Gå til innhold

Tomt liv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen måte du kan få noen inn i livet ditt, på den ene eller den andre måten?

Gjest ikke så håpløst
Skrevet

Nei - noen mangler deg! Ta kontakt med en venn.

Skrevet

For å hindre unødvendige tastetrykk så skriver jeg hele dialogen som ville kommet i en slik samtale:

Skaff deg ett kjæledyr:

Smir: liker ikke dyr

Skaff deg en intresse

Smir- har ingen å gjøre det med

Skaff deg en kjæreste

Smir jeg er for kresen i forhold til det jeg selv har å tilby

Skrevet

Er det noen måte du kan få noen inn i livet ditt, på den ene eller den andre måten?

Nei, jeg tror ikke det. Det er noe feil med meg. Jeg trives best alene og ensom, men likevel så hater jeg det...

Skrevet

Nei, jeg tror ikke det. Det er noe feil med meg. Jeg trives best alene og ensom, men likevel så hater jeg det...

Det høres litt ut som om det du misliker eller vegrer deg for, er den fasen før man er blitt kjent med noen. En fase der man må investere energi og interesse, og kanskje føle at man stiller seg sårbar og risikerer noe.

Jo mindre glad i/vant du er til sosiale settinger, jo mer koster en slik fase. Det er jo aldri noen garanti for at man blir venner (eller noe mer), og da har man brukt energi uten resultat.

Men når man først har kommet seg over kneika, er vennskap og sosialt liv noe som gir energi tilbake. Du får igjen av investeringa. Men først må du hoppe i det.

En god plass å starte, er en form for interesseforening. Interesseforeninger kan tiltrekke seg både ekstremt ressurssterke folk - men også folk som ikke er vant til å føle at de har så mye å bidra med. I en slik setting er det lett å oppdage at man har noe å bidra med. Det kan være alt fra å være to ekstra hjelpende hender, å bidra med kunnskap, å kunne stille opp med bil, å bidra med å være lærevillig og la andre lære bort, og så videre.

I en slik setting blir man kjent med folk uten at dette i seg selv er 'aktiviteten'. Det kommer bare naturlig. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...