Gå til innhold

Søvn

Gjest egen erfaring

Anbefalte innlegg

Gjest egen erfaring
Skrevet

Jeg lurer på hvorfor en blir mindre deprimert av å sove lite (med det mener jeg 13 timer siden 30.des.)?

Jeg har fremdeles selvmordstanker, men de er ikke så sterke som de var rett før jul/i jula,

Skrevet

Ved for lite søvn utløses det stoffer i kroppen som gir en slags rus... det kan få en til å føle seg bedre. Men i virkeligheten tror jeg ikke det er noen god måte å behandle depresjon på, selv om det er forskning som tyder på at systematisk søvndeprivasjon kan være effektivt mot depresjon.

Gjest egen erfaring
Skrevet

Ved for lite søvn utløses det stoffer i kroppen som gir en slags rus... det kan få en til å føle seg bedre. Men i virkeligheten tror jeg ikke det er noen god måte å behandle depresjon på, selv om det er forskning som tyder på at systematisk søvndeprivasjon kan være effektivt mot depresjon.

Takk for svaret :o)

Joda, det er kanskje ikke så lurt, jeg klarer nesten ikke å sovne og ikke sove mer enn maks 3 1/2 time(hvis jeg sovner).

Jeg får vel ta det opp med fastlegen neste gang jeg skal dit - jeg skjønner bare ikke hvorfor liksom - eller.det gav du meg jo svaret på da ;o)

Skrevet

Takk for svaret :o)

Joda, det er kanskje ikke så lurt, jeg klarer nesten ikke å sovne og ikke sove mer enn maks 3 1/2 time(hvis jeg sovner).

Jeg får vel ta det opp med fastlegen neste gang jeg skal dit - jeg skjønner bare ikke hvorfor liksom - eller.det gav du meg jo svaret på da ;o)

En psykiatrisk sykepleier sa til meg en gang at hvis man sov under 4 hver dag, så var det på sin plass med medikamenter for søvn. Over det, så var det rett og slett ikke hensiktsmessig. Det har jo bivirkninger. Men ikke vet jeg. :-)

Skrevet

En psykiatrisk sykepleier sa til meg en gang at hvis man sov under 4 hver dag, så var det på sin plass med medikamenter for søvn. Over det, så var det rett og slett ikke hensiktsmessig. Det har jo bivirkninger. Men ikke vet jeg. :-)

Ok, greit å vite :o)

Jeg har Truxal(og gått på det ei stund), men siden jeg aldri vet hvor lenge jeg sover på den er det litt håpløst - jeg har jo avtaler jeg og, som alle andre..jeg kunne selvsagt latt være å ta dem de dagene da, det tenkte jeg ikke på

Jaja

Skrevet

hehe

Skrevet

Ok, greit å vite :o)

Jeg har Truxal(og gått på det ei stund), men siden jeg aldri vet hvor lenge jeg sover på den er det litt håpløst - jeg har jo avtaler jeg og, som alle andre..jeg kunne selvsagt latt være å ta dem de dagene da, det tenkte jeg ikke på

Jaja

Kanskje det er løsningen, ja, å ikke ta de de dagene du må opp tidlig... men det må du jo høre med legen din om, kommer jo an på indikasjonen...

Jeg kjenner til den hangoveren en saftig dose Truxal kan gi, ja... :-)

Skrevet

Kanskje det er løsningen, ja, å ikke ta de de dagene du må opp tidlig... men det må du jo høre med legen din om, kommer jo an på indikasjonen...

Jeg kjenner til den hangoveren en saftig dose Truxal kan gi, ja... :-)

Jeg tar Truxal for søvn :o) eller skal ta den for det da.

Jeg kan bare ta den annehver uke da(har delt omsorg for et skolebarn og det passer dårlig å forsove seg da), men det er jo bedre enn ingenting kanskje..

Skrevet

Jeg tar Truxal for søvn :o) eller skal ta den for det da.

Jeg kan bare ta den annehver uke da(har delt omsorg for et skolebarn og det passer dårlig å forsove seg da), men det er jo bedre enn ingenting kanskje..

Det er jo også mulig å eksperimentere med lavere dose, da...

Skrevet

Det er jo også mulig å eksperimentere med lavere dose, da...

Jeg har vel kanskje den laveste dosen (25mg, men kan gå til 100 hvis jeg "vil")Noen ganger sover jeg godt på den, andre ganger ikke i det hele tatt - det er derfor det er litt vanskelig å beregne/vurdere.

Tusen takk for alle svarene ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...