Gå til innhold

Min sønn på 13 år.

Anbefalte innlegg

Gjest comethockey2010
Skrevet

Sønnen min på 13 år er innlagt på et psykiatrisk skole og behandlingsenter pga angst og adferds problemer.Han har ingen rusproblemer,og er en fantastisk gutt å være mamma til.Han har et godt hjem med familie som tar veldig godt vare på han.Det fungerer ikke så bra på instutisjonen.Han vil være der,men får det ikke helt til.Ønsker seg bare hjem til familien,enda han er hjemme halve uken.Han får så og si panikk når ordet skole eller fag ,blir nevnt.Da trekker han seg bort.Han har et voldsomt temperament å har ødelagt masse.På instutisj har de valgt å sette han alene med 2 voksne i skoletiden for så å reise vekk fra skolen,men det er nytteløst så lenge han blir alene som ungdom.Nå har psykologen innkalt barnevern og bupp+meg til behandlings konferanse,for psykologen trodde de ikke hadde rett tilbud for min sønn.Min sønn prøver nå ut Strattera,å går foreløbig på en lav styrke.Det skal økes over tid.Jeg fikk en anelse om at psykologen på instutisj helst vil ha min sønn i barneverns instutisj.Men hva har han de å gjøre?Han harhverken rusproblemer,dårlig hjem,eller dårlige venner.Vanskene hans er usikkerhet for andre enn familien sin,og for og ikke strekke til faglig.Til mor og sin familie er han ganske åpen,men til utenforstående som f.eks psykologl,ærere osv lukker han seg. Kan noenkreve at han sendes på barneverns instutisjon pga dette?Han vil ikke mestre skole noe bedre der,og å sende en 13 åring bort fra familien sin vil jo bare ødelegge gutten enda mer.Hva har jeg som mor å si?Det må jo finnes noe tilbud for min sønn også,bortsett fra å sende han bort.Det er ikke familien som er problemet....det er vi som er tryggheten hans.Håper på svar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...