Gå til innhold

Smerter etter samleie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt masse problem med at det svir voldsomt etter samleie og dagen etter. Kan kansje gå en dag da for at jeg skal bli bra igjen!

Det har bare vært sånn det siste året, men vi hadde et ganske aktivt sexliv før, så det er ganske frustrerende!

De siste gangene har vi hatt sex uten at han har hatt utløsning inni meg, virker nesten som om det er sæden jeg ikke tåler lenger, for når det ikke er sæd kjenner jeg ingen smerter i det hele tatt! Synes dette virker litt rart, men det er hvertfall et stort problem da jeg aldri finner ut hva som feiler meg! Har ingen kjønnsykdommer hvertfall, eneste er at jeg har vært plaget med sopp, men det er borte nå...

Har du noen ide hva det kan være?

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed
Skrevet

Muligens skyldes plagene din en soppinfeksjon som "blusser" opp etter samleie. Sæd er basisk og nøytraliserer melkesyrebakteriene i skjeden. Dette letter oppveksten for sopparten candida. I tillegg bidrar den mekaniske irritasjonen av skjedeveggen til at soppen trives.

Hvis sopp er årsaken til plagene, kan en soppkur og evt. litt vedlikeholdsbehandling før og etter samleie iblant begrense plagene.

For en sikker vurdering må du eventuelt rådføre deg med legen din.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...