Gjest i terapi Skrevet 5. januar 2011 Skrevet 5. januar 2011 Var hos psykologen for ett par dager siden. Jeg opplever etter den timen å ha ett voldsomt tankekjør. Jeg på en måte fortsetter samtalen med psykologen inne i hodet mitt. Syns det er greit at det er sånn en liten stund etter terapitimen, men når dette varer i flere døgn og forstyrrer nattesøvnen, begynner det å bli slitsomt og uønsket. Jeg lurer på om jeg er veldig rar som holder på slik, eller om det er flere av oss. Har ikke pleid å holde på så fælt sånn etter disse timene, og det var ikke første behandling på mandag. Nå driver jeg samtidig å trapper ned fluanxol, etter anbefaling fra psykologen. Han vil ikke at jeg skal medisinere vekk alle symptomene mine, men heller snakke om dem der. Men nå vurderer jeg å ta en dose allikevel, for å få fred... Men altså, er det andre som går i terapi som kjenner seg igjen i dette? 0 Siter
nitty-gritty Skrevet 5. januar 2011 Skrevet 5. januar 2011 Jeg hadde ikke tatt i mot råd om medisinering av en psykolog. 0 Siter
meira Skrevet 5. januar 2011 Skrevet 5. januar 2011 Det kan godt skyldes medisinen du trapper ned. Den demper jo i utgangspunktet tankejør, og det kan være greit å drøfte det med legen først for du trapper ned. Å skrive ned tankene jeg har hjelper mye for egen del.Du får de ned på papiret, og får kanskje sortert de litt mer.Når tankene sviver fort i hodet, blir det ofte mer diffust å få tak i det som plager deg. Har du prøvd meditasjon? Mvh 0 Siter
Gjest mener jeg Skrevet 5. januar 2011 Skrevet 5. januar 2011 Synes ikke du skal gjøre noe med medisineringen din uten at det er i samråd med lege. En psykolog har ikke utdannelse på dette området. 0 Siter
Gjest i terapi Skrevet 5. januar 2011 Skrevet 5. januar 2011 Det kan godt skyldes medisinen du trapper ned. Den demper jo i utgangspunktet tankejør, og det kan være greit å drøfte det med legen først for du trapper ned. Å skrive ned tankene jeg har hjelper mye for egen del.Du får de ned på papiret, og får kanskje sortert de litt mer.Når tankene sviver fort i hodet, blir det ofte mer diffust å få tak i det som plager deg. Har du prøvd meditasjon? Mvh Vurderer sterkt å ta en dose av nevnte medikament, ja... Ellers var jeg så heldig å ha en god venninne tilgjengelig for en lang prat idag, og det har hjulpet, så vi får se... =) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.