Gå til innhold

Reven trasket over isen

ShitDiddelyDo

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Huff, stakkars reven!

For noen år tilbake opplevde jeg noe tilsvarende, men enda meir mystisk. Vi var på skøyte- og pilketur på et relativt stort vann i innlandet. Et stykke utpå vannet, ikke så langt fra land, sto det en elg. Da den ikke gjorde tegn til å røre seg, gikk mannen min bort til den - og det viste seg at den var død og fastfrosset i isen.

Den bar preg av å ha vært død ganske lenge, pussig fenomen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brilleslangen

Huff, stakkars reven!

For noen år tilbake opplevde jeg noe tilsvarende, men enda meir mystisk. Vi var på skøyte- og pilketur på et relativt stort vann i innlandet. Et stykke utpå vannet, ikke så langt fra land, sto det en elg. Da den ikke gjorde tegn til å røre seg, gikk mannen min bort til den - og det viste seg at den var død og fastfrosset i isen.

Den bar preg av å ha vært død ganske lenge, pussig fenomen.

stakkars... Går man gjennom isen så er jo vannet så kaldt at det kanskje ikke hjelper at det er like ved land. for meg ser det ut som om reven delvis har blitt holdt opp av isflaket som stikker opp under brystet hans og at det er derfor han delvis er over vann...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ShitDiddelyDo

Huff!

Men, det ser litt kunstig ut? Ville den stå såpass oppreist, da?

Jeg tror noen har plassert den der. Hvis ikke ser det jo ut som om den plutselig har stivna. Så kaldt er det vel ikke ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror noen har plassert den der. Hvis ikke ser det jo ut som om den plutselig har stivna. Så kaldt er det vel ikke ...

Enig,- og: håper den døde på en litt raskere måte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stakkars... Går man gjennom isen så er jo vannet så kaldt at det kanskje ikke hjelper at det er like ved land. for meg ser det ut som om reven delvis har blitt holdt opp av isflaket som stikker opp under brystet hans og at det er derfor han delvis er over vann...

Det høres ut som en svært logisk mulighet. Hva tror du om elgen "min", da? Kan den ha satt seg fast i noe på bunnen, kanskje? Det rare var at den sto på alle fire beina i isen...

Vi varsla viltnemda, men fulgte ikke opp saken for å få rede på hva som kunne ha skjedd.

Fillern, nå begynte jeg å spekulere på en fleire år gammel episode :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brilleslangen

Det høres ut som en svært logisk mulighet. Hva tror du om elgen "min", da? Kan den ha satt seg fast i noe på bunnen, kanskje? Det rare var at den sto på alle fire beina i isen...

Vi varsla viltnemda, men fulgte ikke opp saken for å få rede på hva som kunne ha skjedd.

Fillern, nå begynte jeg å spekulere på en fleire år gammel episode :-/

elgen din var litt vanskeligere å forklare... det må i såfall ha vært grunt der han gikk igjennom og sprengkaldt slik at da han begynte å bli nedkjølt og rolig og ikke orket bakse mer.. så frøs vannet rundt han der han sto.. mens han fortsatt såvidt var i live og på beina.. Og når han da var død ble han stående siden han da allerede var frosset fast... Men vet ikke om det faktisk er mulig at det kan ha skjedd slik altså... ren gjetning fra min side

Lenke til kommentar
Del på andre sider

elgen din var litt vanskeligere å forklare... det må i såfall ha vært grunt der han gikk igjennom og sprengkaldt slik at da han begynte å bli nedkjølt og rolig og ikke orket bakse mer.. så frøs vannet rundt han der han sto.. mens han fortsatt såvidt var i live og på beina.. Og når han da var død ble han stående siden han da allerede var frosset fast... Men vet ikke om det faktisk er mulig at det kan ha skjedd slik altså... ren gjetning fra min side

Takk, brilleslangen, den forklaringa kjøper jeg glatt! Elgen hadde vann, dvs svært tjukk is, til litt over knærne (i den grad elger har knær?), så det høres logisk ut.

Da var nattesøvnen redda i kveld :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ShitDiddelyDo

Takk, brilleslangen, den forklaringa kjøper jeg glatt! Elgen hadde vann, dvs svært tjukk is, til litt over knærne (i den grad elger har knær?), så det høres logisk ut.

Da var nattesøvnen redda i kveld :-)

Er det ikke et eller annet med å stivne i dødsøyeblikket også? I så fall kan det jo være at stakkaren svømte, frøs, sank, frøs ihjel på vei ned, stivna på veien, og landa på alle fire på bunnen.

Dette var sannsynligvis en dårlig teori ...

Og ja - elger har knær. Hallo! Hvis ikke ville de sett fryktelig stivbeinte ut. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke et eller annet med å stivne i dødsøyeblikket også? I så fall kan det jo være at stakkaren svømte, frøs, sank, frøs ihjel på vei ned, stivna på veien, og landa på alle fire på bunnen.

Dette var sannsynligvis en dårlig teori ...

Og ja - elger har knær. Hallo! Hvis ikke ville de sett fryktelig stivbeinte ut. ;)

''Er det ikke et eller annet med å stivne i dødsøyeblikket også? I så fall kan det jo være at stakkaren svømte, frøs, sank, frøs ihjel på vei ned, stivna på veien, og landa på alle fire på bunnen.

Dette var sannsynligvis en dårlig teori ...''

Nei, nei, nå kan jeg sove enda bedre :-p

''Og ja - elger har knær. Hallo! Hvis ikke ville de sett fryktelig stivbeinte ut. ;)''

*LOL*! For det første ser de rimelig stivbeinte ut, og for det andre var jeg en smule usikker på faguttrykket på denne kroppdelen på nevnte dyr, altså ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

''Er det ikke et eller annet med å stivne i dødsøyeblikket også? I så fall kan det jo være at stakkaren svømte, frøs, sank, frøs ihjel på vei ned, stivna på veien, og landa på alle fire på bunnen.

Dette var sannsynligvis en dårlig teori ...''

Nei, nei, nå kan jeg sove enda bedre :-p

''Og ja - elger har knær. Hallo! Hvis ikke ville de sett fryktelig stivbeinte ut. ;)''

*LOL*! For det første ser de rimelig stivbeinte ut, og for det andre var jeg en smule usikker på faguttrykket på denne kroppdelen på nevnte dyr, altså ;)

Jeg skal ikke si sikkert at det heter "knær" på elgen, men dyr, og det gjelder også elgen, har i hvert fall ledd i beina. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke si sikkert at det heter "knær" på elgen, men dyr, og det gjelder også elgen, har i hvert fall ledd i beina. ;)

Flott! Siden jeg i følge enkelte (ikke deg) er så PK, omformulerer jeg herved innlegget mitt til "Elgen sto med tjukk is til over den midterste knokkelen / leddet på beinet" ;)

Det blei en svært dårlig setning, men da kan jeg endelig finne nattero :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott! Siden jeg i følge enkelte (ikke deg) er så PK, omformulerer jeg herved innlegget mitt til "Elgen sto med tjukk is til over den midterste knokkelen / leddet på beinet" ;)

Må bare si at jeg ble mektig fascinert over elgen din! Tror jeg kommer til å drømme om en død stivfrossen elg på et ilagt vann i natt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Nå som dette er oppklart håper jeg du sov godt i natt uten så mye som en vond drøm om stivbeint elg som vagger rundt i hagen ute etter å ta hevn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...