ShitDiddelyDo Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 http://www.dagbladet.no/2011/01/04/nyheter/innenriks/rev/ulykke/14941557/ Helt utrolig at det går an! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angustia Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Huff, stakkars reven! For noen år tilbake opplevde jeg noe tilsvarende, men enda meir mystisk. Vi var på skøyte- og pilketur på et relativt stort vann i innlandet. Et stykke utpå vannet, ikke så langt fra land, sto det en elg. Da den ikke gjorde tegn til å røre seg, gikk mannen min bort til den - og det viste seg at den var død og fastfrosset i isen. Den bar preg av å ha vært død ganske lenge, pussig fenomen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Stakkars ( 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brilleslangen Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Huff, stakkars reven! For noen år tilbake opplevde jeg noe tilsvarende, men enda meir mystisk. Vi var på skøyte- og pilketur på et relativt stort vann i innlandet. Et stykke utpå vannet, ikke så langt fra land, sto det en elg. Da den ikke gjorde tegn til å røre seg, gikk mannen min bort til den - og det viste seg at den var død og fastfrosset i isen. Den bar preg av å ha vært død ganske lenge, pussig fenomen. stakkars... Går man gjennom isen så er jo vannet så kaldt at det kanskje ikke hjelper at det er like ved land. for meg ser det ut som om reven delvis har blitt holdt opp av isflaket som stikker opp under brystet hans og at det er derfor han delvis er over vann... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Stakkar reven. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Huff! Men, det ser litt kunstig ut? Ville den stå såpass oppreist, da? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 4. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2011 Huff! Men, det ser litt kunstig ut? Ville den stå såpass oppreist, da? Jeg tror noen har plassert den der. Hvis ikke ser det jo ut som om den plutselig har stivna. Så kaldt er det vel ikke ... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Jeg tror noen har plassert den der. Hvis ikke ser det jo ut som om den plutselig har stivna. Så kaldt er det vel ikke ... Enig,- og: håper den døde på en litt raskere måte... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DOLemannen Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Jeg tror noen har plassert den der. Hvis ikke ser det jo ut som om den plutselig har stivna. Så kaldt er det vel ikke ... Kunst? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angustia Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 stakkars... Går man gjennom isen så er jo vannet så kaldt at det kanskje ikke hjelper at det er like ved land. for meg ser det ut som om reven delvis har blitt holdt opp av isflaket som stikker opp under brystet hans og at det er derfor han delvis er over vann... Det høres ut som en svært logisk mulighet. Hva tror du om elgen "min", da? Kan den ha satt seg fast i noe på bunnen, kanskje? Det rare var at den sto på alle fire beina i isen... Vi varsla viltnemda, men fulgte ikke opp saken for å få rede på hva som kunne ha skjedd. Fillern, nå begynte jeg å spekulere på en fleire år gammel episode :-/ 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meg__123! Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Huff, stakkars 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brilleslangen Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Det høres ut som en svært logisk mulighet. Hva tror du om elgen "min", da? Kan den ha satt seg fast i noe på bunnen, kanskje? Det rare var at den sto på alle fire beina i isen... Vi varsla viltnemda, men fulgte ikke opp saken for å få rede på hva som kunne ha skjedd. Fillern, nå begynte jeg å spekulere på en fleire år gammel episode :-/ elgen din var litt vanskeligere å forklare... det må i såfall ha vært grunt der han gikk igjennom og sprengkaldt slik at da han begynte å bli nedkjølt og rolig og ikke orket bakse mer.. så frøs vannet rundt han der han sto.. mens han fortsatt såvidt var i live og på beina.. Og når han da var død ble han stående siden han da allerede var frosset fast... Men vet ikke om det faktisk er mulig at det kan ha skjedd slik altså... ren gjetning fra min side 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angustia Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 elgen din var litt vanskeligere å forklare... det må i såfall ha vært grunt der han gikk igjennom og sprengkaldt slik at da han begynte å bli nedkjølt og rolig og ikke orket bakse mer.. så frøs vannet rundt han der han sto.. mens han fortsatt såvidt var i live og på beina.. Og når han da var død ble han stående siden han da allerede var frosset fast... Men vet ikke om det faktisk er mulig at det kan ha skjedd slik altså... ren gjetning fra min side Takk, brilleslangen, den forklaringa kjøper jeg glatt! Elgen hadde vann, dvs svært tjukk is, til litt over knærne (i den grad elger har knær?), så det høres logisk ut. Da var nattesøvnen redda i kveld :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 4. