Gå til innhold

Tankekjør...

Anbefalte innlegg

Gjest i terapi
Skrevet

Var hos psykologen for ett par dager siden. Jeg opplever etter den timen å ha ett voldsomt tankekjør. Jeg på en måte fortsetter samtalen med psykologen inne i hodet mitt. Syns det er greit at det er sånn en liten stund etter terapitimen, men når dette varer i flere døgn og forstyrrer nattesøvnen, begynner det å bli slitsomt og uønsket.

Jeg lurer på om jeg er veldig rar som holder på slik, eller om det er flere av oss. Har ikke pleid å holde på så fælt sånn etter disse timene, og det var ikke første behandling på mandag. Nå driver jeg samtidig å trapper ned fluanxol, etter anbefaling fra psykologen. Han vil ikke at jeg skal medisinere vekk alle symptomene mine, men heller snakke om dem der. Men nå vurderer jeg å ta en dose allikevel, for å få fred...

Men altså, er det andre som går i terapi som kjenner seg igjen i dette?

nitty-gritty
Skrevet

Jeg hadde ikke tatt i mot råd om medisinering av en psykolog.

Skrevet

Det kan godt skyldes medisinen du trapper ned. Den demper jo i utgangspunktet tankejør, og det kan være greit å drøfte det med legen først for du trapper ned.

Å skrive ned tankene jeg har hjelper mye for egen del.Du får de ned på papiret, og får kanskje sortert de litt mer.Når tankene sviver fort i hodet, blir det ofte mer diffust å få tak i det som plager deg.

Har du prøvd meditasjon?

Mvh

Gjest mener jeg
Skrevet

Synes ikke du skal gjøre noe med medisineringen din uten at det er i samråd med lege. En psykolog har ikke utdannelse på dette området.

Gjest i terapi
Skrevet

Det kan godt skyldes medisinen du trapper ned. Den demper jo i utgangspunktet tankejør, og det kan være greit å drøfte det med legen først for du trapper ned.

Å skrive ned tankene jeg har hjelper mye for egen del.Du får de ned på papiret, og får kanskje sortert de litt mer.Når tankene sviver fort i hodet, blir det ofte mer diffust å få tak i det som plager deg.

Har du prøvd meditasjon?

Mvh

Vurderer sterkt å ta en dose av nevnte medikament, ja...

Ellers var jeg så heldig å ha en god venninne tilgjengelig for en lang prat idag, og det har hjulpet, så vi får se... =)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...