Gå til innhold

god søvn - uten medisiner

Anbefalte innlegg

Gjest Ikke Tornerose
Skrevet

Jeg er så trøtt! Har sovet til sammen ca 8 timer på to døgn, avbrutt av lange våkne perioder innimellom. I natt bare MÅ jeg få sove, ellers blir jeg sprø! Vil ikke ta sovetablett, ( har cyklipone - er det det de heter? Ikke ordinert fra lege.) Skal opp kl 6 i morgen og vil ikke starte dagen med en skikkelig hang-over. Finnes det noe kjerringråd som kan hjelpe meg å slappe av? Problemet mitt er ikke at jeg ikke sovner, for det gjør jeg, men jeg våkner igjen etter et par timer, og får ikke sove igjen, og så ligger jeg og vrir meg til et par timer før jeg skal opp. Og da er jeg helt skutt når jeg står opp. Vurderer å ta meg en skikkelig støyt konjakk i kveld før jeg legger meg, men vet ikke om det er noen god ide.

P.S Har ingen psyk lidelse, og bruker ingen medisiner. Men her inne er det så mange med gode råd.

Skrevet

Det høres slitsomt ut. Om du ikke vil ta sovemedisin, kan du jo først prøve å gå deg en kveldstur. Lufte godt så det er kjølig på soverommet når du legger deg. Varmt bad-. Meditasjon er en teknikk jeg bruker ofte om kveldene. Bruker en Cd med Guidet meditasjon, som roer tankene.

Kan det være noe å skrive ned tankene du har når du ikke får sove? for egen del, er dette ganske effektivt. Hvis ikke blir det lett ganske diffust tankespinn som holder deg våken.

Lykke til med søvn i natt:)

Mvh

Skrevet

Det sies nå at en skal stå opp igjen om en ikke sovner innen 20 minutter... Stå opp, gå på do, se 15 minutt på tv... Så prøv å legg deg igjen med å lese Donald eller telle sauer. Snu vekkerklokken, slik at du ikke ser den før den ringer om morningen. Da slipper du å la deg stresse av den...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...