Gå til innhold

NHD

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor stor andel av ens musikksmak forårsakes av kulturelle/sosiologiske aspekt? F.eks, noen liker ikke danseband fordi de anser seg selv for ikke å ville være "harry".

ShitDiddelyDo
Skrevet

Eller vi liker ikke danseband fordi stilen forårsaker enorme fysiske og psykiske lidelser.

Men jeg tror kulturen har noe å si. Hvis du f.eks. vokser opp i et dansebandmiljø, er nok sannsynligheten større for at du begynner å høre på dansebandmusikk enn at ... ja, nå skulle jeg skrive jeg, men jeg vokste jo faen meg opp med dritten, så der forsvant poenget mitt.

Herregud. Dette må jeg ha fortrengt.

Ny konklusjon: Hvis du vokser opp med dansebandmusikk utvikler du noe som fort kan minne om hat mot hele genren, og du gjør sannsynligvis opprør i tiårsalderen ved å begynne å spille Slayer veldig høyt.

Skrevet

Eller vi liker ikke danseband fordi stilen forårsaker enorme fysiske og psykiske lidelser.

Men jeg tror kulturen har noe å si. Hvis du f.eks. vokser opp i et dansebandmiljø, er nok sannsynligheten større for at du begynner å høre på dansebandmusikk enn at ... ja, nå skulle jeg skrive jeg, men jeg vokste jo faen meg opp med dritten, så der forsvant poenget mitt.

Herregud. Dette må jeg ha fortrengt.

Ny konklusjon: Hvis du vokser opp med dansebandmusikk utvikler du noe som fort kan minne om hat mot hele genren, og du gjør sannsynligvis opprør i tiårsalderen ved å begynne å spille Slayer veldig høyt.

Hehe... jeg tror ditt indre barn må like Ole Ivars... ;-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hehe... jeg tror ditt indre barn må like Ole Ivars... ;-)

Faren for å finne ut noe sånt hvis man f.eks. begynner å grave i sin egen psyke, er nok til stede, noe som er en god grunn til ikke å grave for dypt. ;)

Skrevet

Faren for å finne ut noe sånt hvis man f.eks. begynner å grave i sin egen psyke, er nok til stede, noe som er en god grunn til ikke å grave for dypt. ;)

Hehe, ja, det er ikke sikkert man vil like det man finner. ;-)

(Forresten tror jeg det ligger et udyr dypt der nede, i alle av oss...)

Gjest bungijumping
Skrevet

Jeg tror ikke det har så mye å si. Jeg liker svartmetall og dødsmetall. De fleste som liker stilen er dog vanlige mennesker.

Selv om jeg er en trygdet schizofren.

Skrevet

Når noen foretrekker danseband må vi nok vurdere en somatisk årsaksammenheng, da disse personene mest trolig er døve.

Skrevet

Jeg tror ikke det har så mye å si. Jeg liker svartmetall og dødsmetall. De fleste som liker stilen er dog vanlige mennesker.

Selv om jeg er en trygdet schizofren.

Jeg tror jeg hadde blitt alvorlig sinnslidende hvis jeg måtte høre på metal eller danseband. Men det er nå meg. Hører på annen type musikk som sikkert ville drive mange andre til vanvidd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...