Gå til innhold

Er det vanlig at...

Gjest lurer litt på dette...

Anbefalte innlegg

...menn blir fornærmet hvis noen tror de er eldre enn det de er, eller hvis noen antyder at de kunne trenge å slanke seg? Dette er veldig følsomme saker blant kvinner, og man skal være uhyre forsiktig med å trå feil i slike saker... Gjelder det samme menn flest?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Menn er et kapittel for seg..... Husker eksen min kunne oppleve kompiser som kom og klaska ham på magen og sa: "Næmen, har du lagt på deg??!" *himle*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er vanlig at mennesker blir såret, - eller fornærmet som du kaller det - om de blir fortalt at det er noe i veien med med utseendet deres. Helt uavhengig av om det er mann eller kvinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Menn er et kapittel for seg..... Husker eksen min kunne oppleve kompiser som kom og klaska ham på magen og sa: "Næmen, har du lagt på deg??!" *himle*

''Husker eksen min kunne oppleve kompiser som kom og klaska ham på magen og sa: "Næmen, har du lagt på deg??!" *himle*''

Dette er helt vanlig, men jeg må jo si at det er en ganske sunn holdning. I stedet for tisking og hvisking så spøker vi det bort og ufarliggjør det. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Husker eksen min kunne oppleve kompiser som kom og klaska ham på magen og sa: "Næmen, har du lagt på deg??!" *himle*''

Dette er helt vanlig, men jeg må jo si at det er en ganske sunn holdning. I stedet for tisking og hvisking så spøker vi det bort og ufarliggjør det. ;)

Vet han tok seg nær av det ;)

Dessuten har jeg til gode å oppleve tisking og visking om vekta til venninner - heldigvis!! En annen ting er de som mener de har lov å kommentere vekta motsatt vei.. Her forleden sa en kompis til meg at han ikke syntes jeg burde bli tynnere nå (jeg er ikke for tynn forøvrig) - og det var slett ikke moro.. fordi jeg sliter litt med å holde vekta for tida......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

candyqueen_83

Det er hvertfall vanlig blant min samboers kamerater. Det er mer spøk enn om vi jentene hadde gjort det samme ;O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Vet han tok seg nær av det ;)

Dessuten har jeg til gode å oppleve tisking og visking om vekta til venninner - heldigvis!! En annen ting er de som mener de har lov å kommentere vekta motsatt vei.. Her forleden sa en kompis til meg at han ikke syntes jeg burde bli tynnere nå (jeg er ikke for tynn forøvrig) - og det var slett ikke moro.. fordi jeg sliter litt med å holde vekta for tida......

Jeg ville aldri turt å klappe en kvinne på magen og sagt "jasså, ser du spiser godt om dagen?". Hadde jo aldri blitt tilgitt etter noe sånt. ;) Men vi, i hvert fall de jeg kjenner, har alltid gjort sånn, enten det er mage eller hår (enkelte har blitt veldig tynne), men stort sett trenger man ikke å si noe, for de fleste er føre var og skryter av pondusen før noen rekker å si noe. ;)

Denne måten å spøke det bort på er muligens en forsvarsmekanisme. ;)

Etter en del år med ganske mye vekttrening roet jeg den ned kraftig, begynte å løpe, sykle, osv, og jeg ble dermed betydelig tynnere. Dette ble kommentert i vilden sky av typen: "faen, sluttet å trene, eller?", og jeg ble til slutt drittlei. Forbanna pikkhuer. Jeg jogga, sykla, trente vekter. Trente jo faen meg mer enn før. Hva er det med folk? Hæ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville aldri turt å klappe en kvinne på magen og sagt "jasså, ser du spiser godt om dagen?". Hadde jo aldri blitt tilgitt etter noe sånt. ;) Men vi, i hvert fall de jeg kjenner, har alltid gjort sånn, enten det er mage eller hår (enkelte har blitt veldig tynne), men stort sett trenger man ikke å si noe, for de fleste er føre var og skryter av pondusen før noen rekker å si noe. ;)

Denne måten å spøke det bort på er muligens en forsvarsmekanisme. ;)

Etter en del år med ganske mye vekttrening roet jeg den ned kraftig, begynte å løpe, sykle, osv, og jeg ble dermed betydelig tynnere. Dette ble kommentert i vilden sky av typen: "faen, sluttet å trene, eller?", og jeg ble til slutt drittlei. Forbanna pikkhuer. Jeg jogga, sykla, trente vekter. Trente jo faen meg mer enn før. Hva er det med folk? Hæ!

Til dette er det bare en ting å si: Mannfolk ass' !!! ;-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Til dette er det bare en ting å si: Mannfolk ass' !!! ;-P

Men jeg tror det er sunt å ufarliggjøre det på denne måten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er vanlig at mennesker blir såret, - eller fornærmet som du kaller det - om de blir fortalt at det er noe i veien med med utseendet deres. Helt uavhengig av om det er mann eller kvinne.

Jeg skjønner at menn også bryr seg om vekt... =) Men, hva med dette med alder da? Hvis du sier til en mann på 29, at du tror vedkommende er 35... Har man skaffa seg en fiende for livet da?? =/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe,tror de færreste liker fremheving og påpeking av "svakheter", uavhengig kjønn, men mannfolk skal vel liksom holde maska mer kanskje? Har en kollega som over en kort periode ble ganske tynn i hyssingen, og noen av studentene drev og gned hånden på hodet hans og påpekte dette - forstå det den som kan. Dette var nok et forsøk på jovial humor, men var ikke spse morsomt hverken for kollegaen min eller oss andre i rommet, faktisk var det ganske så pinlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...