Gå til innhold

imovane

Gjest trøtt og uopplagt

Anbefalte innlegg

Gjest trøtt og uopplagt
Skrevet

Jeg sliter litt med søvnen for tiden, og i går kveld tok jeg en imovane. Seks timer etter inntaket og etter 5 timers søvn, våknet jeg av en litt ubehagelig drøm, og fikk ikke sove igjen. Dette har aldri skjedd meg før. Har brukt imovane sporadisk lenge, og jeg sover alltid godt til neste morgen, og er opplagt dagen derpå...

Hva slags erfaringer har dere andre med imovane? Er det vanlig å våkne opp igjen så fort?

Skrevet

Hvis du har brukt det en stund, kan det være at du har oppnådd en toleranse på imovane, og at den ikke virker så bra som den gjorde. Hvis det skjer stadig vekk fremover, kan det jo være en idè og skifte sovemedisin.

Mvh

Gjest trøtt og uopplagt
Skrevet

Hvis du har brukt det en stund, kan det være at du har oppnådd en toleranse på imovane, og at den ikke virker så bra som den gjorde. Hvis det skjer stadig vekk fremover, kan det jo være en idè og skifte sovemedisin.

Mvh

Men jeg bruker ikke disse særlig ofte... En pakke har nå vart i ett og tre kvart år...

Skrevet

Imovane er vel strengt talt bare en innsovningsmedisin - ikke en sovemedisin. Noen ganger har den bragt meg inn i godt sovemodus,, andre ganger har jeg sovnet men hatt urolig søvn og våknet etter tre-fire timer.

Bruker imovane svært sjelden, vanligvis bare i høye faser for å greie å sove meg ned igjen-

Skrevet

Den har kort halveringstid, så den brytes fort ned. Er ment som innsovningsmedisn. Mener å ha lest at man kan få påvirket drømmene av den, men dette er jeg ikke sikker på.

Gjest søvnmønster
Skrevet

Men jeg bruker ikke disse særlig ofte... En pakke har nå vart i ett og tre kvart år...

Det er ikke uvanlig å få livligere drømmer på imovane. Den forstyrrer og påvirker søvnfasene, og som andre sier har den veldig kort halveringstid. Hva med truxal eller seroquel for å sove? Eller vallergan?Det finnes andre medisiner som gir en mer naturlig søvn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...