Gå til innhold

Askepott-syndromet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja du, vi har alle vårt. Jeg har en mannshjerne, og det er ikke helt uproblematisk for en dame skal du vite:)

Det er nok lurt å ta tak i Askepott-tendensene nå, før du går og blir martyr som Elis31 her sier (på en svært direkte og mannslig måte). Ikke gjør deg selv til en dørmatte, girl!

;)

''Ja du, vi har alle vårt. Jeg har en mannshjerne, og det er ikke helt uproblematisk for en dame skal du vite:)''

LOL

;-)

Blir nok mange forventninger å ikke leve opp til...

mvh

nitty-gritty
Skrevet

En annen kur kan være å oppsøke en med velutviklet martyrsyndrom.

En person som overøser deg med gaver, tjenester og "offer" du aldri har bedt om og som du ikke ønsker. En som til gjengjeld forventer grenseløs takknemliget og nesegrus beundring. Og som blir bunnløst skuffet, såret og fornærmet når det uteblir.

For ikke å snakke om hvis du skulle gjøre noe så utilgivelig som å antyde at "vennligheten" ikke er ønsket...

;-)

mvh

Jeg vet av en slik. Dessverre baserer hun martyrdommen sin på sin rolle og fortiden alene. Hun overøser ingen med noe som helst, hun bare krever. I alle konflikter er hun selverklært offer for mishandling.

Dessverre har jeg forsøkt å tvangsfore henne med både en spiseskje realisme, lavere forventninger og et kilo toleranse, men effekten uteble. Egoismen unnlot jeg, da jeg føler hun smaker på den allerede ;)

Skrevet

''Ja du, vi har alle vårt. Jeg har en mannshjerne, og det er ikke helt uproblematisk for en dame skal du vite:)''

LOL

;-)

Blir nok mange forventninger å ikke leve opp til...

mvh

Ja, gjett om, men som mann er jeg heldigvis flink til å fortrenge alle følelser av at folk er litt småsure på meg. Jeg tenker at siden de ikke har verken skreket til meg eller kjeftet meg huden full er nok alt i skjønneste orden;)

nitty-gritty
Skrevet

Ja, gjett om, men som mann er jeg heldigvis flink til å fortrenge alle følelser av at folk er litt småsure på meg. Jeg tenker at siden de ikke har verken skreket til meg eller kjeftet meg huden full er nok alt i skjønneste orden;)

Jeg vil kjøpe litt av den innstillingen, takk.

Skrevet

;-)

mvh

Skrevet

Jeg vet av en slik. Dessverre baserer hun martyrdommen sin på sin rolle og fortiden alene. Hun overøser ingen med noe som helst, hun bare krever. I alle konflikter er hun selverklært offer for mishandling.

Dessverre har jeg forsøkt å tvangsfore henne med både en spiseskje realisme, lavere forventninger og et kilo toleranse, men effekten uteble. Egoismen unnlot jeg, da jeg føler hun smaker på den allerede ;)

Nei, du trenger vel en i et tidligere stadie...

mvh

Gjest manbrain
Skrevet

Ja du, vi har alle vårt. Jeg har en mannshjerne, og det er ikke helt uproblematisk for en dame skal du vite:)

Det er nok lurt å ta tak i Askepott-tendensene nå, før du går og blir martyr som Elis31 her sier (på en svært direkte og mannslig måte). Ikke gjør deg selv til en dørmatte, girl!

;)

Da er vi i samme båt! Superfeminin dame med mannehjerne. Er det derfor jeg er singel? ;)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Da er vi i samme båt! Superfeminin dame med mannehjerne. Er det derfor jeg er singel? ;)

Det tror jeg ikke er forklaringen. Tvert imot må det være mange menns drøm.

Gjest Aldrick
Skrevet

Det høres flott ut! :-)

Gjest manbrain
Skrevet

Det tror jeg ikke er forklaringen. Tvert imot må det være mange menns drøm.

Godt å høre.

Jeg tror egentlig heller ikke det er forklaringen. Har nok ikke bare møtt den rette enda. :-)

Gjest manbrain
Skrevet

Det høres flott ut! :-)

Takk :-)

Jeg trives godt med det!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...