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2011 Takk, brilleslangen, den forklaringa kjøper jeg glatt! Elgen hadde vann, dvs svært tjukk is, til litt over knærne (i den grad elger har knær?), så det høres logisk ut. Da var nattesøvnen redda i kveld :-) Er det ikke et eller annet med å stivne i dødsøyeblikket også? I så fall kan det jo være at stakkaren svømte, frøs, sank, frøs ihjel på vei ned, stivna på veien, og landa på alle fire på bunnen. Dette var sannsynligvis en dårlig teori ... Og ja - elger har knær. Hallo! Hvis ikke ville de sett fryktelig stivbeinte ut. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angustia Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Er det ikke et eller annet med å stivne i dødsøyeblikket også? I så fall kan det jo være at stakkaren svømte, frøs, sank, frøs ihjel på vei ned, stivna på veien, og landa på alle fire på bunnen. Dette var sannsynligvis en dårlig teori ... Og ja - elger har knær. Hallo! Hvis ikke ville de sett fryktelig stivbeinte ut. ''Er det ikke et eller annet med å stivne i dødsøyeblikket også? I så fall kan det jo være at stakkaren svømte, frøs, sank, frøs ihjel på vei ned, stivna på veien, og landa på alle fire på bunnen. Dette var sannsynligvis en dårlig teori ...'' Nei, nei, nå kan jeg sove enda bedre :-p ''Og ja - elger har knær. Hallo! Hvis ikke ville de sett fryktelig stivbeinte ut. ;)'' *LOL*! For det første ser de rimelig stivbeinte ut, og for det andre var jeg en smule usikker på faguttrykket på denne kroppdelen på nevnte dyr, altså 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 4. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2011 ''Er det ikke et eller annet med å stivne i dødsøyeblikket også? I så fall kan det jo være at stakkaren svømte, frøs, sank, frøs ihjel på vei ned, stivna på veien, og landa på alle fire på bunnen. Dette var sannsynligvis en dårlig teori ...'' Nei, nei, nå kan jeg sove enda bedre :-p ''Og ja - elger har knær. Hallo! Hvis ikke ville de sett fryktelig stivbeinte ut. ;)'' *LOL*! For det første ser de rimelig stivbeinte ut, og for det andre var jeg en smule usikker på faguttrykket på denne kroppdelen på nevnte dyr, altså Jeg skal ikke si sikkert at det heter "knær" på elgen, men dyr, og det gjelder også elgen, har i hvert fall ledd i beina. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angustia Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Jeg skal ikke si sikkert at det heter "knær" på elgen, men dyr, og det gjelder også elgen, har i hvert fall ledd i beina. Flott! Siden jeg i følge enkelte (ikke deg) er så PK, omformulerer jeg herved innlegget mitt til "Elgen sto med tjukk is til over den midterste knokkelen / leddet på beinet" Det blei en svært dårlig setning, men da kan jeg endelig finne nattero :-D 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Flott! Siden jeg i følge enkelte (ikke deg) er så PK, omformulerer jeg herved innlegget mitt til "Elgen sto med tjukk is til over den midterste knokkelen / leddet på beinet" Det blei en svært dårlig setning, men da kan jeg endelig finne nattero :-D Må bare si at jeg ble mektig fascinert over elgen din! Tror jeg kommer til å drømme om en død stivfrossen elg på et ilagt vann i natt.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 5. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2011 Flott! Siden jeg i følge enkelte (ikke deg) er så PK, omformulerer jeg herved innlegget mitt til "Elgen sto med tjukk is til over den midterste knokkelen / leddet på beinet" Det blei en svært dårlig setning, men da kan jeg endelig finne nattero :-D Nå som dette er oppklart håper jeg du sov godt i natt uten så mye som en vond drøm om stivbeint elg som vagger rundt i hagen ute etter å ta hevn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kolesjanka Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Jeg tror noen har plassert den der. Hvis ikke ser det jo ut som om den plutselig har stivna. Så kaldt er det vel ikke ... "Fastfrossen rev var revestreker": http://www.varden.no/nyheter/fastfrossen-rev-var-revestreker-1.5932896 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.