Gå til innhold

Dagbokinnlegg :-P

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er egentlig meningen med å leve? Jeg lurer mye på dette...

Jeg er ikke religiøs, men er ikke sikker på hva som skjer etter døden. Hvis man bare slutter å tenke er det vel like greit å dø først som sist?

Men dette vet man vel ikke helt. Utenfor rammene for viten, er dette. Så jeg er redd for døden.

Det gjør sikkert vondt, tenker jeg.

Men det gjør jo også vondt å leve.

Jeg føler ingen slags plikter her i livet - nihilist som jeg er. Bare om å gjøre å karre til seg mest mulig lykke og minst mulig smerte, sånn jeg ser det. Derav kommer plikter, men ikke på ordenlig, sånn skikkelige mennesker har det.

Jeg er overvektig. Kommer sikkert til å dø av dette snart. Som sagt frykter jeg døden, men ikke nok til å gjøre noe med risikofaktoren.

Skrevet

Meningen er å gå på ski og ikke bruke penger.

Gjest Gåten
Skrevet

Tror livet er mer skremmende enn døden ;)

Meningen med livet?

Tror livet er en skole på en måte, vi skal lære bort og lære av hverandre. Du og du så mange lekser livet har...

Skrevet

Meningen med livet: Spise, drikke, sove, elske, bli sint, hjelpe, glede seg, kunnskap, kultur, hamstre, musikk, litteratur, engasjere seg, skite, pisse, fellesskap, lukte, smake, føle, fryse, ha det komfortabelt, samle, svette, varme seg ved ilden, slite, feste, skade, ta imot omsorg, drepe, medfølelse, hevn, humor, desperasjon, vaske seg, lære, belære, klippe tånegler, vokse, klippe hår, miste hår, pynte seg, forfalle, sex/forplante seg, miste hår, irritere seg, og lure på meningen med livet. Blant annet.

Skrevet

Meningen med livet: Spise, drikke, sove, elske, bli sint, hjelpe, glede seg, kunnskap, kultur, hamstre, musikk, litteratur, engasjere seg, skite, pisse, fellesskap, lukte, smake, føle, fryse, ha det komfortabelt, samle, svette, varme seg ved ilden, slite, feste, skade, ta imot omsorg, drepe, medfølelse, hevn, humor, desperasjon, vaske seg, lære, belære, klippe tånegler, vokse, klippe hår, miste hår, pynte seg, forfalle, sex/forplante seg, miste hår, irritere seg, og lure på meningen med livet. Blant annet.

For å toppe det hele, så er det visst meningen at vi skal dø også.

Men tror ikke det er meningen at vi skal tenke for mye på det. Det

kommer det vel ikke så mye godt ut av.

Skrevet

For å toppe det hele, så er det visst meningen at vi skal dø også.

Men tror ikke det er meningen at vi skal tenke for mye på det. Det

kommer det vel ikke så mye godt ut av.

Dødens ubegripelighet er livets største triumf!

Skrevet

Livet skal ikke være som en roman vi har fått som gave, men som en roman vi selv har skrevet.

Novalis

Skrevet

Dødens ubegripelighet er livets største triumf!

Det er meget godt formulert.

Skrevet

Livet skal ikke være som en roman vi har fått som gave, men som en roman vi selv har skrevet.

Novalis

...og det er vel ikke det skrevne som teller mest når det kommer til stykket. Det er skrivingen.

Skrevet

''Jeg er ikke religiøs, men er ikke sikker på hva som skjer etter døden.'' Mulig jeg misforstår deg litt her. Men altså: jeg er "religiøs", dvs. kristen. Det er ikke det samme som å _vite_ hva som skjer etter døden. Det er det ingen som gjør. Men jeg håper at det jeg tror på, viser seg å være sant :)

Kanskje er meningen med livet å gjøre så godt en kan?

Skrevet

''Jeg er ikke religiøs, men er ikke sikker på hva som skjer etter døden.'' Mulig jeg misforstår deg litt her. Men altså: jeg er "religiøs", dvs. kristen. Det er ikke det samme som å _vite_ hva som skjer etter døden. Det er det ingen som gjør. Men jeg håper at det jeg tror på, viser seg å være sant :)

Kanskje er meningen med livet å gjøre så godt en kan?

Hehe, nei, religion er ikke viten. Men du føler deg kanskje sikker allikevel?

Ble litt misforstått dette. Jeg tror ikke det er noen mening med livet. Jeg er jo nihilist.

Skrevet

Hehe, nei, religion er ikke viten. Men du føler deg kanskje sikker allikevel?

Ble litt misforstått dette. Jeg tror ikke det er noen mening med livet. Jeg er jo nihilist.

Det er vel ingen som kan være helt sikker, for det er jo ingen som vet? Men vi som har denne troen, håper at det er slik.

Til tider føles livet svært meningsløst, ja. Jeg for min del prøver ikke å tenke for mye rundt dette.

Skrevet

bli jøde eller søk til en annen religion. du trenger ikke være religiøs. det er fellesskapet og tradisjonene som er løsningen. jeg var alltid identitetsforvirret og hadde ingen mening til livet. så bestemte jeg meg for å søke tilbake til mine jødiske røtter og nå føler jeg at livet har mening.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...