem, og når jeg var inne til undersøkelse sist mente sykepleierne at jeg muligens utviste sterke tegn på angst når jeg hadde sterke smerter, dvs at om smerten ikke var intens nok, så gjorde jeg det ti ganger verre for meg selv ved å hyperventilere ukontrollert slik at jeg for det første mistet følelsen i så og si alle ledd eller kanskje heller stivnet og ikke minst klarte å tenke sammenhengende. På et tidspunkt ble det så ille at de måtte gi meg noe beroligende som jeg er utrolig glad for at slo meg ut. Jeg går på antidepressiva, p.g.a sosial angst, men strekker angst seg nødvendigvis til fysisk smerte? 0 Siter
PieLill Skrevet 4. januar 2011 Skrevet 4. januar 2011 Angst kan i seg selv gi fysisk smerte. Angst kan også forverre/forsterke en smerteopplevelse av fysisk og/eller psykisk årsak. Lærer man seg gode mestringsstrategier for å takle smerte, blir smertene mer håndterbare og ofte også opplevelsen av smerte dempet. mvh 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.